PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Piano soi  (Luettu 97101 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Piano soi
« Vastaus #28 : Marraskuu 13, 2009, 13:00:38 ip »
Kyllä sulla se perustatsi soitossa on hyvä. Siihen vaan sitte sitkeetä toistoa ja rutiinia, niin alkaa tulla tarkkuuttakin. Mutta jos se tatsi on pielessä, niin virheetönkin soitto kuulostaa tylsältä ja konemaiselta.

Ite lopetin pianonsoiton joskus teini-iässä, kun soitonopettaja ei antanu soittaa jazzia, niin meni hermo koko hommaan. Se soitatti liikaa Chopinia. Nyt parinkymmenen vuoden jälkeen en muista enää yhtään mitään. Ei menis ees skaalat. Paitsi jostain syystä Kuutamosonaatin alusta vasemman käden osuuden muistan, ihme juttu..

joo helposti unohtuu.mun opinnot jäi kun tuli vittumaista teoriaa.soittaa olisin tahtonut mutta teoria karkoitti.
Hakkaraisen teoria tunnit oli yhtä kärsimystä lahden konservatoriossa.....
ei vaan napannut teoriat.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #29 : Marraskuu 17, 2009, 21:18:14 ip »
Mä olen eläkkeellä mm siitä syystä että mun keskittymiskyky on mitä on.
monesti sitä ei ole ja sillon ei vain kulje.aamuisin usein menee ok mut päivällä ja muuten vaan vituttuneena ei mene.
sitä ei ymmärrä kuin sellaiset joilla on samat vaivat.
niin se menee.
ei mene moni muukaan juttu nyt minkä olisin 2 viikkoa sitten osannut.
en mä turhaan eläkkeellä ole.siksi minua vituttaa tollasiin pikkuseikkoihin puuttuminen.

Joo ei siinä mitään, ei ollut tarkoitus turhasta niuhottaa. Välillä vaan pääsee unohtumaan tuo eläkeasia, kun näkee ja kuulee sut soittamassa parempina päivinä. Nyt taas tuntuu soitto kulkevan hyvin, mitä noita joululauluja kuuntelin. Itsellä taas enemmänkin tökkii, kun en ole aikoihin harjoitellut. :D

kreku

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 79
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #30 : Joulukuu 09, 2009, 22:17:50 ip »
Tuo soittohomma tekee kyllä hyvää päälle ja muutenkin hermoradat reenaantuu.

Ksylofonia ois mukava kokeilla. Sitähän vois alkuun ostaa sellasen halvan lelusoittimen ja kokeilla sitä. Asematunnelissa joku soitti tosi hienosti ksylofonia joku aika sitten.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Piano soi
« Vastaus #31 : Joulukuu 10, 2009, 08:18:32 ap »
Tuo soittohomma tekee kyllä hyvää päälle ja muutenkin hermoradat reenaantuu.

Ksylofonia ois mukava kokeilla. Sitähän vois alkuun ostaa sellasen halvan lelusoittimen ja kokeilla sitä. Asematunnelissa joku soitti tosi hienosti ksylofonia joku aika sitten.

Joo soitto on ihan ok juttu.
Kun vain muistuisi kaikkia juttuja.
Taas meinaa tuli nuoteista semmonen seikka mitä en muista.
Mutta sanotaanhan että kysyvä ei tieltä eksy.

Ja mitä ksylofoniin tulee saa silläkin kivoja ääniä jos sen taitaa.
Tosin kiirettähän tuollakin soittimella saa käsille pitelemään kun tarpeeksi tempoa ja ääniä "riittävästi"
Jos yhtään musiikki kiinnostaa ja on edes pientä hajua ni kannattaa koittaa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Piano soi
« Vastaus #32 : Joulukuu 12, 2009, 13:29:00 ip »
Paljonko viheraho ehti investoida siihen pianoon mitä nyt et saanut sitten viritettyä. Vaikka moititkin digitaalisia kosketinsoittimia, niin minusta näyttää siltä että ne eivät ole ollenkaan huonompi vaihtoehto pianolle, ei vie paljoa tilaa, helppo kuljettaa mihin vain haluaa jos soittaa julkisissa tilaisuuksissa, ei tarvitse koskaan virittää ja äänivalikoimaakin on riittävästi. Ja ne voi kytkeä suoraan äänentoistolaitteisiin. Tietysti ovat siinä mielessä kertakäyttötavaraa että jos joku muoviosa hajoaa niin sitä ei ehkä saa korjattua mutta toisaalta nuo on taas sen verran halvempia ettei uuden ostaminen ole mahdoton investointi ja käytettynäkin niitä löytyy helposti.

Kyllä nyt kävi niin että Pasi ei saanut minua vakuuttumaan oikean pianon paremmuudesta.
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Piano soi
« Vastaus #33 : Joulukuu 12, 2009, 22:36:33 ip »
Paljonko viheraho ehti investoida siihen pianoon mitä nyt et saanut sitten viritettyä. Vaikka moititkin digitaalisia kosketinsoittimia, niin minusta näyttää siltä että ne eivät ole ollenkaan huonompi vaihtoehto pianolle, ei vie paljoa tilaa, helppo kuljettaa mihin vain haluaa jos soittaa julkisissa tilaisuuksissa, ei tarvitse koskaan virittää ja äänivalikoimaakin on riittävästi. Ja ne voi kytkeä suoraan äänentoistolaitteisiin. Tietysti ovat siinä mielessä kertakäyttötavaraa että jos joku muoviosa hajoaa niin sitä ei ehkä saa korjattua mutta toisaalta nuo on taas sen verran halvempia ettei uuden ostaminen ole mahdoton investointi ja käytettynäkin niitä löytyy helposti.

Kyllä nyt kävi niin että Pasi ei saanut minua vakuuttumaan oikean pianon paremmuudesta.

On se erilainen soittaa ja tuntuma on toinen.
mutta kyllä sähköpianollakin pärjää (tässä vaiheessa) mutta on niissä eroja todella paljon.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Hankkija

  • Vieras
Vs: Piano soi
« Vastaus #34 : Joulukuu 17, 2009, 02:08:04 ap »
Hyvinhän se kuuraparta soi. Siitä ei enää puuttunut kun toisen kuuraparran (Rontti) laulu ;D
http://www.youtube.com/watch?v=vgcnjdTEOno