PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen  (Luettu 35884 kertaa)

Geemo

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #7 : Lokakuu 01, 2007, 02:28:35 ap »
Kop, Kop, Tosi On!

Mastus

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 253
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #8 : Lokakuu 01, 2007, 11:43:55 ap »
Nousi muuten tuolta radiosta myös sellainen ajatus, että jos kerran Pasilla olisi mahdollisuus veloistaan velkajärjestelyn kautta päästä, niin eikös se kuitenkin kannattaisi käyttää? Uskoisin, että foorumiltakin voisi saada ideoita ja apuja siihen, että viisi vuotta menisi ilman velkoja. Toivottavasti tämä ei nyt ole liikaa vuodatusta, mutta on pakko nostaa kissa pöydälle, kun päätoiminen ammattini on kuitenkin yhteiskuntakelpoisten yksilöiden kasvattaminen, ja jotenkin tuntuu siltä, että Pasinkin taidot menevät tässä yhteiskunnassa pahasti hukkaan tuon velkatilanteen yms. vuoksi. Ja toisaalta kun veloista pääsisi eroon, niin eiköhän silloin olisi mahdollista myös saada niitä tuloja korkeammaksi ja parantaa elintasoa esimerkiksi ruokavalion osalta.

Opiskelijakin pärjää tuolla 330 eurolla, joten ehkä olisi mahdollista Pasinkin pärjätä. Tiettyjä uhrauksia se vaatisi kyllä, esimerkiksi laajakaistayhteys pitäisi vaihtaa hitaamaampaan. Rontin ruuista tosiaan ei voi säästää. Toisaalta Rontilla lienee paljon "ihailijoita", joten ei kai kolehtikaan mahdoton idea olisi. Jotain töitä pitäisi myös päästä tekemään, mutta eikö työkyvyttömyyseläke anna moiseen lainkaan mahdollisuuksia? Lähinnä mieleeni tuli keikkamuotoiset hommat, joita voisi tehdä silloin, kun itselle parhaiten sopii (itsekin moisia teen sivuhommana). Se on tietysti totta, että palkasta suurin osa mennee voutille, mutta matkakorvauksista voi laskuttaa ja nykyisillä kilometrikorvauksilla uskoisin olevan mahdollista pystyä maksamaan myös ne auton vakuutukset. Lahden seudulla antennihommiakin on tarjolla enemmän mitä on miehiä tekemään, ja siellä voi töistään kyllä laskuttaa yli 40 eur / h luokkaa, esim. ko. summan + alv. Siinä tapauksessa periaatteessa tiukallakin veroprosentilla jäisi jotain käteenkin.

Tietysti tämä vaatisi Pasilta itseltään halua asioidensa saattamiseen kuntoon. Sen ymmärrän kyllä, että kaikki meistä eivät ns. normaalia elämää kaipaa, mutta luulisin kuitenkin, että esimerkiksi kihdin kanssa Pasin nykyisellä ruokavaliolla pärjääminen ei olisi kenenkään mieleen.

Kukaan opiskelija ei saa 330 euroa.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060601115327IL?openDocument

Korkeimman opintotuen saa korkeakouluopiskelija, ja summa on 259,01 euroa (josta pois mahdollinen ennakonpidätys).

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #9 : Lokakuu 01, 2007, 12:20:16 ip »

Kukaan opiskelija ei saa 330 euroa.
Korkeimman opintotuen saa korkeakouluopiskelija, ja summa on 259,01 euroa (josta pois mahdollinen ennakonpidätys).

Eli jos opiskelija pärjää vielä vähemmällä, niin entistä enemmän voisi miettiä, miksei Pasikin. :D Toisaalta monet opiskelijat eivät pidä autoa, ADSL:ää ja koiraa. Itselläni ei opiskeluaikana ongelmia ollut, ja jäi rahaa säästöönkin. Toisaalta töitä tein myös opiskelun ohessa koko opiskeluajan, joten ehkä en nyt ihan oikea henkilö ole tätä kommentoimaan.

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #10 : Lokakuu 01, 2007, 12:24:39 ip »
Kannattaako tästä enää vääntää, jos miehellä itsellään ei ole halua tuohon ryhtyä? Minusta nuo syyt siihen miksi hän torjuu kyseiseen hommaan lähtemisen ovat varsin pätevät. Tuossa perjantaina käydyssä keskustelussahan hän kertoi käyneensä velkaneuvojan tms. luona ja siellä ehdotetut järjestelyt eivät kuulemma häntä miellyttäneet. Ehkä me vain elämme omaa elämäämme ja jätämme Viherahon elämään puuttumisen sikseen, vaikka hän asioistaan meille uteiaille hieman enemmän kertookin.

Minusta tällainen tilanne herättää sympatioita, ja jotenkin tuntuu, ettei suomalaisen miehen perusluonteelle ole hyvä olla "tyhjän panttina". Tosin Pasilla aktiivinen harrastusinto tietysti kompensoi tätä, eikä hän onneksi ole pahasti lähtenyt alkoholisoitumisen tielle. Se ei kuitenkaan ole kenenkään etu, että yhteiskunnassa voi käydä näin, kun Pasille on käynyt, ja itse olen kyllä lukenut rivien välistä, että voisi jonkin verran kiinnostusta asioiden järjestelyyn toisaalta löytyäkin. Ja ei välttämättä ole edessä kovinkaan mukava vanhuus varsinkaan kihdistä johtuen, kun ei kerran tukea oikeanlaiseen ruokavalioon saa, ja lääkkeet aiheuttavat vakavia allergiaoireita. En usko, että sairaus vanhemmiten ainakaan lievempään suuntaan kehittyy.

Niin, ja mielestäni pitäisi kanssaihmisiä auttaakin, eikä vain ainoastaan aina tuijottaa omaan napaansa ja olla toisten asioihin puuttumatta. Pasi kuitenkin on aivan itse tuonut elämäntilanteensa kaikkien tarkastelun alle. Monet pitävät sitä viihteenä, mutta ainakin allekirjoittaneesta tuntuu siltä, että jotenkin voisi auttaa tilanteen muuttamisessakin.

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #11 : Lokakuu 01, 2007, 12:25:43 ip »
Suosittelisin kyllä pasia yrittämään, oma isäukko oli firmansa kanssa vastaavassa tilanteessa mutta vielä suuremmissa veloissa tuos 90 luvun alussa kun lama vei firman ja velkojat omaisuuden. Kymmenessä vuodessa _taistelemalla_ ukko sai elämänsä raiteilleen ja velkakin alkaa kohta olla mennyttä kalua.

Itsekin tiedän tällaisia tarinoita. Vaatii ainoastaan luonnetta ja halua saada asiansa kuntoon, ja kyllähän se suurella työllä usein onnistuukin.

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #12 : Lokakuu 01, 2007, 12:31:50 ip »
Hienoahan se olisi saada pasin-kaltainen ikinuori takaisin työelämään.
Tekemään oikeita töitä, josta amiksesta valmistuneet ei ole ikinä edes kuulleet... (vois muuten Pasilla olla osaamista opetusjuttuihinkin)

Ja itselleni tuli mieleen, että Pasista olisi kyllä ihan viralliseksikin radioääneksi. Ihan taidolla kyllä tuota omaa lähetystään veti, ja hyvin jaksoin juontoja ja tarinoita  kuunnellakin. Tietysti oli välissä sellaisia pitkiä puheluita, joissa joku kännissä oleva soittelija jaaritteli mitä sattuu, mutta kuitenkin... Onhan yöradiossakin ollut vastaavaa.


Jos joku muuten Turun alueelta kaipaa työntekijää, niin voipi olla yhteyksissä... En ole pykännyt omia sivuja, mutta nopea luettelo siitä mitä osaan ja minkä puolin voi olla yhteyksissä): media-assarin tutkinto pohjalla, sekä kauppiksessa  markkinointipuoli, ATK-hommat (enimmäkseen perusasennukset ja softat, modeemit ym.) Remppoja olen tehnyt jokin verran purku-urakoista uussaneeraukseen. Portsari/järkkäri-hommia olen tehnyt, mutta enää niitä en tee. Antiikki- ja taide- arvokuljetuksia tehnyt noin 20 v. Samalla kun olen myös messuosastoja pystyttänyt. Näyttämömiehenä Turun kaupunginteatterissa...
 Mutta olen kaikesta kiinnostunut ja jos jotakin apumiestä vaikka veneen nostoon. Niin yhteyden löydät täältä. Eli Viherahonsivuilta jostakin löytyy käyttäjäprofiili ja sieltä meiliä tai nimen perusteella tiedustelusta....

Juuri oikea asenne. Liian kaukana olet täältä, mutta kävi tuota lukiessa myös mielessä, että oman firmani kautta esim. Pasille hommien järjestäminen voisi jossain määrin onnistua. Kun tosiaan antenniasennuksissa ei mitään virallisia lupia nykyään tarvita, pelkkä ilmoitus riittää. Ja olisihan Pasilla atk-asioissakin osaamista, kun vielä siihen Linuxiin jaksaisi perehtyä, niin voisi erikoisempaa keikkaa olla tarjolla enemmänkin.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #13 : Lokakuu 01, 2007, 12:59:55 ip »
Hienoahan se olisi saada pasin-kaltainen ikinuori takaisin työelämään.
Tekemään oikeita töitä, josta amiksesta valmistuneet ei ole ikinä edes kuulleet... (vois muuten Pasilla olla osaamista opetusjuttuihinkin)

Ja itselleni tuli mieleen, että Pasista olisi kyllä ihan viralliseksikin radioääneksi. Ihan taidolla kyllä tuota omaa lähetystään veti, ja hyvin jaksoin juontoja ja tarinoita  kuunnellakin. Tietysti oli välissä sellaisia pitkiä puheluita, joissa joku kännissä oleva soittelija jaaritteli mitä sattuu, mutta kuitenkin... Onhan yöradiossakin ollut vastaavaa.


Jos joku muuten Turun alueelta kaipaa työntekijää, niin voipi olla yhteyksissä... En ole pykännyt omia sivuja, mutta nopea luettelo siitä mitä osaan ja minkä puolin voi olla yhteyksissä): media-assarin tutkinto pohjalla, sekä kauppiksessa  markkinointipuoli, ATK-hommat (enimmäkseen perusasennukset ja softat, modeemit ym.) Remppoja olen tehnyt jokin verran purku-urakoista uussaneeraukseen. Portsari/järkkäri-hommia olen tehnyt, mutta enää niitä en tee. Antiikki- ja taide- arvokuljetuksia tehnyt noin 20 v. Samalla kun olen myös messuosastoja pystyttänyt. Näyttämömiehenä Turun kaupunginteatterissa...
 Mutta olen kaikesta kiinnostunut ja jos jotakin apumiestä vaikka veneen nostoon. Niin yhteyden löydät täältä. Eli Viherahonsivuilta jostakin löytyy käyttäjäprofiili ja sieltä meiliä tai nimen perusteella tiedustelusta....

Juuri oikea asenne. Liian kaukana olet täältä, mutta kävi tuota lukiessa myös mielessä, että oman firmani kautta esim. Pasille hommien järjestäminen voisi jossain määrin onnistua. Kun tosiaan antenniasennuksissa ei mitään virallisia lupia nykyään tarvita, pelkkä ilmoitus riittää. Ja olisihan Pasilla atk-asioissakin osaamista, kun vielä siihen Linuxiin jaksaisi perehtyä, niin voisi erikoisempaa keikkaa olla tarjolla enemmänkin.

No jottein nää hommelit tulisi ihan liian helpoiksi ni mulla on unirytmitkin ihan sekasin.
Tästä kävin taas joskus aikoinaan ihan sairaalassa tutkimuksissakin ja minä en saavuta syvän unen vaihetta "normaaliin" aikaan.
Enkä minä nyt loppujenlopuksi niin kauheasti nästä asiosta tiedä.
No kyllä minä kuitenkin tiedän miten tehdään yhteisantennijärjestelmä esim kerrostaloon ja isompaankin yhdistelmään mutta nyt en taas ole muutamaan vuoteen seuraillut alan kehitystä joten en tiedä mitä uusia juttuja on taas tullut.
Niitähän aina tuleeja tuokin ala on sellainen että jos et muutamaan hetkeen seuraile niin monesta asiasta jää tietämättä.
No onneksi RF signaali käyttääytyy joka vuosi kuitenkin siellä johdossa samalla tavalla.


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X