PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Sussari on sussari....  (Luettu 19892 kertaa)

pave

  • Vieras
Sussari on sussari....
« : Lokakuu 09, 2007, 23:28:50 ip »
Tässä ois niitä "kyttäkoirii", vaikka nää oli enemmänkin pelottelemassa niitä.

pave

  • Vieras
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #1 : Joulukuu 09, 2007, 20:49:21 ip »
En nyt pistänyt tätä juttuani noille "piristystä päivään".

Tässä fotossa, joka on "sussari on sussari" tää vaaleempi karvaturri. Olin tossa -90 luvun loppupuolella kahden koiran kanssa palailemassa "lenkiltä" tuolta Messilän maastosta (olin viettänyt pari vrk.ta metsässä) seurustellut Karhupullojen kanssa,... koirat tietysti mukana. Siinä reissussa tietysti nälkiintyykin, ei se "soppaliemi" yksistään nälkää vie. Tulin tohon Lahdentorille eväskojuja etsimään,... valmista savukalaa kyselemään,... siihen aikaan ei ollut sääntöjä koirien pidonsuhteen torillakaan. Niinpä siinä hieroessani kauppaa savusiioista viereeni tupsahti kaksi aasialaista äijäkörilästä (kait kiinalaisia,... vaikeampi ulkoisesti sanoa). Siinä ne katselivat hymyissä suin, pälättivät kait jotain mandariinikiinaa, koiratkin se verran evästä vaille ja hyvät hajut kalakojusta, niin ei sit nekään murissu tai reakoineet lähellä oleviin äijiin sen enempää. Siinä sit sivusilmällä vahdin etteivät ihan "käsiksi käy", ettei koirat ylety kiinni. Siinä ne "kinkit" hymyili ja pälätti, katsoivat koiria ja näytti kädellä elein (niin kuin nyt voisi kuvitella, että lusikoidaan evästä suuhun). Hetihän en tajunnut mitä äijät olivat mieltä,... olisikohan heilläkin ollut nälkä, -tajusin kun niin esittivät,... meni hetki ja hiffasin, juml... noihan on kinkkejä jotka siinä ihailevat mun koiria evääksi!!!
Eikös se ollut niin, että siinä maailmankolkassa syödään kaikki mikä kiinni saadaan? Huh, huh... sussari oli silleen opetettu, että kun sanoin "vittu",... niin välittömästi varautui, -valpastui. Ja nuorempikin silleen opetettu, kun vanhempi reakoi ja murahteli, niin nuorempi aktivoitui ja aloitti oma "pirun laulunsa",... sai siinä kinkki kyytiä.
Toisena koirana oli tollanen American stafforsihren terrierri,... hyvässä lihassa oleva, (kuin pieni possu).
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2007, 20:56:44 ip kirjoittanut pave »

Bajari

  • Vieras
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #2 : Joulukuu 22, 2007, 15:53:25 ip »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200712227016108_uu.shtml


Koira törmäili autolla Mikkelissä
22.12.2007 15:16
Autossa yksin ollut koira onnistui lauantaina vapauttamaan käsijarrun, jolloin auto lähti luisumaan takaperin mäkeä alas.

Matkalla se kolhi yhtä rakennusta.

Tapaus sattui Mikkelissä aamupäivällä. Saksanpaimenkoiran omistaja oli pysäköinyt autonsa Polttimonkadulle ja kertomansa mukaan laittanut käsijarrun päälle.

Koira riehaantui nähdessään lähistöllä lajitovereitaan. Se hyppi autossa, jolloin jarru pääsi irti.

Auto vieri noin 50 metrin matkan ja pysähtyi nurmikkoalueelle törmäämättä ihmisiin. Seinäkosketus tuotti naarmuja sen kylkeen. Koira säilyi vammoitta.

Mikkelin poliisi kirjasi jutun liikenneturvallisuuden vaarantamisena.   ;D ;D
 
STT


susi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Karma: +0/-0
  • Jo Syntyessään
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #3 : Helmikuu 27, 2008, 15:50:45 ip »
Komeita sakemanneja kuvassa itse tullut harrastettua tuolta 90 alusta ja nytten 4 koira menossa.
 

PeTeZZL

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 107
  • Karma: +0/-0
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #4 : Helmikuu 29, 2008, 15:58:50 ip »
Itteä ei oikee kiinnosta nuo sussarit ku kerran ala-asteella semmonnen kävi kimppuu, ja siitä on jääny kammo.
Ei vittu mikä pässi se on !

pave

  • Vieras
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #5 : Helmikuu 29, 2008, 17:40:26 ip »
Varmaan suurin osa lähtee noista "koirapeloista" nuorena tapahtuneita kokemuksista.

Mä taasen olen kasvanut koko ikäni koirien kanssa, jotkut haukut yrittivät kokeilla etenisivätkö hierarkiassa, yritti nylkyttää ja purra ym ym. koirankäytöstä. Sitä vaan heitin piskiä haaruväliin (koira kyljelleen ja istuin päälle) ja purin takasin,... siis tää joskus 7-13 vuotiaana, kun faija koulutti minua koiran sijasta.
Olen "toiminut" ongelmakoirien kanssa, juuri niiden jotka ovat ottaneet "isännän" paikan perheessä. Pääsääntöisesti susareiden kanssa. Siinä hommassa on ollut jos jonkinlaista "isäntää" -niin sitä ihmistäkin. Valitettavan usein on sitten päädytty että koira saa lähteä, monelle löysin uuden paikan, moni sai piikin.
Oli koira sitten susari tai noutaja, niin samat "kommerverkit" niillä on laumaeläimenä. Toista on sitten nämä eksoottiset lajit, kuten bitbullit, bandogit ym. ym. jotka ovat jalostettu "pyydystämään" jotakin = tappamaan. EN LÄHDE "valistamaan" tuota sen enempää, Kokemuksia on 3-4 koiraa ja ne toimi ainekin "MINUN" mukaani perhekoirina, jopa niin, että niitä pystyi pitämään koiralaumassa.
Mulla on puremajälkiä käsissä, jaloissa, perseessä, päässä ja jopa munissa. Mut aina on haukku saanut takaisin. Pasin Ronttia ei ole tarvinut purra "vielä", mutta Rontin kanssa ollaan "samassa laumassa" ja ainekin vielä on "alempana".
Mulla ja Rontilla on "salaisuus" mitä Pasikin ihmettelee, välillä, kun Rontti heittää kesken riehumisen maihin tai rauhoittuu yllättäen!

Omia koiraia ei ole ollut kuin pari, mitkä olen kasvattanut pennusta ja kuopannut ne itse. Muutama sellanen joka lähti sit n. vuoden iässä Valtiolle duuniin.
90-luvulla olin laittamassa KOIRATALOA, jossa olisi saanut koulutusta (koira ja ihminen) koirille hotellia, jos tarvii hoitopaikka. Luvatkin hankin, mutta tiloja ei löytynyt! En ollut sijoittamassa pääomaa heti, vaan olisin vuokrannut nuo tilat ja jos hommat olisi kannattanut, niin olisin ostanut nuo tilat, mutta ei onnistunut. Tosin näitä säätöhommia on ollut sen verran AINA, etten ole juurikaan pahoillani, etten saanut tuota käyntiin,... sillä se jos joku olisi ollut 24/7 ja ilman lomia!


joo ja tiedän että saan tästä palautetta, mutta,... niin on koiria kuin on koirankasvattajiakin,... et se siitä,... ;D ;D ;D ;D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2008, 18:31:10 ip kirjoittanut pave »

PeTeZZL

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 107
  • Karma: +0/-0
Vs: Sussari on sussari....
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2008, 11:02:14 ap »
Ei se kammokaan niin kauheekaa ole mutta ei oikee tykkää vaa olla paikassa missä on sussareita. Ittellä kyllä on sit 2 koiraa et se kammo on pelkästään sussareihin kohdistunu.
Ei vittu mikä pässi se on !