PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Vaihtoehtoja ydinvoimalle?  (Luettu 12883 kertaa)

djmake

  • Vieras
Vs: Vaihtoehtoja ydinvoimalle?
« Vastaus #14 : Huhtikuu 29, 2009, 00:35:07 ap »
B/ Päästötön polttolaitos TIETYSTI polttaa mitä tahansa polttokelposta,

Esitä laskelma tai joku uskottava arvio polttokelpoisen materiaalin riittävyydestä.
Hiili? Ostettuna maailmalta ja "turvallisesti" kaivoksista kaivettuna?
Öljyä?
Jotakin muuta?
Vai suuret luulot puun riittävyydestä koko Suomen tuotantoon?

Miten muut maat? Mitä poltetaan täyteen asutetuissa maissa, kuten Japanissa? Tai Afrikan köyhissä maissa, jossa ei kasva juuri mitään.

Lainaus
Mutta koska poltto tapahtuu puhtaasa hapessa. Se on täydellistä. Ei haaskaa , koska mm. typpi on poissa jäähdyttämästä. NOX-materiaalia ei myös muodostu. Ei pienhiukkasia yms.! Ovelinta onkin polttaa laitoksessa juuri 100% valmiiksi puhdasta biota.

Määrittele 100% puhtaat bioainekset ja niiden saatavuus / riittävyys.

Lainaus
Energiaosaamiseni suoraan häikäisee, kun katsoo vaikka noita Pasin ottamia vesivoimalan kuviamme. Ammattilainen kyllä näkee, jos osaa. No toki olen ollut mukana kehittämässä mm. Porin kaupungin nyttemmin toimimaan pantuja mm. biokaasulaitossuunnitteluja ja vastaavia. Yksinkertaisesti olen TVO/Posivan toimesta kiistatta maamme MONOPOLI ydintiedottamisessa ollut jo PITKÄÄN!

Valitettavasti en voi sanoa häikäistyneeni muusta, kuin asiavirheiden määrästä.
Mutta tästä biolaitospuolesta on toki todisteet olemassa? Linkkiä, josta selviää osallisuutesi ko projekteihin.

Mikä muuten on koulutuksesi? Ylellä titteli oli itseoppinut alkuasukas. Miten sellainen tietää ydinvoimasta kaiken, vesivoimasta kaiken, polttolaitoksista kaiken ja on lisäksi kaikkia geoalan oppineita viisaampi. Tämän lisäksi toki kyseenalaistaa myös monta muuta tahoa.

Lainaus
Olen toki yksi kolmesta OL-3 arkistoon kulun luvan virallisesti saanut.

Toki? Tästä löytyy varmasti tieto myös TVO:n taholta, jos asian haluaa varmistaa?
Viitaten edelliseen kysymykseen, eli miksi juuri sinä? Miksei kukaan oikeasti oppineista? Nimeätkö myös nämä kaksi muuta.'

Lupa on ilmeisesti edelleen voimassa, koska väität tietäväsi kaiken nykytilanteestakin. Vai valehteletko jälleen?

Lainaus
Olen toki MYÖS AINOA niistä joka on vuosien ajan huoltanut KAIKI sekä OL-1, että OL-2 laitoksen elintärkeät keskeisimmät turvalaitteistot.

Lienee ainoa tuon kokoluokan laitos, jossa tuollaiset asiat ovat yhden ihmisen harteilla. Tai sitten valehtelet jälleen. Valehtelun puolesta puhuu kyllä sekin, mitä useampi laitoksella työskentelevä on asioista puhunut.

Lainaus
TVO koetti korvata työtäni peräti 6 ostamallaan teknikolla ja insinöörillä. Siinä tietystikään onnistumatta. Lopulta TVO oli pakotettu ostamaan miljoonilla koko kenenkään muun hallitsematon turvalaiteisto suoraan Saksalta Siemenssiltä, koska muuta vaihtoehtoa ei toki ollut! No näitä ei tietty ymmärrä kuin alan osaajat, eikä täällä neteissä olevat miliisipellet!)

Niin... Jokainen sähkömies tajuaa dokumentoida tiettyjä asioita. Ja sitä myös monessa paikassa seurataan. Kummallista, että yllättäen juuri omalle kohdallesi osuu kohde, jossa ei ole mitään dokumentteja edes laitoksen rakennusajalta.

Ai niin... Se mielenkiintoisin asia tai oikeastaan kolmiosainen sellainen.
Paljonko TVO tarjosi rahaa, että olisit jäänyt taloon? Ilmeisesti puhutaan miljoonista, koska olit täysin korvaamaton. Miksi tämä raha ei riittänyt taloon jäämiseen?
Miten kaltaiseltasi maailman johtava ydinosaaja voi työskennellä HENKENSÄ UHALLA pari vuosikymmentä ydinvoimalassa?

Edit... Pitää oikein vielä lisätä, niin menee saman tien...
Kun kerran laitoksessa tuupertuu vahvempikin kaveri, niin mitenkäs Pasi selvisi visiitiltään pois? Kuitenkin vieraili tiloissa, jotka olet itse listannut "tunnissa putoo kuka tahansa"-tiloiksi.
Miten muuten tuollasissa tiloissa olet töitä tehnyt vuosikymmenet? Sekö ajattelusi on sumentanut?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2009, 00:54:21 ap kirjoittanut djmake »

TV:stä tuttu Arto

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1633
  • Karma: +0/-0
  • SäteilyIONI eroosiotaivaita by TVO/Forttum.
Vs: Vaihtoehtoja ydinvoimalle?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 30, 2009, 14:32:19 ip »
Miten muuten tuollasissa tiloissa olet töitä tehnyt vuosikymmenet?

Taas tutusti sulta niin haperoapaperoa, että vastaan vaan summittain. Koskeihan jutuissas rullaa kun keltanes. . .no antaa olla.9

Tosiaan M.T-lehti julkaisi tiedotteen muutamia viikoja sitten jonka mukaan nykyään käyttämättä jäävän peltobion hyötyyn otolla tuotettaisiin ongelmitta 2/3 osam maailman energiantarpeesta! Hiiltä piisaa 1000v ja tunnetusti uudistuvan mm. turpeen reserveille ei rajioja olekkaan. Neste oilin kokouksissa vuosi sitten firma kertoi jopa merien levien avulla KOKO maapallon pyörivän ONGELMITA! Levät kasvaisi luonnon merissä. 50% niiden massasta on valmista bioöljyä! no joo maailman KAIKKI tunnetut energiavarat ylittävä yksittäinenm 100% hyödyntämätön bioekologiaenergiamuoto on vaikka merien metaaniklatraattijää! Uusiutuva, helppo, kaikialla. Päästöttömään vaan ja ydinsikailulle heittämällä turpiin, jotta mätkyy.)

Ydinosaamiseni tosiaan näkyy siinä, että olen VIIMEINEHN niisrä TVO:n keskeisimmistä ydinturvalaitteista vastuunm vuosikaudet kantanut. Jota ei hommasta laitosalasajojenm tai vastaavien takia firman taholta savustettu virastaan. vaan tosiaan olen AINUT jolta laitos ei pudonnut ja lähdin ITSE toisiin kulunvalvony´tatoimiin TVO:n johdon SUUREKSI kauhuksi ja yllätykseksi! korvaamaton olin ja TVO sai sen totta tosiaan karvaasti nähdä. Itse asiassa vuosikaudet TVO panikoi, etten asiantilan koko totuutta selvittäisi. Mutta selvitin, kuin selvitinkin! Tein asiasta ilmoitukset tosiaan maamme ydinvastuuvirannomaisille, Tem.iin jne. sillä seurauksella, että KAIKKI sadat ja sadat tekemäni ydinturvaraportit siirrettiin sisäministerön, SUPO.n ja vastaavien arkistoihin piiloon! ydinturvan kasaaminen YHDELLE oli maamme mittakaavassakin niin räiukeää piittaamattomuutta ja uskomaton ylilyönti, etttei asiaa haluta julkisuuteen IKINÄ!

On aivan turha valehdella, että laitosväki näistä jotain puhuisi! Suoritin tosiaan hommiani vuosikaudet käytännössä yksin! Eikä tilanteesta tiedotettu missään. Lisäksi Pertti Simola 2007 vaati ydinaan KAIKKIA henkilöitä KIRJALLISESSA vaateessaan vaikenemaan ydinalan tapahtumista. Lisäksi SUPO tosiaan estää KAIKEn raportteihini pääsyn ydinvoimalan, jopa omalta väeltä! Peiton takaajana on suoraan holmlundin ministeriö.

Mielenkiintoista olisi tosiaan tietää mistä SINÄ päädyit tuohon miljoonasummaan vaitiolotarjouksenani TVO:lta? On meinaan senverran "reality", etten kaltaises ydinmiliisin sanoja uskalla nööränä edes kyseenalaistaa. Varmaan teillä on tuo summa tosiaan ollut hakusessa. Minulla ei ainakaan ole tiedossani , etteikö tietosi perustuisi TVO:lla taannoin tapahtuneisiin essseismeihin.

Että kanat yhä sysimutterista murheita siitä, ettei Pasi ihkapuhki kualeentunut TVO:n simulaatiotiloissa?. . .Öö. . nohei JOS kerta se sua noin häirihee yhä, niin varmaan sulla sitten on harmi tiukassa, kun et päässyt Ahmed Ahneena kalifiksi kalifin paikalle?) Meinaan mua ei häirinnyt kyllä YHTÄÄN!) Mutta tosiaan MINÄ en haluakkaan kalifiksi kalifaatin paikkeille.))

Edelleen korostan totalitääristä ydinuniikkisuuttani MYÖS sillä totuudella, että Pertti Simolan vaiennettua KAIKKI, toistan KAIKKI ydinalan osaajat ja niissä töitä tekevät olen   A I N U T >koko maanosassamme, joka vapaasti asiasta puhuu!!!!! Ydinhallintomme siis LUOTTAA yhä vaan niin jääräpäisesti meikäläisen A1 ydinturvaluokituksensa antoon, että päätti näin!) Koska käskyt, Tem/ sisäministeriöstä ja IAEA:sta on kajahdelleet, niin pakko vaan tyytyä MYÖS JATKOSSA olemaan maamme korvaamattomin ydinyyberosaaja.

Joka kultaliivi muuten alkaa päiväpäivältä paremmin meikulle sopimaan. >kun Ei ole noita mahamakkaroita ja muitakaan "ydinlahjusrasitteita " laillasi!))) ;) 8)
sfnet.keskustelu.energia

16,17, 18.11.2010 mumeroisarjat 300-310 > 610-620.
+Korjattu SUPO:n jäljiltä, Päivitys 24.11.2010.
http://sfnet.fi/group.php?id=27984&newsgroup=sfnet.keskustelu.energia&sid=
Tuosta vaan eteenpäin. . .

jormak

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 550
  • Karma: +0/-0
Vs: Vaihtoehtoja ydinvoimalle?
« Vastaus #16 : Kesäkuu 26, 2009, 14:08:53 ip »
Vähän kaukaa lainaan mutta...

Lainaus
Kunnianhimoista päästä venäjän riippuvuudesta. Siihen ei vaan taida 2-3 voimalaa riitä. Tarvittaisiin ehkä 10-15 voimalaa.
Sodan tullen voisi käydä ohraisesti.
Muutama täsmäpommi voimaloihin ja se olisi siinä.
Sodassa käy kaikille täällä ohraisesti. Asiaa sivuten jokatapauksessa Suomen sähköverkko ja muu infrastuktuuri pyritään pudottamaan ensimmäisinä päivinä pois pelistä. Voimalat, sähköverkon solmukohdat, viestintäliikenne, samaten maantiet ja rautatiet, satamat ja lentokentät. 

Joka tapauksessa Venäjän riippuvuudesta tulee pyrkiä pois, onhan se nähty kuinka kaasuhanaa suljetaan ja avataan tarpeen mukaan esim Ukrainalle+ siinä sivussa muulle euroopalle. Nykyäänhän Venäjä pyrkii sotilaallisen vaikuttamisen asemasta käyttämään yhä suuremmin keskeistä energiapoliittista asemaansa.

TV:stä tuttu Arto: Jormak on nyt sitten aikansa ydinasiasta mitään tietämättömänä nettimiliisinä nolanut itsensä enemmän kuin miliisitakinnapit kestää . .

TV:stä tuttu Arto

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1633
  • Karma: +0/-0
  • SäteilyIONI eroosiotaivaita by TVO/Forttum.
Vs: Vaihtoehtoja ydinvoimalle?
« Vastaus #17 : Heinäkuu 06, 2009, 14:30:10 ip »
Ai pois. . ja vielä ydinvoimallako Venäjästä?

Tiedätkö miksi sitten Venäjä by Majak jalostaa Euroopan uraaneistamme 100% ja vielä USA:n vaatimuksesta?

Itse asiassa tämäKIN kupru on menossa siihen hullunmyllyyn, että niin Latvia, Liiettua, kuin jopa Viro naureskelee Euroopalle jo nykyään päin naamaa, että miksi hekään satsaisivat tähän 100% maailmalla valtaa pitävään venäläiseen ydinvoimaan!? Kun voisivat sijoittamallamihin tahansa MUHUN energiamuotoon olla vähemmän Venäjän varassa?!

Juu hei kaikki me ydinalalalla olevat toki sensuroinnista huolimatta tiedämme ydinvoiman 100% Venäjä riippuvaiseksi silkaksi kuplaksi. Totuutta ei tosiaan himmennä edes se, että Suomessa tämä fakta tarkoin piilotetaan yleisöltä. 8) 8) :o
sfnet.keskustelu.energia

16,17, 18.11.2010 mumeroisarjat 300-310 > 610-620.
+Korjattu SUPO:n jäljiltä, Päivitys 24.11.2010.
http://sfnet.fi/group.php?id=27984&newsgroup=sfnet.keskustelu.energia&sid=
Tuosta vaan eteenpäin. . .

Archaikum

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 90
  • Karma: +0/-0
Vs: Vaihtoehtoja ydinvoimalle?
« Vastaus #18 : Marraskuu 27, 2009, 00:46:55 ap »
Minusta realistisin vaihtoehto ydinvoimalle on selibaatti.

Nyt meillä on tilanne, missä narsistiset miehet ja naiset tehtailevat lapsia näyttämisenhalusta tms. narstistisista motiiveista. Lapset jäävät sen seurauksena vaille rakkautta, tai rakkauden on korvannut kiintyminen, ja mustasukkainen omistaminen. Lapset kasvavat rakkaudettomassa ympäristössä, ja heistä puolestaan tulee narsisteja. Lopulta meillä on tuhat miljoonaa narsistia, jotka eivät osaa rakastaa, mutta haluavat sen sijaan kaikkea materiaalista hyvää.

Narsismin pyörä on pysäytettävä.

Se pysähtyy pidättäytymällä sukupuolisesta himosta, ja sen toteuttamisesta. Huomaamme, että ydinvoimaongelma oli seksuaalinen ongelma. Tätä kuvaa elokuva Tohtori Outolempi eli: kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia.
nuke supporters: fuck you