PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Sussari on sussari....  (Luettu 19888 kertaa)

pave

  • Vieras
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #7 : Toukokuu 09, 2008, 17:59:54 ip »
Pasille ei varmaankaan kauheesti PAHA? Meinaan kun heittelen Rontin sivuille "susareista ja muista haukuista" fotoja? Meinaan, tällaisia joskus matkallani on ollut ja koirakoulua annettu!

Tässä nää susarit on "isä, poika ja pienin (nuorin) poika, siis veljekset) ja sit tää "pommikoira" Americanstafforsihrenterrier! Siitä ihmeellinen haukku, et tuli toimeen muidenkin koirien kanssa,... !

pave

  • Vieras
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #8 : Elokuu 19, 2008, 01:07:00 ap »
Pitkästä aikaa katselin koirienkuvia -lueskelin koirista, eläimistä ylipäätään!

Heitin siitä susi-jutusta linkin,... en tiedä oisko siinä nyt ollut kauheesti pelkäämistä (itseäni ajattelisin siihen tilaan).
Enempi pelottaa tuollaiset koirat jotka purevat leukansa "lukkoon" -puruvoimakin on 5-7 kertainen, jopa susariin nähden. Niin tai näin, koiria koiraihmisille!

Tuossa päivällä naureskelin, kaveri meni "hätäseen" koiransa kanssa -helvetillinen haukunta ja huuto,... koira nyt halus ilmeisesti mennä tekemään tuttavuutta toisen koiran kanssa, eikä tää jannu saanut pidettyä omaa "purukonetta" ruodussa,... remmi ja käsi suorana ja vielä juosten!

Yritin sit tsiikata tuliko siellä "matsi" koirien kesken,... et jos vaikka apuun, mut ei ollut ihan sellasta meteliä -kun koirat tappelee.

Mulla oli 2 omaa ja vaihtelevasti 1-3 hoitokoiraa,... pääasiallisesti kuljin kuitenkin 2-3 koiraa matkassa,... sen meinaan vielä hallitsin.
"Ukko-koira" paino tuollaiset 60 kg ja "poika" n. 45-50 ja jr n. 35-40 kg.... ja vain yhden kerran kävi niin kun vastaan tuli koira, et omat nykäs kaikki yhtä aikaa (en huomannut vastaantulevaa ajoissa) et olin lentää päälleni, mut irti eivät päässeet, vaikka 12 tassua ja  puolentoista sataa kiloa veti äijää...
ja voi taivas kun se vastaantulija juos karkuun koiransa kanssa -meinaan meijän koirat sai sellasta rumbaa et sitä oli sit ihmettelemässä koko tienoo,... "mitä kuka siellä riehuu ja pitää komentoa"...
koirat oli yleensä vapaana, mut toi paikka jossa ko. tapaus kävi, on ulkoilualue jossa jengi veivaa ympyrää, et ne sit jaksaa veivata seuraavan duunipäivän,... niin siinä otin aina karvakorvat remmiin.

Vaikka oli 3 koiraan kädessä -remmissä (olen periaatteessa vain yksikätinen) ja vastaan tuli haukkuva "riitaahaastava" koira,... omat totteli käskystä et "turpa kii" ja homma toimi, mutta jos kiristin yhtään remmiä, et koira tajuaa et se olen minä joka siinä pelkää jotain, niin silloin olisi käynyt toisin. Käytiin treenamassa suojien kanssa "mitä siinä voikaan käydä".
Eli kun luen lehdistä kuinka paljon mitäkin koira rotua on niin SUURIA koiria on helvetisti, mutta niitä ei näe missään -harvoin, vaikka käyn saksanpaimenkoiraliiton kentällä,... missä ne koirat on ja mitä niillä duunataan. Kyllä pieniä rotuja näkee ja eteenkin kuulee,....

Sitä tässä ihmettelemään, mistä en koira pelot ja kammot tulee,... kun niitä ei edes näe missään(?)

Mä ramppasin koirien kanssa joka pvä ja joka mestaan -käytin koiria päiväkodeissa -kouluissa ja ties missä! Vai onks se sit silleen et kun niitä pelätään niin niitä ei sit viedä-tuoda "ihmisten ilmoille"... ja sit taas pelätään entistä enemmän kun ei mukulat oo nähnyt koiria ja koirat mukuloita...

... pitäisiköhän ottaa pari raketti- ja yks pommikoira (?)

« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2008, 01:42:19 ap kirjoittanut pave »

kuutamounelmat

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 899
  • Karma: +0/-0
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #9 : Kesäkuu 03, 2009, 03:28:05 ap »
Itse en pelkää koiria, mutta oman koirani kanssa  tulee vaistomaisesti varottua susikoiria , rotikoita ja doppereita.
Kyseiset koirat ovat melkos isoja ja , kun katselee millaisia ihmisiä on taluttimen toisessa päässä.
Eivät jaksaisi pitää koirastaan kiinni jos lähtisi oikein riuhtomaan.
Doobermanneista jäi kammo pari vuotta sitten kun aidan yli hyökkäsi dopperi oman koirani kimppuun ja puri sitä niskaan.  Jouduin kepakolla sitä lyömään. Ja myöskin sakemanni on koirani kimppuun hyökännyt.
Tietysti kaikki johtuu  siitä että pidetään koiria irti joka paikassa  ja koulutusta uupuu.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #10 : Kesäkuu 03, 2009, 08:03:16 ap »
Itse en pelkää koiria, mutta oman koirani kanssa  tulee vaistomaisesti varottua susikoiria , rotikoita ja doppereita.
Kyseiset koirat ovat melkos isoja ja , kun katselee millaisia ihmisiä on taluttimen toisessa päässä.
Eivät jaksaisi pitää koirastaan kiinni jos lähtisi oikein riuhtomaan.
Doobermanneista jäi kammo pari vuotta sitten kun aidan yli hyökkäsi dopperi oman koirani kimppuun ja puri sitä niskaan.  Jouduin kepakolla sitä lyömään. Ja myöskin sakemanni on koirani kimppuun hyökännyt.
Tietysti kaikki johtuu  siitä että pidetään koiria irti joka paikassa  ja koulutusta uupuu.

hieman sama juttu.eros koira tuli kanssa koirani kimppuun ni pakko oli potkasta monta kertaa lujaa että lähti.toivottavasti ei käynyt koiralle mitään mutta omaani koiraa joka on kytketty puolustan ja tarvittaessa pistän hengiltä jos vaan on pakko.
nyt on tosin ongelma korjaantunut tässä lähistöllä mutta noita vastaavia saattaa tulla vastaan missä vain .
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

pave

  • Vieras
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #11 : Kesäkuu 03, 2009, 10:58:30 ap »
Poliisikoira puri rattijuoppoa, konstaapeli saa syytteen
2. kesäkuuta 2009

ESS -uutisoi lahtiaiheisesta .. koirajutusta

Päijät-Hämeen poliisilaitoksen konstaapelia vastaan nostettiin tiistaina syyte pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.
Syytteen mukaan hän usutti kiinniottotilanteessa poliisikoiran puremaan rattijuoppoa, joka oli paennut metsään.
Tapahtuma on syksyltä 2007. Vuonna 1974 syntynyt mies oli ajanut autolla ojaan aamuyöllä Hollolan Kukonkoivussa ja poistunut paikalta. Häntä etsittiin poliisikoiran avulla.
Konstaapelin epäillään käskeneen koiransa puremaan tai ainakin sallineen sen purra rattijuopoksi epäiltyä miestä. Konstaapeli kiistää syyllistyneensä rikokseen. Hänen mukaansa koira puri, koska mies potki sitä.
Autoilija on jo aikoinaan tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta. Hän sai puremasta näkyviä vammoja ja oli pitkään sairauslomalla.
Konstaapelia ei ole pidätetty virasta. Jutun poliisitutkinta kesti poikkeuksellisen pitkään, yli puolitoista vuotta. Syyttäjä sai lisätutkinnan pöydälleen eilen ja nosti syytteen saman tien. Juttu käsitellään Lahden käräjäoikeudessa tänä kesänä.


.. saiskohan tuomioin jos ois purrut poliisikoiraa ??   ;D ;D
 .. turpaa tulis kuitenkin ja kovaa .. ja pahimmassa tapauksessa "se koira" sais maistaa putkassa `kaveria´ ..



Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #12 : Kesäkuu 03, 2009, 11:34:53 ap »
Poliisikoira puri rattijuoppoa, konstaapeli saa syytteen
2. kesäkuuta 2009

ESS -uutisoi lahtiaiheisesta .. koirajutusta

Päijät-Hämeen poliisilaitoksen konstaapelia vastaan nostettiin tiistaina syyte pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.
Syytteen mukaan hän usutti kiinniottotilanteessa poliisikoiran puremaan rattijuoppoa, joka oli paennut metsään.
Tapahtuma on syksyltä 2007. Vuonna 1974 syntynyt mies oli ajanut autolla ojaan aamuyöllä Hollolan Kukonkoivussa ja poistunut paikalta. Häntä etsittiin poliisikoiran avulla.
Konstaapelin epäillään käskeneen koiransa puremaan tai ainakin sallineen sen purra rattijuopoksi epäiltyä miestä. Konstaapeli kiistää syyllistyneensä rikokseen. Hänen mukaansa koira puri, koska mies potki sitä.
Autoilija on jo aikoinaan tuomittu törkeästä rattijuopumuksesta. Hän sai puremasta näkyviä vammoja ja oli pitkään sairauslomalla.
Konstaapelia ei ole pidätetty virasta. Jutun poliisitutkinta kesti poikkeuksellisen pitkään, yli puolitoista vuotta. Syyttäjä sai lisätutkinnan pöydälleen eilen ja nosti syytteen saman tien. Juttu käsitellään Lahden käräjäoikeudessa tänä kesänä.


.. saiskohan tuomioin jos ois purrut poliisikoiraa ??   ;D ;D
 .. turpaa tulis kuitenkin ja kovaa .. ja pahimmassa tapauksessa "se koira" sais maistaa putkassa `kaveria´ ..




kun saisi tietää milloin juttu on esillä niin voisi mennä katsomaan sitä....
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

kuutamounelmat

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 899
  • Karma: +0/-0
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #13 : Kesäkuu 03, 2009, 15:53:36 ip »
Itse en pelkää koiria, mutta oman koirani kanssa  tulee vaistomaisesti varottua susikoiria , rotikoita ja doppereita.
Kyseiset koirat ovat melkos isoja ja , kun katselee millaisia ihmisiä on taluttimen toisessa päässä.
Eivät jaksaisi pitää koirastaan kiinni jos lähtisi oikein riuhtomaan.
Doobermanneista jäi kammo pari vuotta sitten kun aidan yli hyökkäsi dopperi oman koirani kimppuun ja puri sitä niskaan.  Jouduin kepakolla sitä lyömään. Ja myöskin sakemanni on koirani kimppuun hyökännyt.
Tietysti kaikki johtuu  siitä että pidetään koiria irti joka paikassa  ja koulutusta uupuu.

hieman sama juttu.eros koira tuli kanssa koirani kimppuun ni pakko oli potkasta monta kertaa lujaa että lähti.toivottavasti ei käynyt koiralle mitään mutta omaani koiraa joka on kytketty puolustan ja tarvittaessa pistän hengiltä jos vaan on pakko.
nyt on tosin ongelma korjaantunut tässä lähistöllä mutta noita vastaavia saattaa tulla vastaan missä vain .



Koiralle tuli haava niskaan ja   minulla   tuli käsiin useita tikkejä, kun yritin käsin repiä niitä leukoja auki.  Taisin aika shokissa olla kun lähdin käteni dopperin leukojen väliin laittamaan.
Kyllä minä ainakin seison  oman koirani edessä jos joku tulee kimppuun.