PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: suomen oikeuslaitos  (Luettu 11041 kertaa)

madda

  • Vieras
Vs: suomen oikeuslaitos
« Vastaus #14 : Helmikuu 20, 2008, 10:02:26 ap »
Yksi asia tässä jutussa on myös herättänyt mielenkiintoa. Ylensä kun tällaista tapahtuu lehdissä etsitään silminnäkijöitä. Olihan sentään kyseessä kahden miehen pahoinpitely sekä esinevahinko Tässä kyseisessä jutussa ollaan oltu ihan hiljaa, ikään kuin ei haluttaisi asian edes selviävän.

Jype

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Karma: +0/-0
Vs: suomen oikeuslaitos
« Vastaus #15 : Helmikuu 21, 2008, 21:23:06 ip »
Jaa että on Suomi oikeen oikeusvaltio.  ;D
Haudi

madeleine

  • Vieras
Vs: suomen oikeuslaitos
« Vastaus #16 : Helmikuu 26, 2008, 12:29:25 ip »
http://www.kontrolli.fi/keskustelu/showthread.php?p=29692

Ensinnäkin tuossa ylhäällä on kotrollin palsta josta minut myöhemmin bannattiin. Kirjoitukseni olivat asiallisia mutta ilmeisesti palsta oli väärä?

Juu, kyllä me olemme oikeusvaltio.

Muistuupa mieleen oikeuslaitosajoilta tapaus. En tiedä/muista mikä on ollut tapauksen kulku mutta ihmetystä se herätti. Vanha mies, ikä ehkä noin 70v oli mennyt suureen markettiin. Hänen kertomansa mukaan hän oli poistanut kasvista kuivuneen lehden. Kasvin arvo rahassa ei liene kovinkaan korkea. No vartija oli hyökännyt miehen kimppuun, sitä en muista miten juttu eteni. Mies kuitenkin maksoi kasvin tiskillä. Kuinka ollakaan asiasta tuli oikeusjuttu.

Syyttäjä nosti syytteen ja mies sai tuomion. En enää muista sakkojen määrää. Muistan miehen tuoman valituksen Hoviin ruutupaperille kirjoitettuna. Juttu tuntuu jotenkin kummalliselta, sekä hyvin vähäpätöiseltä verrattuna esim. tähän poikani juttuun, ja moneen muuhun joita ei ole tutkittu.

Vaihdoin nikkiä koska joku henkilö googlettanut kaikki minun juttuni siitä lähtien kun aloin etsiä silminnäkijöitä netissä.
Otimme yhteen eräällä palstalla ja hänellä tuntui olevan asiasta erinomaiset tiedot sekä kova kiinnostunut, jostakin kumman syystä.

Vaikka mitäpä tuosta, olen jo aika "tunnettu" tietyissä piireissä koska olen kirjoittanut aiheesta niin paljon. Kysymys on periaatteesta. Olen antanut palautetta Pake lomakkeen kehittäjille sekä sitä myös työssään käyttäville. Olen ollut yhteydessä sinne sun tänne. Rikosuhripäivystys, Ihmisoikeusliitto, näissä asiat ovat vielä kesken.

Poikani ei ole pyytänyt, minua voi syyttää tästä aktiivisuudesta. Ajan juuri sitä takaa, olemmeko oikeusvaltio?