PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?  (Luettu 55197 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15060
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« : Kesäkuu 04, 2007, 14:18:51 ip »
Itseäni ottaa pattiin nämä tyhmyydet MS tuotteissa.
Käyttis rappetuu ajanoloon itsekseen.
Järjestelmätyökalut on surkeita.
Järjestelmä "soittelee kotiin"

Rekisteri kasvaa ja kasvaa ja turhia merkintöjä ei järjestelmä itse osaa pitää kunnossa.
Aivan kuin MS:lla olisi joku sopimus näitä palvelevien yritysten kanssa että pitää olla järjestelmä joka luo työllisyyttä.

kopionti windowssin omilla työkaluilla: Kopionti jää kesken totaalisesti jos yksikin tiedosto on vioittunut! - miksi ihmeessä? Eikä voitaisi kysyä halutaanko tästä huolimatta jatkaa kopiontia?

MS tuotteiden muistin syönti on myös asia mikä jurppii.
Kokoajan yksinkertaistenkin asioden tekemiseen tarvitaan giga tolkulla muistia.

Sitten itselläni pomppii ärsyttävä spammi tossa ruudussa aina kun avaan tiettyjä itse tekemiäni tiedostoja... 
RRiittää kun menee tuonne kansioon ni jo loikkaa http://www.viheraho.com/forum/4/MS_SPAM.jpg

En ole keksinyt miten sen saa pois.

mutta MS asenne vähätellä reikiensäkorjausta ja jättää niitä viimetippaan on asia mikä ottaa päähän ja ihmetyttää koska kyseessä on kuitenkin maailman suosituin käyttöjärjestelmä.

Mielestäni on oikein että tietyt tahot julkaisevat niitä aukkoja julkisesti netissä koska se nopeuttaa MS:n reagointia näihin asiohin.

Lisäksi ihmetyttää ettei kukaan ole alkanut vääntämään oikeudessa näistä ohjelmistoista että jos ohjelmistossa on kuitenkin selkeä ohjelmointi virhe,niin miksi niitä ei maksutta korvata.
Esim vanhempien käyttisten korjaaminen on lopettettu eli selkeästi hyväksytään tilanne että viallista saa myydä ja niitä ei edes tarvitse korjata.
Ei vitsi jos autoissa tai muissakin tuotteissa tulee sama politiikka niin persiilleen mennään monessakin mielessä.
Ja kuluttaja maksaa.
Tämä ei voi olla oikein.EI VOI OLLA.

mutta kertokaapas nyt omia mietteitä tämän asian tiimoilta.
Minua ainakin ottaa päähän tämä asenne joka alkaa olemaan jo melkein kaikilla isoilla yrityksillä.


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

MX1K

  • Member
  • *
  • Viestejä: 45
  • Karma: +0/-0
    • http://www.jathardware.com
Vs: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2007, 14:38:52 ip »
Ootko koittanut pistää komentoriville msconfig ja "Palvelut" välilehdeltä ettiä tota Live ID jutskaa?
Jos löydät niin ota hyvä ihminen pois.. :)
3DFX, gone but never forgotten...

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15060
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2007, 15:17:55 ip »
Ootko koittanut pistää komentoriville msconfig ja "Palvelut" välilehdeltä ettiä tota Live ID jutskaa?
Jos löydät niin ota hyvä ihminen pois.. :)

no eipä löydy semmosta vaihtoehtoa.
Se pomppaa vain kun menee tollaseen kassioon.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

fyctice

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
Vs: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2007, 18:25:50 ip »
Salaliitto. ;] Imo. MS:llä on ihan jeppiskäyttis jos sitä osaa käyttää oikein, aina toiminut moitteettomasti. Toinen on että tuossa on kaapissa yks MS:n hiiri joka pelittää loistavasti, ei mtn vikaa (12e maksoi). Tosin liinuksiin oon ihan sen takia siirtymässä että kun XP kuopataan joskus niin Vistaan en halua edes koskea, ja linux on se johon tuun vaihtamaan varmaan vuoden sisällä. Ehkä se on sitä bisnestä, bisnestä. Tosin linux kasvaa koko ajan ja toivottavasti, siitä tulee joskus MS:ää suurempi "ihme".

samptaro

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
  • Karma: +0/-0
Vs: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« Vastaus #4 : Kesäkuu 04, 2007, 19:53:42 ip »
Salaliitto. ;] Imo. MS:llä on ihan jeppiskäyttis jos sitä osaa käyttää oikein, aina toiminut moitteettomasti. Toinen on että tuossa on kaapissa yks MS:n hiiri joka pelittää loistavasti, ei mtn vikaa (12e maksoi). Tosin liinuksiin oon ihan sen takia siirtymässä että kun XP kuopataan joskus niin Vistaan en halua edes koskea, ja linux on se johon tuun vaihtamaan varmaan vuoden sisällä. Ehkä se on sitä bisnestä, bisnestä. Tosin linux kasvaa koko ajan ja toivottavasti, siitä tulee joskus MS:ää suurempi "ihme".
Riippuu miten käytetään, tämmöset tehokäyttäjät saavat windowsin sekaisin 10 viikossa. Itselläkin on microsoftin hiiri joka sekosi noin vuoden käytön jälkeen.


Se miksi käytän enään windowsia on softat, ei kaikkia ole linuxsille.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15060
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« Vastaus #5 : Kesäkuu 04, 2007, 20:07:38 ip »
Salaliitto. ;] Imo. MS:llä on ihan jeppiskäyttis jos sitä osaa käyttää oikein, aina toiminut moitteettomasti. Toinen on että tuossa on kaapissa yks MS:n hiiri joka pelittää loistavasti, ei mtn vikaa (12e maksoi). Tosin liinuksiin oon ihan sen takia siirtymässä että kun XP kuopataan joskus niin Vistaan en halua edes koskea, ja linux on se johon tuun vaihtamaan varmaan vuoden sisällä. Ehkä se on sitä bisnestä, bisnestä. Tosin linux kasvaa koko ajan ja toivottavasti, siitä tulee joskus MS:ää suurempi "ihme".
Riippuu miten käytetään, tämmöset tehokäyttäjät saavat windowsin sekaisin 10 viikossa. Itselläkin on microsoftin hiiri joka sekosi noin vuoden käytön jälkeen.


Se miksi käytän enään windowsia on softat, ei kaikkia ole linuxsille.

Itellä 2 vuotta vanha masennus ja joskus esittää jo rappeutumisen merkkejä.
Tälläsiä nää on.
taitaa olla jo 2 korjaavaa asennustakin täs takana ja kaikki päivitykset sun muuta.
pitäisi asennella uusiksi taas koko paska mut kun ei millään jaksaisi.
Olisi tuossa kyllä varmuuskopio puolenvuoden takaa mut siihen päivityksiä sun muita ihan vitusti ja muutaman softan asennus.
Taitaisi olla helpompaa asentaa koko paska uusiksi.
Miksi tää on tällänen et saa olla asentelemassa kokoajan uusiksi ja olla korjailemassa tän virheitä sun muuta.
Ei voi ymmärtää...
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

jptrx

  • Member
  • *
  • Viestejä: 38
  • Karma: +0/-0
  • Perkele itte
Vs: Mitä mieltä Microsoft tuotteista?
« Vastaus #6 : Kesäkuu 05, 2007, 14:33:03 ip »
perseestähän microsoftin tuotteet on noin yleensä ottaen, mut vielä toistaseks ainaki pakko käyttää, koska linuxilla en saa täysin tehtyä ainakaan niin kätevästi kaikkea mitä mun tarvitsee koneella tehdä. Vista on ihan karmeeta kuraa niinku kaikki microsoftin uudet tuotokset on ollu tähän astikkin, täytyy vissiin se 2-3 vuotta taas ootella ennenkun sen voi jokapäiväseen käyttöön ottaa, koska tuossa ajassa todennäkösesti on jo parit service packit tullu niin isoimmat viatkin on jo karsiutunu pois..