PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Shweebissäkö Kaupunkiliikenteen tulevaisuus  (Luettu 3970 kertaa)

cpukamu

  • Vieras
Shweebissäkö Kaupunkiliikenteen tulevaisuus
« : Heinäkuu 23, 2009, 14:03:39 ip »
 Uudessa Seelannissa kehitetty Shweeb. Voimansiirroltaan ja ajoasennoltaan Shweeb muistuttaa pitkälti nykyaikaista nojapyörää.
Suurin ero perinteisen pyörän ja Shweebin välillä on kuitenkin se, että futuristinen, katettu menopeli kulkee tien sijasta
metallikiskon varassa. Ilmassa metallikiskoilla kulkevan laitteen kitkakerroin on luonnollisesti minimaalinen perinteisiin kumirenkaisiin verrattuna.

Videoita laitteen toiminnasta VIDEO1 ja kapselin sisältä VIDEO2

Kuka ennättää saada samankaltaisen systeemin ensimmäisenä sovellettua Suomeen?
Uskon että tälläisen rakennettuaan se toisi rakentajalleen sievoiset voitot kulkijoilta perittäviltä käyttömaksuista,
pienellä jatkokehityksellä jolla taattaisiin turvallisuus jotteivät vaunut törmäisi toisiinsa ja pohjoisen olosuhteisiin
vaadittavalla pienellä lämmittimellä tästä saisi toimivan laitteen.
 Ylämäki osuuksille olisi helppoa saada lisävirtaa polkijalle samasta virtapisteestä josta saadaan virta lämmittimellekkin.
Aurinko paneelien hyödyntäminen saattaisi olla hyvinkin mielekästä sillä tarjoaahan radan rakenne tähän hyvän asennus
alustan, joka samalla suojaisi rataa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2009, 14:48:05 ip kirjoittanut cpukamu »

Hankkija

  • Vieras
Vs: Kaupunkiliikenteen tulevaisuus
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2009, 14:19:50 ip »
No niin repairs vaan järjestämään matkaa tuonne kaikille kiinnostuneille viheraho.infolaisille.

cpukamu

  • Vieras
Vs: Kaupunkiliikenteen tulevaisuus
« Vastaus #2 : Heinäkuu 23, 2009, 14:44:32 ip »
No niin repairs vaan järjestämään matkaa tuonne kaikille kiinnostuneille viheraho.infolaisille.
En ole aikonut Uuteen Seelantiin matkaa kenellekkään järjestää, tiukalle menee edes tehdä bussimatka
Tampereelle pidemmistä matkoista ei edes kannata haaveilla.

 Varmasti kannattaisi Suomeen rakennettavan Shweeb-raidejärjestelmän puuhaajien olla yhteydessä laitteen
alkuperäiseen kehittäjään ja käyttää alkuperäisiä komponetteja lähtökohtana tänne rakennettavalle radalle.
 Unohtaa ei kannata sitä että monet yksiraidejärjestelmät ovat ensin esiintyneet huvittelutarkoituksessa
ennen niiden ottamista oikeaan hyötykäyttöön. Tuossa tarkoituksessa näistä saadaan käytännön kokemusta
joka on arvokasta tietoa laitteen jatkokehitykselle, sikäli nerokasta että ihmiset vieläpä maksavat siitä.

Hankkija

  • Vieras
Vs: Kaupunkiliikenteen tulevaisuus
« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2009, 15:00:24 ip »
En ole aikonut Uuteen Seelantiin matkaa kenellekkään järjestää, tiukalle menee edes tehdä bussimatka
Tampereelle pidemmistä matkoista ei edes kannata haaveilla.
[/quote]

Eikös ole jännä juttu Markorepairs, että Romaniasta asti saapuvilla "kerjäläisillä" on vara matkustaa Suomeen asti kerjäämään ???