PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Piano soi  (Luettu 96656 kertaa)

Nasse

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 703
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #49 : Joulukuu 31, 2009, 09:06:43 ap »
Siin on teille musiikkia.Ei se vieläkään mene mut jos joskus.....

http://www.viheraho.com/piano/Ballade_Pour_Adeline_2.mp3

Minustahan tuo oli ihan hyvää pianolla pimputtelua. Kyllä se siitä aikanaan lähtee kun vaan harjoittelee.  ;)
periksi ei anneta!!!!!

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Piano soi
« Vastaus #50 : Tammikuu 02, 2010, 19:58:12 ip »
Ei voi olla noin vaikeeta taas.
Yksinkertasten juttujen kanssa meinaa mennä loppuelämä....


http://www.youtube.com/watch?v=7Pl0K5ZVw6A

Ei sormet meinaa vain totella.....
Enpäs olisi joskus uskonut et tollasen eteen saa tosissaan tehdä töitä....


edit linkki koska edellinen ei uppaantunutkaan oikein.
Nyt on linkki koirjattu.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2010, 23:41:56 ip kirjoittanut Viheraho »
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Piano soi
« Vastaus #51 : Tammikuu 11, 2010, 14:26:32 ip »
http://www.youtube.com/watch?v=yfEjjBWr-R4

Parempaan ei nyt kykene.
Pitää harjoitella lisää....

Töksähtelevää PIANON HAKKAAMISTA kun tämän pitäisi olla herkkää koskettelevaa jouhevaa toimintaa.
Osan viskaan pianon syyksi kun osa napeista on sellaisia että kun hiljaa painaa ni aina ei ääntä edes kuulu.
mutta kyllä se soittajassa se suurin vika on kun ei suksi luista.....
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #52 : Tammikuu 11, 2010, 15:23:10 ip »
Jokos olet Pasi aloittanut sen oman sävellyksesi tekemisen mitä kovasti uhosit jossain videossa kunhan vain saisit nuottiapaperia? Vai jäikö se vain pelkäksi uhoamiseksi. Minua kiinnostaisi ihan oikeasti kuulla joidenkin tavallisten ihmistenkin tekemiä sävellyksiä eikä vain ammattimuusikoiden ja lauluntekijöiden. Olisi mielenkiintoista tietää minkälainen prosessi se säveltäminen on ja pystyykö siihen ilman että on jokin erityislahjakkuus alallaan. Nyt kun tuossa paria lastenlaulua hieman pimputtelin niin havaitsin niiden olevan aika "tyhmiä" loppujenlopuksi, muutamaa kosketinta vain hakataan, vaikka se kuulostaakin ihan hyvältä ja on mukaansatempaavaa yhdessä laulettuna. Olin vähän pettynyt kun olin kuvitellut säveltämisen vaativan suunnattomia taiteellisia ja älynlahjoja mutta tuntui että siinä on vain lähinnä paria vierekkäistä kosketinta hakattu kunnes on saatu rimmaamaan riimien kanssa ja jostain syystä laulu oli päätynyt yhteislauluvihkoihin ja tullut tunnetuksi. Aikaisemmin ajattelin että esimerkiksi minulle musiikin säveltäminen olis täysin mahdotonta, mutta ehkä se ei niin vaikeaa olekaan. Näytäpä Pasi vähän esimerkkiä miten syntyy omaa musiikkia, joka kuulostaa joltain muultakin kuin epämääräiseltä pimputukselta. Jos oikein ymmärsin noista pianovideoittesi kommenteista niin käytät kuitenkin jonkun verran omaa tulkintaasi soittamisessa valmiiden nuottien lisäksi. Itse en sitä kylläkään erota että missä kohtaa soitat nuottien mukaan ja missä pistät omiasi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2010, 15:31:40 ip kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Piano soi
« Vastaus #53 : Tammikuu 11, 2010, 23:03:53 ip »
Jokos olet Pasi aloittanut sen oman sävellyksesi tekemisen mitä kovasti uhosit jossain videossa kunhan vain saisit nuottiapaperia? Vai jäikö se vain pelkäksi uhoamiseksi. Minua kiinnostaisi ihan oikeasti kuulla joidenkin tavallisten ihmistenkin tekemiä sävellyksiä eikä vain ammattimuusikoiden ja lauluntekijöiden. Olisi mielenkiintoista tietää minkälainen prosessi se säveltäminen on ja pystyykö siihen ilman että on jokin erityislahjakkuus alallaan. Nyt kun tuossa paria lastenlaulua hieman pimputtelin niin havaitsin niiden olevan aika "tyhmiä" loppujenlopuksi, muutamaa kosketinta vain hakataan, vaikka se kuulostaakin ihan hyvältä ja on mukaansatempaavaa yhdessä laulettuna. Olin vähän pettynyt kun olin kuvitellut säveltämisen vaativan suunnattomia taiteellisia ja älynlahjoja mutta tuntui että siinä on vain lähinnä paria vierekkäistä kosketinta hakattu kunnes on saatu rimmaamaan riimien kanssa ja jostain syystä laulu oli päätynyt yhteislauluvihkoihin ja tullut tunnetuksi. Aikaisemmin ajattelin että esimerkiksi minulle musiikin säveltäminen olis täysin mahdotonta, mutta ehkä se ei niin vaikeaa olekaan. Näytäpä Pasi vähän esimerkkiä miten syntyy omaa musiikkia, joka kuulostaa joltain muultakin kuin epämääräiseltä pimputukselta. Jos oikein ymmärsin noista pianovideoittesi kommenteista niin käytät kuitenkin jonkun verran omaa tulkintaasi soittamisessa valmiiden nuottien lisäksi. Itse en sitä kylläkään erota että missä kohtaa soitat nuottien mukaan ja missä pistät omiasi.

KAikki aikanaan.On tossa jo yksi vaiheessa mutta ei se vielä ole valmis.
On niitä joskus tehtykin mutta ne on valitettavasti kadoksissa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #54 : Tammikuu 16, 2010, 22:36:19 ip »
Töksähtelevää PIANON HAKKAAMISTA kun tämän pitäisi olla herkkää koskettelevaa jouhevaa toimintaa.
Osan viskaan pianon syyksi kun osa napeista on sellaisia että kun hiljaa painaa ni aina ei ääntä edes kuulu.
mutta kyllä se soittajassa se suurin vika on kun ei suksi luista.....

Aika hyvin kuitenkin tuolla pianolla, muistaakseni kun itse kokeilin, niin kosketus oli aika karmea tuossa harrastenurkan pianossa - pakko hakatakin. Mutta sähköpiano on aina sähköpiano, oli se kuinka hyvä tahansa, ei saa semmoista herkkyyttä aikaan kuin akustisen soittimen kanssa. (Näin siis muille lukijoille tiedoksi.)

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #55 : Tammikuu 16, 2010, 22:39:02 ip »
Siin on teille musiikkia.Ei se vieläkään mene mut jos joskus.....

Tähänkin kommentti, kun en tiedä, kuinka moni foorumilaisista on tätä kappaletta soittanut. Tuossa biisissä on ainakin yksi kohta, joka on tosi vaikea saada menemään sujuvasti, itse en ole siihen pystynyt oikeastaan koskaan, vaikka olen joutunut kappaleen aikanaan esittämäänkin.