PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti  (Luettu 5830 kertaa)

9SP40

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
  • Karma: +0/-0
  • Lapista etelän kautta LAPPIin
IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« : Kesäkuu 26, 2009, 10:04:28 ap »
 8) Jeps :-*

Myynnissä on IBM palvelin, josta sais kunnon palvelimen fixaamalla

Mukaan saa:

- 4 kpl hot swap kiintolevyjä eri kokoja 9...18 Gt
- 4 kpl Sdram 256 Mt (400 väyläisiä)
- 1 kpl prosessori 2 Ghz zeon socket 603 +jäähysiili
- 1 kpl prosessorin ohjauskortti
- diskettiasema
Palvelimesta puuttuvat

- cd/dvd asemat
- 2 x virtalähde 560W
- 4 kpl jäähdytyspuhaltimia

Tehdään niin, että lähettäkää sähköpostitse tiedon ostohalukkuudestanne + sille myönnetty rahasumma niin katson kenelle tuo palvelin jää. Olen lomamatkalla koko vk 28 silloin en ole tavoiteltavissa

pave

  • Vieras
Vs: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2009, 10:58:57 ap »
Jeps .. ei paha ! sori et sotken, mut tuollaisia oisin kysellyt .. tzäkällä jos vaikka `löytyisikin´ ..

hmyyhh ..  pyöriikö sulla PCI-X-väyläsiä lisäkortteja kuinka (raid- "sata-scsi tai jopa ideä", näytönohjain- tai verkkokortteja (vain jos on 2-4 porttisia) .. tarvisin projektiini ..

kiinnostava pakettihan tuo .. (tzekkailin tataa tuossa linkkiä - infoa lisää) Iparin serveri .. jos tuo on "SE" ??

hotswap poweritkin ~ 50€ kpl .. (vaikee kait löytää käypäsiä -tilailemalla sit varmemmin .. tokihan tuollaiset rakentaisi itekin -sopiva aihio, tai ulkoista)??

9SP40

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
  • Karma: +0/-0
  • Lapista etelän kautta LAPPIin
Vs: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2009, 12:01:24 ip »
Jep

Juurikin tollasesta ois kyse. Mulla itselle jää vielä yksi tuollanen mut se on tuon Ibarin räkkiversio, jossa muuten pci-x kuitukortti(ei myynnissä). 1 kpl hot swap virtalähde on tuolla hyllyssä. Itsellä ei paljon osia tuohon kyseiseen mut täytyy kyseyä laittaa.

9SP40

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
  • Karma: +0/-0
  • Lapista etelän kautta LAPPIin
Vs: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2009, 12:08:38 ip »
Ootko ... varma et noit pci-x väyl. näytönohjaimia on edes olemassa. Itse olen aika syv. tietokoneisiin, mut oot eka joka mainitsee PCI-X väyl. näytönohjaimista. Nyt kun tuli samalla näistä projekteista puhe niin millainen on sun oma palvelinkoneprojektisi ?

Niin tää viesti on tarkoitettu PAVELLE

pave

  • Vieras
Vs: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2009, 12:47:15 ip »
Ootko ... varma et noit pci-x väyl. näytönohjaimia on edes olemassa. Itse olen aika syv. tietokoneisiin, mut oot eka joka mainitsee PCI-X väyl. näytönohjaimista. Nyt kun tuli samalla näistä projekteista puhe niin millainen on sun oma palvelinkoneprojektisi ?

Niin tää viesti on tarkoitettu PAVELLE

 .. useitakin ja tuossa esim; ... Matrox P690 PCI/PCI-X 128MB DH DVI .. wild cat`kortteja sekä PURE PCi-X 16 .. onhan noita .. ja googlettamalla lisää ..

Oma projekti `salaiset´ .. mut puhutaan 3-4 koneen ja virtuaalista etc etc ...  ;D ;D

[edit by pave .. lisäilin tuohon samaan listaan lisää infoa]

 .. tällaisenkin tuolta bongasin .. Matrox Parhelia PH-P256F 256MB PCI-X 64-bit
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2009, 20:00:28 ip kirjoittanut pave »

9SP40

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
  • Karma: +0/-0
  • Lapista etelän kautta LAPPIin
Vs: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 30, 2009, 00:53:38 ap »
No mut kaikkee uutta oppii. Mites muuten äänikorttivalikoima pci-x ?

pave

  • Vieras
Vs: IBM Eserver Xseries 235 (5U torni) projekti
« Vastaus #6 : Kesäkuu 30, 2009, 00:59:43 ap »
No mut kaikkee uutta oppii. Mites muuten äänikorttivalikoima pci-x ?

 .. ei oo tupsahtanut koskaan vastaan .. mutta emolla on integroidut (ainakin näissä "kaikkissa" vehkeissä mitä mulla on) .. ja loppupelissä `mun hommassa´ ei äänillä tee mitään .. riittää kun emolta tulee hälyt ..

(tietysti infoon, mikäli `vastaantulee´ .. meinaan kaikenlaistahan tässä pyörii) .. enkäs tuota muuten mee sanoo `kaikista koneistani´ .. onko vai ei .. en ees aatellut "onko" ?? PAinavat niin syntisesti etten rupee nyt tzekkailemaankaan ..  ;)

[edit by pave]

 .. nooh .. jäi sit vaivaamaan ja googlettamallahan sitä sit löytyikin mennään vaan sit MAC -maailmaan .. (M-Audio Audiophile 2496 PCI Audio Card - 4 Port In & Out TÄYDELLINEN 24 Bit/96khz Audio. Täysin PCI-X-yhteensopiva)! ja jos en väärin `tulkannut´ kirjoitusta, niin PCI-X väylään voi heittää myös PCI-kortin .. ovat taaksepäin yhteensopivia ?? 

(itse en tuota ole kokeillutkaan .. joten jos jollain on tietoa niin info sit -meille harrastajillekin)??

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2009, 01:43:12 ap kirjoittanut pave »