PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Poliisi jaksaa urputtaa  (Luettu 6228 kertaa)

take

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 214
  • Karma: +0/-0
Poliisi jaksaa urputtaa
« : Marraskuu 27, 2007, 02:40:01 ap »
Tuommonen tyhmä kysymys että miten polliisin toiminnasta tehdään valitus? Mennään asemalle ja auotaan turpaa? Vai vedetään turpaan? Perkele viimeisen vuoden aikana 3 kertaa pysäytetty ja kerran viety kilvet autosta tummien takavalojen takia. Polliisin mukaan laittomat. Väärin. Ovat E-hyväksytyt tummana. Ja kaiken huipuksi kuuluvat autoon ALKUPERÄISENÄ. Oli tutulla konttorilla katsastussetällä naurussa pitelemistä kun kävin kilvet hakee takasin. Tämä viimeinen kerta kävi sillai että pysäytettiin taas juuri takavalojen takia. Käytiin seuraava keskustelu:
Polliisi: Iltaa. On aikas tummat nuo takavalot. Et sitten oo saanu aikaan vaihtaa niitä.
Minä: No mihis niitä vaihtaa kun muuta ei tähän autoon oo edes saatavissa.
P: Eiköhän siitä nyt ole tarpeeksi sanottu. Puhallapas... Joo ja katotaas se rekisteriote ja ajokortti. Muuten kunnossa mutta kun ei sana mene perille niin kilvet lähtee nyt. Eiköhän pelleilyt ole pelleilty.
M: Opettele perkele tulkkaamaan ne E-hyväksynnät ennen kuin alat katsuria leikkii.
P: Ei, kun kilvet lähtee ny. Ootkos rauhassa vai viedäänkö rauhottumaan?

Kaiken huipuksi "auto" on sen ikäinen romukasa ettei takavalojen edes tarvitse olla E-hyväksytyt. Pitäisköhän hinkata ne E-hyväksynnät pois ja spreijata vielä mustemmaksi? Vittuilun vuoksi. ;D

Muistanko oikein vai löytyykö laista joku sellainen pykälä mikä liittyi vainoamiseen tms? Finlexiä koetin tutkia muttei tärpännyt. Saattaa olla että valvehoureissani muistelen jotain aivan puutaheinää. Unirytmi ollut sekasin kuin seinäkello tenavasta alkaen.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Poliisi jaksaa urputtaa
« Vastaus #1 : Marraskuu 27, 2007, 02:45:37 ap »
Tuommonen tyhmä kysymys että miten polliisin toiminnasta tehdään valitus? Mennään asemalle ja auotaan turpaa? Vai vedetään turpaan? Perkele viimeisen vuoden aikana 3 kertaa pysäytetty ja kerran viety kilvet autosta tummien takavalojen takia. Polliisin mukaan laittomat. Väärin. Ovat E-hyväksytyt tummana. Ja kaiken huipuksi kuuluvat autoon ALKUPERÄISENÄ. Oli tutulla konttorilla katsastussetällä naurussa pitelemistä kun kävin kilvet hakee takasin. Tämä viimeinen kerta kävi sillai että pysäytettiin taas juuri takavalojen takia. Käytiin seuraava keskustelu:
Polliisi: Iltaa. On aikas tummat nuo takavalot. Et sitten oo saanu aikaan vaihtaa niitä.
Minä: No mihis niitä vaihtaa kun muuta ei tähän autoon oo edes saatavissa.
P: Eiköhän siitä nyt ole tarpeeksi sanottu. Puhallapas... Joo ja katotaas se rekisteriote ja ajokortti. Muuten kunnossa mutta kun ei sana mene perille niin kilvet lähtee nyt. Eiköhän pelleilyt ole pelleilty.
M: Opettele perkele tulkkaamaan ne E-hyväksynnät ennen kuin alat katsuria leikkii.
P: Ei, kun kilvet lähtee ny. Ootkos rauhassa vai viedäänkö rauhottumaan?

Kaiken huipuksi "auto" on sen ikäinen romukasa ettei takavalojen edes tarvitse olla E-hyväksytyt. Pitäisköhän hinkata ne E-hyväksynnät pois ja spreijata vielä mustemmaksi? Vittuilun vuoksi. ;D

Muistanko oikein vai löytyykö laista joku sellainen pykälä mikä liittyi vainoamiseen tms? Finlexiä koetin tutkia muttei tärpännyt. Saattaa olla että valvehoureissani muistelen jotain aivan puutaheinää. Unirytmi ollut sekasin kuin seinäkello tenavasta alkaen.

Jos noin ni melkosen perseestä menee poliisitoiminta jossain?Lahdessa?
Käy tekemässä tuosta hommasta rikosilmoitus poliisia vastaan.
Pyydä tutkintaa vaik virkavirheestä .
Ja muista vaatia rangaistusta ja käy hakemassa konttorilta lausunto joka koskee niitä valoja ja esitä asia että tuo on toistuvaa.
Et sitten sakkoa saanut?
Yleensä kirjoittaavat sakkoa tuollaisessa tapauksessa.
Siitähän tietysti valitat.

Ja korvausvaade poliisille sinulle aiheutuneesta ylimääräisesti vaivasta ja ajosta.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

take

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 214
  • Karma: +0/-0
Vs: Poliisi jaksaa urputtaa
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2007, 03:25:42 ap »
Ei oo lahdessa vaan ihan Suomen raisios.

Hmmm... Mahtaisivatko kirjottaa konttorilla lausunnon jälkikäteen? Tuo ei meinaan tullut mieleen. Olis pitäny heti pyytää. Oli vaan kiire saada kilvet takas. Pitääpä käydä kysymässä. Olisi pitävä todiste aiheettomasta häirinnästä ja kiusanteosta. Mites tuo toistuvat pysäyttelyt pitääkö yrittää todistella jotenkin? Esim. akka todistaa? Vai kelpaako akka edes todistamaan?

Ei sakkoa ihme kyllä. Jotain jupisi että eikös siinä hinauskuluissa ja taksikyydissä ole rangaistusta tarpeeksi. Kirjallinen huomautus raapustettiin. En sitten viitsinyt enää kerjäämällä kerjätä sakkoja. No, arvaapa hinattiinko sitä metriäkään? ;D

Kyse on paljon vanhemmista jutuista kuin mitä pelkät valot. Tämän kyseisen konstan kanssa on otettu yhteen pari kertaa aiemmin. Ja hän on jäänyt hopealle. Nyt sitten pitää tehdä kiusaa minkä pystyy. Juttu alkaa jo amiksesta kun olin vähän muita vanhempi kun kävin nyt intin ensin ja sen jälkeen vasta amikseen. Tietty kun muilla ei vielä korttia ollut niin esim. liikuntatunnilla kun käytiin "kävellen" vaikka keilaamassa niin mun autolla tietty. Ja aina niin monta kuin mahtu. Silloin oli vanha ylikuormasääntö vielä voimassa ja kun kyse oli oikeasti tilapäisestä kuljetuksesta (3km) mutta juurikaan tämä herra ei tykännyt että vanhaan ratsuniin sullotaan yhtään ylimääräsiä äijiä. Kuvittelikohan se jotain perverssiä? ;D No kuitenkin sattui sitten pieni tapaturma. Lähin valoista kisaamaan jonkun opeli kanssa. Olin tunnistavinani sen Mantaksi. No mäen takana oli yllättäen tutka. Olivat vaan idiootit tutkan kanssa liian lähellä pysäytyspaikkaa niin eivät saaneet nopeutta mulle vaan ainoastaan sille Mantan kuskille. Kuulemma 160 meni ylämäkeen vastatuuleen. Juuja. Ehkä Essonbaarijutuissa sen verran saa alamäkihuippuja. Mutta mantalle saivat sen verran kun se oli ohituskaistalla. Ja väittivät että tultiin rinnakkain. Tulivat sitten kuitenkin siihen tulokseen että kiistämällä saisin sakon aika varmaan nurin kun liian heppoinen tulkinta siitä että sekunnin murto-osan tuun rinnan jonkun ylinopeutta ajavan kanssa. Elokuvansa nekin on kattoneet kun toivottivat turvallista matkaa ja lupasivat napata "rysän päältä niin ettei tarvii korttia vuoteen kysellä takaisin". Sitten väittivät vielä nähneensä mut kisaamassa Raision keskustassa jonkun kanssa. ??? No aika pian tapahtumien jälkeen tuli aika luopua vanhasta sotaratsusta (peltiä poistui ympäriltä nopeammin kuin ehti hitsata lisää) ja otin akan auton käyttöön. No meni yllättävän kauan ennen kuin ne hoksas et oon autoo vaihtanu. Ja taas ollaan kimpussa. >:( Välillä tekisi mieli hoitaa asia virka-ajan ulkopuolella... ::) :-X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Poliisi jaksaa urputtaa
« Vastaus #3 : Marraskuu 27, 2007, 17:47:39 ip »
Ei oo lahdessa vaan ihan Suomen raisios.

Hmmm... Mahtaisivatko kirjottaa konttorilla lausunnon jälkikäteen? Tuo ei meinaan tullut mieleen. Olis pitäny heti pyytää. Oli vaan kiire saada kilvet takas. Pitääpä käydä kysymässä. Olisi pitävä todiste aiheettomasta häirinnästä ja kiusanteosta. Mites tuo toistuvat pysäyttelyt pitääkö yrittää todistella jotenkin? Esim. akka todistaa? Vai kelpaako akka edes todistamaan?

Ei sakkoa ihme kyllä. Jotain jupisi että eikös siinä hinauskuluissa ja taksikyydissä ole rangaistusta tarpeeksi. Kirjallinen huomautus raapustettiin. En sitten viitsinyt enää kerjäämällä kerjätä sakkoja. No, arvaapa hinattiinko sitä metriäkään? ;D

Kyse on paljon vanhemmista jutuista kuin mitä pelkät valot. Tämän kyseisen konstan kanssa on otettu yhteen pari kertaa aiemmin. Ja hän on jäänyt hopealle. Nyt sitten pitää tehdä kiusaa minkä pystyy. Juttu alkaa jo amiksesta kun olin vähän muita vanhempi kun kävin nyt intin ensin ja sen jälkeen vasta amikseen. Tietty kun muilla ei vielä korttia ollut niin esim. liikuntatunnilla kun käytiin "kävellen" vaikka keilaamassa niin mun autolla tietty. Ja aina niin monta kuin mahtu. Silloin oli vanha ylikuormasääntö vielä voimassa ja kun kyse oli oikeasti tilapäisestä kuljetuksesta (3km) mutta juurikaan tämä herra ei tykännyt että vanhaan ratsuniin sullotaan yhtään ylimääräsiä äijiä. Kuvittelikohan se jotain perverssiä? ;D No kuitenkin sattui sitten pieni tapaturma. Lähin valoista kisaamaan jonkun opeli kanssa. Olin tunnistavinani sen Mantaksi. No mäen takana oli yllättäen tutka. Olivat vaan idiootit tutkan kanssa liian lähellä pysäytyspaikkaa niin eivät saaneet nopeutta mulle vaan ainoastaan sille Mantan kuskille. Kuulemma 160 meni ylämäkeen vastatuuleen. Juuja. Ehkä Essonbaarijutuissa sen verran saa alamäkihuippuja. Mutta mantalle saivat sen verran kun se oli ohituskaistalla. Ja väittivät että tultiin rinnakkain. Tulivat sitten kuitenkin siihen tulokseen että kiistämällä saisin sakon aika varmaan nurin kun liian heppoinen tulkinta siitä että sekunnin murto-osan tuun rinnan jonkun ylinopeutta ajavan kanssa. Elokuvansa nekin on kattoneet kun toivottivat turvallista matkaa ja lupasivat napata "rysän päältä niin ettei tarvii korttia vuoteen kysellä takaisin". Sitten väittivät vielä nähneensä mut kisaamassa Raision keskustassa jonkun kanssa. ??? No aika pian tapahtumien jälkeen tuli aika luopua vanhasta sotaratsusta (peltiä poistui ympäriltä nopeammin kuin ehti hitsata lisää) ja otin akan auton käyttöön. No meni yllättävän kauan ennen kuin ne hoksas et oon autoo vaihtanu. Ja taas ollaan kimpussa. >:( Välillä tekisi mieli hoitaa asia virka-ajan ulkopuolella... ::) :-X

Jos ei edes sakkoa ole tullut ja kilvet lähteneet ni melkosen kummalta kuullostaa.
Mee tekemään ilmotus ei tuo kuullosta oikealta toiminnalta.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

ämpee

  • Vieras
Vs: Poliisi jaksaa urputtaa
« Vastaus #4 : Joulukuu 04, 2007, 01:52:32 ap »
Tuosta tuloo mieleen oma tapaus kun 70-71vm vanhoissa corollissa on alkuperäisenä (lue:) Punaiset! takavilkut niin niistä rupesivat vääntämään kilpiä irti kunnes mulla meni järki ja käskin niiden soittaa ensin toyotan firmaan ja kysyä sieltä ensin... ikävää vain että väänsivät toisen priimoista mustista kilvistä mutkalle ja alkuperäiseen maalipintaan ikävät naarmut.. :-\ ;D

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Poliisi jaksaa urputtaa
« Vastaus #5 : Joulukuu 04, 2007, 06:05:12 ap »
Tuosta tuloo mieleen oma tapaus kun 70-71vm vanhoissa corollissa on alkuperäisenä (lue:) Punaiset! takavilkut niin niistä rupesivat vääntämään kilpiä irti kunnes mulla meni järki ja käskin niiden soittaa ensin toyotan firmaan ja kysyä sieltä ensin... ikävää vain että väänsivät toisen priimoista mustista kilvistä mutkalle ja alkuperäiseen maalipintaan ikävät naarmut.. :-\ ;D

Toi on sääli.
Onneksi kaikki poliisit ei ole tuollaisia vaan tekee vain hommansa.
Joskus tulee kyllä mieleen et mitä noiden nuorien poliisien päässä pyörii.
Onko ne hakeutuneet ammattiin ihan sen takia että voivat hallita muita ihmisiä ja sen takia että heillä on valtaa.
Mutta ei kaikki poliisit ole paskoja.
Harmi kun ei ole sitä kuvaa missä helsingissä joku poliisi partia auttoi käsittääkseni jotain naista ulkona kaatosateessa olisikohan se ollut rengas tai joku muu vastaava ongelma.
Siis kuulitte oikein: Poliisi auttoi kaatosateessa autoilijaa ilman että siihen olisi ollut pakko.
On niitä hyviäkin poliiseja paljon.
Valitettavasti vain ne munapää poliisit tekee tuosta hommasta tuollaisen et kaikkia poliiseja mollitaan sitten varmuuden vuoksi.

Niin saa tänne kirjoittaa positiivistäkin poliisista.
Ei kai kaikki poliisien tekemiset voi olla pelkkää paskaa?

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

take

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 214
  • Karma: +0/-0
Vs: Poliisi jaksaa urputtaa
« Vastaus #6 : Joulukuu 04, 2007, 19:26:38 ip »
Mulla on kyllä aika päinvastaisia kokemuksia täälläpäin. Nuoremmat kaverit osaa ottaa hommat asiallisen rennosti, kun taas 50v molopäät on vielä siellä -70 luvulla jolloin jokaista ylinopeutta ajavaakin jahdattiin pyssyt paukkuen. Ilmeinen turhautuneisuus näkyy asenteista ja toiminnan tasosta. Mielestäni näitä "haista vittu" asenteella olevia ei pitäisi päästää virkaan ollenkaan.

Muutama mukava esimerkki hyvistä poliiseista joita sattunut omalle kohdalle:

Ajoin pienen peltikolarin muutama vuosi sitten. Nopeus oli jotain 10-20km/h risteyksessä olin kääntymässä pikkutielle. Lumimyräkkä heikensi näkyvyyden noin 5 metriin. Olin aikas vihreä kuski silloin ja sitten sieltä pyryn joukosta tuli valot vastaan ja kai sitten meni pasmat jotenkin sekaisin ja sain auton puskemaan suoraan. Hiljaa tössähti Mazdan keulaan. Puskurit hiukan vääntyi kummaltakin. No, tämä eukko halusi soittaa tyttärelleen ja miehelleen. Itse ehdotin suoraan poliisin kutsumista paikalle. No tämä tytär paljastui todelliseksi telaketjufeministiksi. En jaksanut edes kuunnella sitä paskanjauhantaa kuinka kortti lähtee kuivumaan ja autosta kilvet ja semmoset sakot ja korvaukset ettei niitä opiskelijapoika maksakaan. Menin siihen viereiseen grilliin kahville ja odottelin poliiseja. No, aika pitkäksi venähtikin kun poliiseilla oli kädet täynnä työtä muittenkin peltikolareitten kanssa kelistä johtuen. Lopulta poliisit saapuivat ja tämän eukon tytär oli ensimmäisenä sättäämässä. Poliisit sentään hiljensivät hänet kun uhkasivat korjata talteen tutkinnan häirinnästä. ;D No asiat selviteltiin sitten maijassa ja katsoivat vauriot ja totesivat jo vaurioiden perusteella noudatetun riittävää varovaisuutta. Ei sakkoja eikä kilvet lähteny. :) Sanoivat sille eukolle vielä että ei se ole välttämätöntä heitä työllistää pikkukolhujen takia. Vahinkoilmoituksen kun voi tehdä itsekin.

Toinen tapaus sattui toissatalvena. Olin menossa kotiin ja matkalla ajoin yhden keskustan läpi. No siinä keskustan kohdalla tietty on 50 rajoitus. Ei siinä mitään mutta se 50 jatkuu vielä helvetin kauas keskustan jälkeen vaikkei minkäänlaista asutusta enää ole. Eipä sitä 50 jaksa körötellä kun tie on parempi kuin E18 moottoritie. No eikös sitä tule maija vastaan juuri mäen päällä ettei yhtään ehtinyt jarruttaakaan. 85km/h saivat tutkaan ja eipä siinä mitään, pysäyttivät ja pyysivät maijaan selvittämään asioita. 20 päiväsakkoa. Tuossa olisi ollut jo perusteet ottaa kortti kuivumaan. Kai sitten omaakin päätään käyttivät kun kyseessä tommonen älytön sakkorysä. Eikä tapahtumapaikalla ollut muuta liikennettä. Yöllä 1 aikaan. Nämäkin olivat ihan asiallisia tapauksia.

Intissä taas oma lukunsa oli nämä spollet. Vitun virkaintoisia. Toivottavasti ei niistä monestakaan poliisia tule siviilissä. Meilllä oli aina ajomääräys viikoksi kerrallaan päivystysautolla. Sama kuski, sama auto, sama ajomääräys ja kun päivässä 7-10 kertaa jouduttiin käymään varuskunnassa niin joka vitun kerta oli pakko kaivaa se ajomääräys. Luulisi ettei se niin ylivoimaista ole kun on jo 20 kertaa katsonut sen ajomääräyksen niin muistaa jo mihin asti se on voimassa. Mitä itse jouduin portilla olemaan niin ei se niin vaikeaa ollut kun parissa päivässä oppi jo kenellä on ajomääräys ja mihin asti. Nimenomaan näistä jotka jatkuvasti ajoivat edestakaisin samalla autolla ja ajomääräyksellä. Luonnollisesti ne joista ei tietoa ollut niin pysäytettiin.