Äiti järkyttyi: 650 euron limulasku
12-vuotiaan Tomin äiti Tiina Männys järkyttyi poikansa juomalaskusta.
- Kun avasin sen laskun, olin saada sydärin, Männys huokaisee.
Helsingin Vesalassa asuvan Männyksen Tomi -poika oli ahkeroinut kuukaudessa 783,80 euron kännykkälaskun, josta 650 euroa oli syntynyt limuautomaatilla.
Männys joutui lainaamaan omalta äidiltään saadakseen toimeliaan nuoren miehen juomalaskun kuitatuksi. Hän on vieläkin järkyttynyt eikä ymmärrä, miten lasku pääsi syntymään.
- Miten tuollainen voi päästä lävitse. En tajua. Liikkeessä sanoin, että kaiken maailman estot sitten sinne, Männys kertoo.
Kännykkäoperaattori DNA:n asiakaspalvelujohtajan Petteri Niemen mukaan limuautomaatti on tyypillinen palvelunumero, johon eston pitäisi tepsiä.
- Voi olla, että esto on jäänyt liikkeessä laittamatta, vaikka siitä on siellä puhuttu. En lähde väittämään. Inhimillinen virhe on aina mahdollinen, sanoo Niemi.
Googlaajan kirjoituksia:
On vaadittava aina paperille sovitut asiat palvelun estoista liittymää ostettaessa, puhumalla tehty sopimus
on aivan yhtä pätevä tosin sen toteen näyttäminen on vaikeampaa.
Mielestäni asiakkaan ei olisi täytynyt maksaa laskua jos sopimusta tehtäessä oli mainittu että liittymästä
estetään palvelunumeroihin soitto, vaan laskun maksajaksi olisi pitänyt tulla operaattori jonka virhe tuossa
selkeästi on.
Varmaan tuollaisen laskun syntymiseen ei ole ollut syyllinen yksin Tomi vaan väärinkäytöksiin on ollut
osallisina myös Tomin kaverit.