PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pitäisikö Helsingin läheisyyteen saada ydinvoimala  (Luettu 8162 kertaa)

Kuutamounelmat

  • Vieras
Vs: Pitäisikö Helsingin läheisyyteen saada ydinvoimala
« Vastaus #7 : Toukokuu 01, 2009, 04:33:51 ap »
Minulla on mökki saaressa Loviisan ydinvoimalan lähettyvillä siis kivenheiton päässä. Itse en oikeastaan pelkää ydinvoimaa, mutta en käy kalastamassa siinä lauhdevedessä vaikka monet toki käyvät.
Mökkinaapureilla on  jonkin verran pelkoa että mitä tapahtuisi jos voimalassa sattuisi jotain,  ja mitä olen ymmärtänyt ihmisten puheista Loviisan alueella, niin kyllä he mielellään eläisivät ilman ydinvoimalaa.
Ilmeisesti juuri pelkäävät jotain onnettomuutta tai vastaavaa.
Riski on aina olemassa kuitenkin .
Itselläni on jonkinverran ennakkoluuloja  ydinvoimaa kohtaan.
Esimerkiksi en kalasta mökilläni ollenkaan .

TV:stä tuttu Arto

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1633
  • Karma: +0/-0
  • SäteilyIONI eroosiotaivaita by TVO/Forttum.
Vs: Pitäisikö Helsingin läheisyyteen saada ydinvoimala
« Vastaus #8 : Toukokuu 01, 2009, 12:35:04 ip »
Minulla on mökki saaressa Loviisan ydinvoimalan lähettyvillä siis kivenheiton päässä. Itse en oikeastaan pelkää ydinvoimaa, mutta en käy kalastamassa siinä lauhdevedessä vaikka monet toki käyvät.
Mökkinaapureilla on  jonkin verran pelkoa että mitä tapahtuisi jos voimalassa sattuisi jotain,  ja mitä olen ymmärtänyt ihmisten puheista Loviisan alueella, niin kyllä he mielellään eläisivät ilman ydinvoimalaa.
Ilmeisesti juuri pelkäävät jotain onnettomuutta tai vastaavaa.
Riski on aina olemassa kuitenkin .
Itselläni on jonkinverran ennakkoluuloja  ydinvoimaa kohtaan.
Esimerkiksi en kalasta mökilläni ollenkaan .

On se vaan kumma MITÄ mun sanomisekseni ydinvoimasta on esiteltynä nettiforewerreissä jo!)

Noin. . .Ei teillä tupakia sattunut oleen ?  ?? Paskat ole kun se on niin HEMMETIN vaarallista! Mutta naapurin natiaisten annatte kyllä vedellä. Oikeen nautitaan siitä, kun kymppä kesäset vetää bussissa mahorkkaa. Meinataan, että kuolee köyhät pois ja MINÄ san elintilaa suvulleni! Näin ydinkannattaja ajattelee!? Tyhmä kun on Mengelet.

Lainkaan tajuamatta, että tupakoija sentään vetää filtterillä= absorbointisuojalla kuohittua kuolemaa inessiiviinsä! muttei LAINKAAN tajuta, että naapurina katteleva vetää raakana ILMAN! Itse asiassa tupakki on kertaluokkia sekundääripolttajalle kalmompaa kuin itse "pahantekijälle!"

No tuskin alusastiani jälkeen on mikään ylläri, että ydinvoima toimii TÄYSIN SAMOIN! ydinvoimaloisasa kun on toistasataa metriä korkeat savupiiput joilla paukkutuotokset mm. TVO kuskaa SURUTTA 100m korkeammalla lounastuulella. Niin tiedättekö missä kolahtaa tää alas? Alueella, joka "sattuneesti" tuli kuuluisaksi tritiumpäästökylläisistä kalmiovesistään ydinpäästön kuninkuusluokkalaisena. Aivan oikein TAMPERESEUDULLE! Itse asiassa alue on jo PITKÄÄN tullut tunnetuksi siitä, että sielä kansa lakoo "mystisenkorkeista" säteilykohoamisistaan ja vesiensä säteilyionisaatiopilaantumisistaan. Katsokaa kartalta miten 104m piippu TVO:lta vallitsevalla lounaistuulella toimeliaasti tykittää JUURI sinne parhaimman potkunsa. Uskomaton 200km levee ja 400km pitkä saatehunutappaja se siinä Ilmatieteenlaitoksen virallisesta karttakoosteesta M.T-lehdestä!No kartta opastaa:
http://kuvaton.com/k/WhS.jpg


Tosiaan ydinvoimaloissa on savupiiput sitä varten, että ydinpaskat laskeutuu jossain 100km päässä! Ihmisillä on 99,9% illuusioharha siitä, että ydinpäästöiltä olisi turvassa 10-100km päässä! Ei TASAN OLE! Itse asiassa ihmiskunta on kuin kultakala suljetussa maljasaan maapallossaan. Käy kusemassa oikealle ja luulottelee vasemmalla puolella, etei nielisi SAMAA YDINPASKAANSA ESTEITTÄ. Jota tuotti. Olen vuosikymmenet ollut ydinalan töissä ja varmaan tästäkin sakista OIKEASTI realistisimmalla ydinpelolla varustettu tiedollisesti. En minä sitä siis "hysteroi". Tiedän vaan, että ydinvoima ON KAIKKIALLA kaikkein kauhein asia, mitä ihmiskunta on turmiokseen osannut tehdä. Eräs ydinalan nero. Professori muuten nyttemmin sanoi, aikanaan minulle. ":Ydinvjäte on ihmiskunnan VAARALLISINTA ainetta. Joka on pahin molekyylimyrkky IKINÄ vaikkei säteilisi vuosimiljoonat laimennuttuaan LAINKAN!!!!" ::) ::)
           --------------

Vuiosisadan verran ollaan avaruuksien teleskooppikuvista poimittu mitä alkuaineita kyseisien tähtien valoispektristä löytyy. Natriumi tuottaa keltaista valoa ionisoituessaan. Näemme katuvilinässä, miten ionisoitunut neon tuottaa verenpunaista monokromaattista valoa. Ksenon jalokaasun ionisoituessa näemme kylmän sinivalon. Kun katsomme rakettien ilotulitusta taivaalla näemme eri metallien ionisaatiovärikirjot sinisestä punasen kautta keltaiseen. Niinikää revontulissa näemme typen ionisaation sinisen korostumana. Huomiopimme hapen ionisaatiossa olivinvihreän fotonoinnin. Näemme toki myös kyseisen pinkki-ionisaation. Vaikkei toki SUPO tällaisesta tykkääkkään yhtään, niin ydinala nyt ei vaan kertakaikkiaan voi asialle yhtään mitään, että ionisoiinti tuottaa valokuvaan tarttuvan omintakeisen monokromaattisen valolinjan!)

No yhtä kaikki asianani mulla oli heittää esiin. Olen alkanut koostaa pyynnöstä myös jonkimoista omaa saittiani. Yritän jatkossa koostaa palstalle kaikkea niitä mielenkiintoisia yksityiskohtia, joita ei tahdo näkyä julkisesti, koska modeRAADOT repelevät niitä ydinkiimoissaan veks. Mutta josko täällä yyberit säilyis astetta paremmin. Ketä oikeet ydinreaalit  kiinnostaa niin tällaisesta osoitteesta:

http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=8996953892896214635
sfnet.keskustelu.energia

16,17, 18.11.2010 mumeroisarjat 300-310 > 610-620.
+Korjattu SUPO:n jäljiltä, Päivitys 24.11.2010.
http://sfnet.fi/group.php?id=27984&newsgroup=sfnet.keskustelu.energia&sid=
Tuosta vaan eteenpäin. . .

Lilattus

  • Vieras
Vs: Pitäisikö Helsingin läheisyyteen saada ydinvoimala
« Vastaus #9 : Toukokuu 03, 2009, 20:03:59 ip »
Make: Opastuksen hintaa tarkoitin. Olen nähnyt netissä lukuja kahdesta ja puolesta sadasta eurosta kolmeen sataan. Mitään valmista pakettimatkaa en tiedä järjestettävänkään, joten oletan, että matkustus paikan päälle tulisi itse järjestää (tai millä nyt kulkeekin).

TV:stä tuttu Arto

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1633
  • Karma: +0/-0
  • SäteilyIONI eroosiotaivaita by TVO/Forttum.
Vs: Pitäisikö Helsingin läheisyyteen saada ydinvoimala
« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2009, 14:48:14 ip »
Make: Opastuksen hintaa tarkoitin. Olen nähnyt netissä lukuja kahdesta ja puolesta sadasta eurosta kolmeen sataan. Mitään valmista pakettimatkaa en tiedä järjestettävänkään, joten oletan, että matkustus paikan päälle tulisi itse järjestää (tai millä nyt kulkeekin).

*Huikean HIENOA huomata miten TOTUUS, ja tajunta siitä miten pitkälle ydinsikailuvuoto ulettaa saa paniikia nettikirjoittajiimme! Kirjoittelu loppuu totuuksiin kuin SEINÄÄN! Siinä se, SINÄ! juuri siksi ydinalan modeRAADOT btekevät KAIKKENSA pimittääkseen asiallisen ydintiedotteeni ydinalan synkimmistä sisuksista! 8) 8)
sfnet.keskustelu.energia

16,17, 18.11.2010 mumeroisarjat 300-310 > 610-620.
+Korjattu SUPO:n jäljiltä, Päivitys 24.11.2010.
http://sfnet.fi/group.php?id=27984&newsgroup=sfnet.keskustelu.energia&sid=
Tuosta vaan eteenpäin. . .