PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Miksi Pasiradio lähettää paskaa ääntä  (Luettu 13948 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Miksi Pasiradio lähettää paskaa ääntä
« Vastaus #21 : Toukokuu 03, 2009, 17:15:19 ip »
Ok, asia on harvinaisen selvä. Koko debatti lähti siitä liikkeelle, kun ihmettelin alhaista näytteenottotaajuutta 80 kbps bitratessä. Testasin itse vasta jälkeenpäin, että kyseisellä bitratella ei voi saada parempaa laatua. Tosin testailussani tähänkin löytyy parannusehdotus. Nimittäin pikaisessa testissäni 80 kbps 32 kHz kuulostaa paremmalta kuin 80 kbps 22 kHz. Toinen asia on taas se, tukeeko radiostreemaus 32 kHz. Kuten samasta bitratesta voi päätellä, kaistan kulutuksen kannalta on täysin sama.

Totta kai mennään sillä tasolla, mihin resurssit riittävät. Nykyinen on ilmanmuuta parempi kuin että radiota ei olisi lainkaan.

Visiospekulointini on aiheeton, kerran rele on tarjottu vain videokäyttöön.

itse kuuntelin koko lähetyksen ja minun korvaani se kuullosti hyvältä.hifistelijät tarjotkoon meille siihen releen ni sitten asiaa voidaan ajatella.
Olikohan tää tässä?
toivottavasti tämä keskustelu loppui nyt tähän.
kiitos
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

flux

  • Vieras
Vs: Miksi Pasiradio lähettää paskaa ääntä
« Vastaus #22 : Toukokuu 03, 2009, 18:23:33 ip »
Mitä olen radiota kuunnellut, puhelut jotka käsittevät teknisiä asioita, ovat arka paikka, Pasi ei halua keskustella asiasta. Mielestäni asioista pitäisi pystyä keskustelemaan ja palaute pitäisi olla tervetullutta.

Kuten Pasi sanoi digitan edustajalle, kannattaisi näyttää päättäjille vertailu. Jos lähetämme nykyisellä tasolla, on kuva tälläinen. Jos taas lähettäisimme viisaammin, olisi kuva tämmöinen. Radiossa tilanne on sama.

Asian voisi kääntää vinkiksi. Radion sivuille vertailupätkät. Voi mainiosti käyttää perusteluna lahjoituksien saamiseen. Jopa itseäni kiinnostaisi lahjoittaa enempi, jos se käytettäisi ensisijaisesti äänenlaatuun bitratessa. Käsittääkseni teostomaksut ovat tällähetkellä hyvässä hapessa.

djmake

  • Vieras
Vs: Miksi Pasiradio lähettää paskaa ääntä
« Vastaus #23 : Toukokuu 03, 2009, 18:48:46 ip »
Eoköhän se ollut tässä ja ketju lukkoon. Jos jollakulla on jotakin asiallista ja ehdottomasti tähän kuuluvaa, niin privaatilla pyytäköön avaamista.