PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen  (Luettu 35632 kertaa)

pave

  • Vieras
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #56 : Tammikuu 02, 2008, 22:28:38 ip »
yli 20 vuotta on uusittu semmosia velkojani mistä en kykene selviytymään....

Ehkä voisit nyt selvittää tämän uuden lain perusteella, että voisiko noista päästä eroon, kun kerran ovat noin pitkän ajan takaa. Vaikka niitä onkin tässä uusittu, niin itse ymmärsin, että pitäisi silti vanheta. Muutenhan tuosta laista ei ole mitään hyötyä, jos voi velat joka vuosi "uusia".


Jos valtio hakee, voi uusia (oikeuden päätös) Vakuutusyhtiö voi uusia, koska se maksaa ja niillä on rahaa!
Yksityinenkin voi hakea vaikka joka vuosi uusittavaksi, mutta se maksaa,... ja kellä on maksaa?
Luulen nyt että Pasin kannattaa käydä uo-miehen juttusilla,... jos siis kiinnostaa, mutta luulen, että he ottavat kirjeitse yhteyttä?!
Tiedä sitten mikä heillä on käytäntö?

On velkoja, jotka menevät 5 v. umpeen, verot menevät 5-7 v. (jos tuomitaan petoksesta niin se on tuon 20 v.) pankkilainat ja "maksamattomat luotot"  menee tuossa 15 v. ja rikosoikeudelliset "rangaistukset" 20 v. (siis jos velka on rangaistusvaatimus, oikeuden päätös siitä).
Näin juttelin kaverin kanssa, jolla on n. 500.000 € velkaa. Pääsee nyt maaliskuussa 2008 eroon siitä. Olisin auttanut jo 90 -luvulla velkajärjestelyjen kautta hänet eroon tuosta velasta, mutta hänellä ei ollut voimia ruveta järjestelemään omia asioitaan!

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #57 : Tammikuu 02, 2008, 22:33:15 ip »
yli 20 vuotta on uusittu semmosia velkojani mistä en kykene selviytymään....

Ehkä voisit nyt selvittää tämän uuden lain perusteella, että voisiko noista päästä eroon, kun kerran ovat noin pitkän ajan takaa. Vaikka niitä onkin tässä uusittu, niin itse ymmärsin, että pitäisi silti vanheta. Muutenhan tuosta laista ei ole mitään hyötyä, jos voi velat joka vuosi "uusia".


Jos valtio hakee, voi uusia (oikeuden päätös) Vakuutusyhtiö voi uusia, koska se maksaa ja niillä on rahaa!
Yksityinenkin voi hakea vaikka joka vuosi uusittavaksi, mutta se maksaa,... ja kellä on maksaa?
Luulen nyt että Pasin kannattaa käydä uo-miehen juttusilla,... jos siis kiinnostaa, mutta luulen, että he ottavat kirjeitse yhteyttä?!
Tiedä sitten mikä heillä on käytäntö?

On velkoja, jotka menevät 5 v. umpeen, verot menevät 5-7 v. (jos tuomitaan petoksesta niin se on tuon 20 v.) pankkilainat ja "maksamattomat luotot"  menee tuossa 15 v. ja rikosoikeudelliset "rangaistukset" 20 v. (siis jos velka on rangaistusvaatimus, oikeuden päätös siitä).
Näin juttelin kaverin kanssa, jolla on n. 500.000 € velkaa. Pääsee nyt maaliskuussa 2008 eroon siitä. Olisin auttanut jo 90 -luvulla velkajärjestelyjen kautta hänet eroon tuosta velasta, mutta hänellä ei ollut voimia ruveta järjestelemään omia asioitaan!


Kyllä itselläkin on kiinnostus nolla alkaa noita juttujani enää setvimään.
ei vaan jaksa.tää yhteiskunta on vaan niin perseestä ku olla ja voi.
tämä ei ota poikkeavia huomioon koska pitäisi olla tietyy muottiin valettu kansalainen.
sillon menee ok jos on normi kansalainen.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

pave

  • Vieras
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #58 : Tammikuu 02, 2008, 22:40:25 ip »
Totta puhut!

Mut ONNEKSI tää laki tuli nyt "juuri tällaisiin" tapauksiin!
Pasi, et ole ainut joka "EI JAKSA"!
 
HYVÄ kumminkin, että olet "jollainlailla" mukana,... meinaan tiedät varmaan tapauksia, joille tällainen on ollut ylivoimaista! He eivät harrasta mitään, kippaavat kuppia, tai sitten on heittänyt sen jo nurkkaan!!!

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #59 : Tammikuu 02, 2008, 23:11:02 ip »
Kyllä itselläkin on kiinnostus nolla alkaa noita juttujani enää setvimään.
ei vaan jaksa.tää yhteiskunta on vaan niin perseestä ku olla ja voi.
tämä ei ota poikkeavia huomioon koska pitäisi olla tietyy muottiin valettu kansalainen.

Olen tainnut kysyä ennenkin, mutta onko siis saamiesi tukien kannalta mitään merkitystä, onko velkaa vai ei? Jäisikö tukirahoista enemmän käteen, jos velan saisit anteeksi? Velathan eivät varmaankaan kuitenkaan ole tulleet poikkavuudesta vaan nuoruuden hölmöilystä, minkä itsekin olet tunnustanut. Kyllähän täällä uskoisin poikkeavanakin pärjäävän, monessa muussa yhteiskunnassa ei pärjäisi, vaan joutuisi tosiaan sitä keikkaa heittämään.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #60 : Tammikuu 02, 2008, 23:20:07 ip »
Kyllä itselläkin on kiinnostus nolla alkaa noita juttujani enää setvimään.
ei vaan jaksa.tää yhteiskunta on vaan niin perseestä ku olla ja voi.
tämä ei ota poikkeavia huomioon koska pitäisi olla tietyy muottiin valettu kansalainen.

Olen tainnut kysyä ennenkin, mutta onko siis saamiesi tukien kannalta mitään merkitystä, onko velkaa vai ei? Jäisikö tukirahoista enemmän käteen, jos velan saisit anteeksi? Velathan eivät varmaankaan kuitenkaan ole tulleet poikkavuudesta vaan nuoruuden hölmöilystä, minkä itsekin olet tunnustanut. Kyllähän täällä uskoisin poikkeavanakin pärjäävän, monessa muussa yhteiskunnassa ei pärjäisi, vaan joutuisi tosiaan sitä keikkaa heittämään.

Kun nuo kaikki asiat ei ole niin yksioikoisia.jos olisi ni luuletteko että olisin eläkkeellä?

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #61 : Tammikuu 02, 2008, 23:40:17 ip »
Kun nuo kaikki asiat ei ole niin yksioikoisia.jos olisi ni luuletteko että olisin eläkkeellä?

Eiväthän ne ole, mutta jos lakimuutoksen myötä olisi mahdollisuus saada velat pois, niin kannattaahan se käyttää - varsinkin jos käteen jäävään rahamäärään vaikuttaa. Se, ettei velkoja olisi, voisi vaikuttaa muutenkin positiivisesti asioihin.

Pitää myöntää, että itse olen ehkä vähän turhan optimistinen, mutta omalta osaltani asiat ovat yleensä järjestyneet parhain päin, kun on vain jaksanut yrittää. Eihän se aina helppoa ole. En minäkään taida aivan täysin tavanomainen olla, mutta hyvin yhteiskuntakelpoinen silti, ja päätyönihän jopa on kasvattaa lapsia ja nuoria yhteiskuntakelpoisiksi. ;D

digijussi

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 510
  • Karma: +0/-0
  • Elämää, tiedettä ja tietotekniikkaa
Vs: Pasi velkajärjestelyyn ja elämä raiteilleen
« Vastaus #62 : Tammikuu 23, 2008, 01:51:47 ap »
Lahden alueella on satoja tietotekniikan alan työttömiä tiukassa tilanteessa ja Pasin pitäs voida päästä jonon ohi? Ei meillä vallitsee työvoimapula koska suomalainen työvoima on sijoittajalle liian kallis, halutaan enempi voittoa.

Siksi pitääkin esim. työllistää itsensä, mikäli mahdollista. Olen käsittänyt, että Lahdessa asiakkailta laskutettava tuntikorvaus on aivan jotain omaa luokkaansa verrattuna omaani 25 eur, sis. alv. Toisaalta itse teenkin ATK-hommia vain sivutyönä. Ja sivutyöksi Pasillekin ehdotin, jos olisi mahdollista eläkkeen ohella jonkin verran tehdä. Itse asiassa radiosta kuulin, että nyt vielä ajetaan sellaista käytäntöä, että yritetään eläkeläisiä saadakin työelämään jossain määrin mukaan.

JOO MUUAN LIIKE VELOITTI 65€, maksaa veron vuokran ja muut viulut ja haettiin konkurssiin vuosi sitten, oli ovi lukos kun menin hakee osia ja lappu luukulla että takuuasioissa soita maahantuojalle, kiitos ja hyvästi.

Koska olet itse käynyt ruokakaupassa? On meinaan hinnat noussu niin että työssäkäyvääkin kourii ja toiseksi lähikaupassa harvoin enää on mitään kunnollista muuten ku pakastimessa ja vacuum pakettina, isot vie valikoiman edukseen, ylituotanto survotaan suohon ja tuodaan halvempaa etelästä. Ruokakauppa ei ole mikään elektroniikkaliike - sielä ei ole mikään halpaa eikä ainakaan halpene.  Anteeksi vaan - ajatus on toki hyvä siis mutta: "elämä on ..". Ei siitä niin nousta, työnantajille ei vain mennä ja päästä, niillä on oma vastuunjakonsa. Henkilöstövastaava on äkkiä pää pölkyllä jos tulee julki jotakin ja toiseksi oli aihetta tai ei niin on tulilinjalla ensimmäinen.
Erään työttömien kartoituksen jälkeen terveitäkin ihmisiä kosiskeltiin eläkkeelle, ministerit haluu vaan että suomen luottoluokitus nousee kun työttömyys vähenee ja kriisin eli mellakan hallintatakeet on kunnossa. Suomessa vain vähennetään työpaikkoja. Automaatio ja tuontityövoima korvaa kaikki mikä mahdollista, loput vuokrataan tai kuuluu sisäpiireihin. Se on nykyaikaa. Tuotanto myös ulkoistetaan. ON se sitten nokia suomessa tai nokia saksassa, työ tehdään siellä missä halvinta - etelästä löytyy halpoja antenniasentajia jotka on kiipeillyt ikänsä viidakon puissa  - ei mikään ongelma suurille kauppaketjuille. SUOMALAINEN ON LIIAN KALLIS SIJOITTAJALLE, ja pienelle työnantajalle ja etenkin palveluiden ostajalle. Siitä on kyse. Tietokoneita on maa täynnä mutta oletko kuullut kotitalouden palkanneen mikrotukihenkilöä. KYSYNTÄÄ ON MUTTA OSTOVOIMAA EI.