PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Nintendo 8 bit  (Luettu 8917 kertaa)

psa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 131
  • Karma: +0/-0
Nintendo 8 bit
« : Lokakuu 14, 2007, 18:41:25 ip »
Vieläkös nurkista näitä löytyy Nintendon 8 bit ja ovatko aktiivisessa käytössä? Itselleni muutamalla kympilla hankin nyt Huuto.net koneen ja puhdistelin liittimet niin johan taas pelit toimii kuin uudessa koneessa :)

http://psa.mine.nu/DasBlog/2007/10/14/Retro+Nintendo+8bit+Puhdistus.aspx

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Nintendo 8 bit
« Vastaus #1 : Lokakuu 15, 2007, 01:08:22 ap »
Vieläkös nurkista näitä löytyy Nintendon 8 bit ja ovatko aktiivisessa käytössä? Itselleni muutamalla kympilla hankin nyt Huuto.net koneen ja puhdistelin liittimet niin johan taas pelit toimii kuin uudessa koneessa :)

http://psa.mine.nu/DasBlog/2007/10/14/Retro+Nintendo+8bit+Puhdistus.aspx


Noita on näkynyt muutaman kerran roskiksesta.
mistäs noihin pelejä enää saa?
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Nintendo 8 bit
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2007, 11:12:05 ap »
Vuosia sitten olin hyvilläni kun sain myytyä tuollaiset vanhat "romut" pois nurkista kuljeksimasta kirpputorilla.

Yksi peli oli jäänyt vielä nurkkiin pyörimään ja huomasin että mokomat ovatkin nyt haluttua tavaraa josta maksetaan huuto.netissä ihan mukavasti. (Pari kymppiä pyysin pelistä, mutta jälkeenpäin huomasin että yli neljääkymppiäkin jotkut olisivat maksaneet) Alkoi harmittaa että tuli myytyä. Mutta eihän sitä tavaraa nurkkiin mahdu liikoja ja kun ei kuitenkaan jaksa samoja pelejä vuosia pelata niin ei viitsi säilyttää mahdollisen tulevan antiikkiarvon toivossa.

Oli vain jotenkin huvittavaa huomata että uudempien Nintendo 64:n ja jopa Gamecuben pelit ja laitteet meni huuto.netissä halvemmalla kuin tuon ikälopun laatikon. En ole nyt seurannut onko retrobuumi jo mennyt ohi vai vieläkö se jatkuu, mutta vuosi sitten näkyi olevan kova paluu takaisin kasibittisiin menossa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2007, 11:18:18 ap kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

vantan vekkuli

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 107
  • Karma: +0/-0
Vs: Nintendo 8 bit
« Vastaus #3 : Lokakuu 15, 2007, 19:39:08 ip »
Itseltäni löytyy myös 8- bit ja Super nintendo laite.
Myös pelejä.
Kirppikseltä ostin pelejä 4 € kpl hintaan.
Minä olen minä, ei muuta!

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Nintendo 8 bit
« Vastaus #4 : Lokakuu 15, 2007, 19:58:38 ip »
Noita on näkynyt muutaman kerran roskiksesta.
mistäs noihin pelejä enää saa?

Otapa talteen, jos tulee jossain vastaan. Itse olisin ainakin noista kiinnostunut. :D

Pelejä näyttää netissä saavan useammastakin ulkomaisesta nettikaupasta, ja tietenkin tuolla huuto.net:issä pyörii niitä aina jonkin verran.

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Nintendo 8 bit
« Vastaus #5 : Lokakuu 16, 2007, 11:12:12 ap »
PC:llä voi pelata emulaattorilla nes ja snes pelejä. Mutta ei ole huvittanut kun ei siinä ole samaa fiilistä kuin oikealla Nintendolla. Peliohjain on kaikkein oleellisin juttu. Nesissähän oli aikansa edistyneimmät force feedback ohjaimet. Pitempään pelattuaan huomasi että alkoi tuntua sormissa ja peukalostakin oli nahat lähtenyt.
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

pave

  • Vieras
Vs: Nintendo 8 bit
« Vastaus #6 : Lokakuu 23, 2007, 20:21:12 ip »
Tässä taas "tuote", jota tulee ELKER keräyspisteisiin, sekä "ihan varmasti" kierrätyskeskuksiin.
Siinä vaan on sellainen ongelma, kundit jotka ottavat vastaan tällaista kamaa, ei sitä arvosta, - ei osaa kytkeä testattavaksi, jne...
lopuksi se päätyy purettavaksi. Niin käy "jatkossa" myös kaikille SEGA, AMICA, NINDENDO, Commandor 64, SONYN I ja II.llekin ja vastaavanlaisille "hyville" pelikoneille. Patinassa loppui testailut,... sinne niitä tuli "tappavaan tahtiin". Jos en olisi ollut "pelastamassa" niin kymmenet koneet ois jo "sulatossa" uusien "romujen" raaka-aineina. Pasin kanssa olisi tarkoitus "kerätä" jatkossakin näitä koneita talteen, mikäli aika riittää.