PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Näin köyhän asema entisestää huonontuu: Romuralli käy kuumana  (Luettu 8160 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
http://www.kaleva.fi/uutiset/romuralli-kay-kuumana/909985

*********

Näin sitä köyhää kyykytetään.Pitäisi olla varaa ostaa uusia autoja kun vanhoja pistetään paskaksi eikä kohta taida olla purkamojakaan.
ja jos onkin niin vanhoihin ei enää ole osia sielläkään.
Kokomus pitäisi oikeasti hävittää vittuun täältä suomen maasta.Kaiken tämän keskellä kytee raha.Juurikin nämä isot romukerääjät kuusakoski oy Stena on voidellut päättäjämme rahalla ja tässä on lopputulos.

**********


Romuralli käy kuumana
Autoromuttamot täyttyvät nyt ennätystahdilla. Syynä tähän on muun muassa autokannan uusiutumattomuus. Myös metalliromun hinta on noussut maailmalla, mikä on lisännyt romuttamisia.
Autoromuttamot täyttyvät nyt ennätystahdilla. Syynä tähän on muun muassa autokannan uusiutumattomuus. Myös metalliromun hinta on noussut maailmalla, mikä on lisännyt romuttamisia. Pekka Peura
Pekka Peura
Autoromuttamot täyttyvät nyt ennätystahdilla. Syynä tähän on muun muassa autokannan uusiutumattomuus. Myös metalliromun hinta on noussut maailmalla, mikä on lisännyt romuttamisia.
Autoja romutetaan nyt enemmän kuin koskaan. Heinäkuussa autojen kierrätyksessä saavutettiin jo uudet ennätyslukemat, kun romuttamot vastaanottivat lähes 7000 parasta ennen -päiväyksensä nähnyttä nelipyöräistä.

Kuluvana vuonna romutusmäärät ovat muutenkin olleet nousussa. Tammi-heinäkuussa on romutettu jo noin 34 000 autoa, mikä on miltei 30 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Suomen Autokierrätyksen toimitusjohtaja Arto Silvennoinen näkee selkeän syyn tähän kehitykseen.

"Meillä on ollut voimakas tiedotuskampanja, johon ovat kuuluneet muun muassa ilmoitukset lehdissä. Ihmisten tietoisuus romuttamisesta on lisääntynyt, minkä lisäksi romuttamisen hinnat ovat tulleet alas", Silvennoinen selvittää.

Mutta kaikki ei ole aina kiinni pelkästään tiedottamisesta tai romuttamisen hinnoittelusta. Autojen keskimääräinen romutusikä on noussut 20,3 vuoteen, kun vuonna 2007 autoja romutettiin keskimäärin 18,4 vuoden iässä.

"Tämä on selkeä signaali, ettei autokanta uusiudu, ja autot kulutetaan loppuun. Se ei ole missään nimessä hyvä kehitys, koska ovathan uudet autot turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä", Silvennoinen harmittelee.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

novoiperkele

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 123
  • Karma: +0/-0
Vs: Näin köyhän asema entisestää huonontuu: Romuralli käy kuumana
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2011, 19:36:34 ip »
Vittuakos sitä herrat miettii mikä on turvallista yms.

Eikös sen vapaassa maassa saisi käyttäjä itse määritellä??

Ympäristötekohan uusi auto ei tietenkään ole missään tapauksessa.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Näin köyhän asema entisestää huonontuu: Romuralli käy kuumana
« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2011, 20:07:43 ip »
Vittuakos sitä herrat miettii mikä on turvallista yms.

Eikös sen vapaassa maassa saisi käyttäjä itse määritellä??

Ympäristötekohan uusi auto ei tietenkään ole missään tapauksessa.

Ei niillä köyhän kilometreillä.Kaupparatsun kilometreillä on toinen juttu.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Näin köyhän asema entisestää huonontuu: Romuralli käy kuumana
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2011, 20:32:45 ip »
"Tämä on selkeä signaali, ettei autokanta uusiudu, ja autot kulutetaan loppuun. Se ei ole missään nimessä hyvä kehitys, koska ovathan uudet autot turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä", Silvennoinen harmittelee.

Eli se, että tavarat käytetään loppuun, on huono juttu... Okei...

Ja millä perusteella uudet autot ovat ekologisempia kuin vanhat?
Citroën AX 1.0 vm. -88, kulutus 4-5 litraa sadalla...
Citroën C1 1.0 vm. -11, kulutus 4,5 litraa sadalla...
tai
M-B 190 D vm. -88, kulutus 5-7 litraa sadalla...
M-B C200 CDI vm. -11, kulutus 5 litraa sadalla...

Eli eipä noissa juuri mitään eroja ole...
Uuden auton tekeminen tuottaa sellaisen hiilidioksidipilven, että huh huh...

Ja se turvallisuus?

Ei ne uudet autot juuri sen turvallisempia ole. Ja tulee kuitenkin niillä ajettua lujempaa kuin jollain vanhoilla ritsoilla, eli parantunut turvallisuus ei oikeastaan vaikuta mitenkään.

sähkäri

  • Member
  • *
  • Viestejä: 34
  • Karma: +0/-0
Vs: Näin köyhän asema entisestää huonontuu: Romuralli käy kuumana
« Vastaus #4 : Joulukuu 01, 2016, 22:32:29 ip »
Se on tuo hiilipäästöistä meuhkaaminen ihan hullua touhua, mitä sitten vaikka hiilidioksidia pääseekin ilmaan, sehän on kasvien ruokaa!
Mitä enempi sitä on niin sitä villimmäksi käy puutarha.

Meuhkaisivat mieluummin niistä sadoista tuhansista kemianteollisuuden tuotteista jotka on niin keinotekoisia kemikaaleja ettei luonnosta niitä löydy.

Ittelläkin on monta vanhaa autoa pihalla ja pari niistä ajossa, oon pyrkiny aina ostaan seuraavan auton samaa merkkiä ja mallia että entisestä autostani saan käypäsiä osia seuraavaan kiesiin,  sillä pelillä säästää muuten tuhottomasti rahaa - voidakseni taas tuhlata ne jossain muualla. ;)

Kun Pasi kyselet noiden Flippereiden perään, niin kerron vaan sellaisiakin korjanneena että ovatpa kovin yksinkertaisia  vaikka itse rakentaa, mikrokytkimiä ja lamppuja, värillistä pleksiä, sen sellaisesta tarpeeista ne on tehty, ei niitä kuule nykypäivänä mistää ilmaiseksi saa, ei edes epäkuntoista, kaveri osti omansa jo parikymmentä vuotta sitten ja se maksoi sillon jotain 6000 mummunmarkkaa, nykyrahassa siis tonnin.