PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Täältä saa ostaa viallista kamaa  (Luettu 48054 kertaa)

SatamaJätkä

  • Valvojat
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 551
  • Karma: +0/-0
Vs: Täältä saa ostaa viallista kamaa
« Vastaus #21 : Huhtikuu 09, 2012, 21:58:40 ip »
Elikkäs ahneilla oli paskanen loppu , tyritiin hyvä homma pitäisikö perustaa joku uusi juttu mitä sanoo Pasi ??

Kuten sanottu, niin täällä meitä jo kolme hlöä (tuolla suunniteltu nyt ensin Myllypurossa käyntiä, isolla autolla). Varmasti tuollainen toiminta vetää harrastelijoita, jos etsitään ja kerätään järkiperäinen hyötykäyttöön.
Tällä tiimillä nyt ainakin jo viime syksystä lähtien ja aina vain tiiviimmin, niin keräämisen kuin jakamisenkin suhteen. Mihinkään yhdistystoimintaan tuskin kuitenkaan, ainakaan minä. Riittää kun fingers ja Pave pyörii matkassa. Yksinkertaisesta syystä, kaikilla ei ole tiloja säilyttämiseen ja sen tiedän ettei ainakaan Pave ota kenenkään romuja omiin varastoihinsa, sillä on omat toimintansa ja isompi ryhmä kaverita ympäri Suomea.

Mutta, kuinkas sä, harrastatko ja millaista elektroniikkaa, hifi, audio, video, tietokoneet, kamerat vai puhelimet. Kodinkoneitakin joka lähtöön. Onko tiloja jos nyt ajattelee niin että edes omat romusi pystyt säilyttämään ja kulkettelemaan.

Kehtiellään jotain, jos kiinnostaa. En tunne sinua kuin muutamilla kirjoituksillasi. Pane viestiä jos yhtään mielii. Kamaa kulkee ja jää näppeihini ja ottajiakaan ei nyt just ole kuin kaksi mun omien tarpeitteni yli.




Taidanpa jäättää väliin tulee mieleen että joku kumminkin kusee sen homman elikkäs ei kiitos...

pelleeerik

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 195
  • Karma: +0/-0
  • Ajattelemme harvoin sitä mitä meillä on
Vs: Täältä saa ostaa viallista kamaa
« Vastaus #22 : Huhtikuu 10, 2012, 00:00:38 ap »
Elikkäs ahneilla oli paskanen loppu , tyritiin hyvä homma pitäisikö perustaa joku uusi juttu mitä sanoo Pasi ??

Kuten sanottu, niin täällä meitä jo kolme hlöä (tuolla suunniteltu nyt ensin Myllypurossa käyntiä, isolla autolla). Varmasti tuollainen toiminta vetää harrastelijoita, jos etsitään ja kerätään järkiperäinen hyötykäyttöön.
Tällä tiimillä nyt ainakin jo viime syksystä lähtien ja aina vain tiiviimmin, niin keräämisen kuin jakamisenkin suhteen. Mihinkään yhdistystoimintaan tuskin kuitenkaan, ainakaan minä. Riittää kun fingers ja Pave pyörii matkassa. Yksinkertaisesta syystä, kaikilla ei ole tiloja säilyttämiseen ja sen tiedän ettei ainakaan Pave ota kenenkään romuja omiin varastoihinsa, sillä on omat toimintansa ja isompi ryhmä kaverita ympäri Suomea.

Mutta, kuinkas sä, harrastatko ja millaista elektroniikkaa, hifi, audio, video, tietokoneet, kamerat vai puhelimet. Kodinkoneitakin joka lähtöön. Onko tiloja jos nyt ajattelee niin että edes omat romusi pystyt säilyttämään ja kulkettelemaan.

Kehtiellään jotain, jos kiinnostaa. En tunne sinua kuin muutamilla kirjoituksillasi. Pane viestiä jos yhtään mielii. Kamaa kulkee ja jää näppeihini ja ottajiakaan ei nyt just ole kuin kaksi mun omien tarpeitteni yli.




Taidanpa jäättää väliin tulee mieleen että joku kumminkin kusee sen homman elikkäs ei kiitos...


No, älä nyt pahastu mutta olet oikeassa tuon mahdollisen kusemisen kanssa, jos sitä ajattelee että porukka on, tai ottaa mallia näistä mitä parilla foorumilla on nyt kirjoitettu (muutaman vuoden aikana, luettavissa) en minäkään lähde sellaiseen toimintaan mukaan. Tarvi muidenkaan pahastua, mutta kuten kaveri epäili näin käyvän, niin minä yhdyn ajatukseen, että näin voi käydä. Vituiksi suomeksi. Siksi sen kaveripiirin tulee olla ok. ja toimia sen mukaan, mut näin kun se on kerrottuna, niin antaa olla.

Ja kun se ei välttämättä tarvita mitään yhdistyksiä, pari kolme hyvää ukkoa ja heillä kulkupelit, millä sitä romua kuskaa. Vitut noille tuottaja ja maahantuoja ohjeille, niiden monopooli ei toimi joka lafkassa, puljussa tai kaupassakaan. Kamaa virtaa tuhansia kiloja heidän toimintansa ohi, ei ne mene kierrättäjille, eikä käsittelijöille, jotka laittaa kaiken materiaalikiertoon.

Meillä nyt kuitenkin tuolainen sisäpiiri, vai onko se sitten hyvävelikerho niin se ja sama, ajattelin kuitenkin kun tuota rojua, romua tulee enemmänkin kuin mitä tarvitaan pariin mieheen. Niin, jos sitten joku mukaan tähän toimintaan, harrastamaan romujen keräämistä.
Ajattelin, sinä kun olet noita maccimiehiä niin oisit voinut olla potenttiaalinen harrastaja joka hyötykäyttää sitäkin serriä, eikä niin kuin moni harrastaja ostaa kaiken kaupasta. No, kaikenlaista rautaa matkassa pyörii ja jokainen valitsee sen mikä on parasta itselleen.

Hyvin on vähänlaisesti täälläkään ketään iloittelemasa, jotain yksittäisiä rojuja. Ois nyt voinut kuvitella kun Pasi itse tuota harrastaa, niin täällä enemmänkin näitä samantyylisiä remonttimiehiä.

Mikäänhän ei ole ilmaista, että kulujakin tästä on ja ne maksaa jokainen itse, oli se kuljetus Lapista Helsinkiin, tai haet itellesi Trelta, niin kaiken maksat itse. Romu ei maksa mitään.



Minä jatkan matkaani ja toimitan mitä mistäkin saan mukaani. Parin äijän kanssa kelpaa hyvinkin.
Ei helvetti et on vähän rahaa, mutta pitää sitä vähän ollakki ja ehkä ongelmasi ovatkin vain päässäsi, vai mitä mieltä olet? : D )