PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: MOT: Työttömien kierrätystä: Valtion palkkatuella teetetään töitä ilman normaale  (Luettu 123462 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Kannattaa katsella ohjelma ja miettiä elämmekö hyvinvointi yhteiskunnassa vaiko yhteiskunnassa jossa ihmisiä käytetään kylmästi hyväksi .



MOT: Työttömien kierrätystä

Valtion palkkatuella teetetään töitä ilman normaaleja työehtoja.

TV1 maanantaina 16.2. klo 20

Uusinnat:

TV1 tiistaina 17.2. klo 10.25
TV1 perjantaina 20.2. klo 16

Nyt nähtävässä MOT-ohjelmassa pureudutaan työttömien hyväksikäyttöön. Yli
35 000 suomalaista on tälläkin hetkellä palkkatuetussa työssä. Palkkatuki
on valtion maksama tuki työnantajalle työttömän palkkaamiseen.
Palkkatuettua työtä pidetään vajaakuntoisten ja pitkäaikaistyöttömien
pelastuksena. Todellisuudessa tuki mahdollistaa työttömien käyttämisen
ilmaisena työvoimana.


http://blogit.yle.fi/mot/aktivointia-vai-orjatyota


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Eikös tuo palkkatuki ole isompi kuin työkkärin työharjoitteluajalta maksama ylläpitokorvaus mikä on oikeasti ilmaista työtä. Siitä saa vain 8 euroa päivältä. Mulla on vielä kolme kuukautta työkkärin pakollista harjoitteluaikaa jäljellä ja sen jälkeen kuulemma olisi mahdollista jatkaa harjoittelua joko kelan tuella tai palkkatuettuna työnä. Ymmärsin että tuo palkkatuki maksaa jotain työnantajalle ja arvelin ettei minua voida ainakaan sellaiseen työhön määrätä kun kukapa haluaisi maksaa vajaakuntoisesta kouluttamattomasta työntekijästä. En tiedä mitä eroa tuolla kelan kautta saatavalla harjoittelurahalla on, ilmeisesti joutuisin vain täyttämään tukun papereita saadakseni sen saman 8 euroa päivässä. Eipä ole kiinnostanut ottaa selvää mitä eroa noissa on. Sen tiedän nyt että 500 työttömyyspäivää kun on kasassa niin joutuu työttömien toimintakeskukseen tuolla 8 eurolla jolloin nimikkeenä käytetään kuntouttavaa työtoimintaa. Tuo on siis kai vähän vastaava kuin nämä ns. sosiaaliset yritykset joihin ymmärsin niukkasenkin puljun lukeutuvan. Eli työkkäri määrää menemään niukkaselle 8 eurolla päivässä hommiin jos ne ei muuta pysty järjestämään.

Katsoin jonkun ohjelman missä kerrottiin työkykyisten vammaisten saavan vain euron tunnissa palkkaa, vaikka tekevät samoja töitä kuin tavalliset ihmiset. Tuon lisäksi ei ilmeisesti saa työmarkkinatukea, jos asian oikein ymmärsin.

Säälitti myöskin se osa-aikatyötä tekevä mainostenjakaja joka kertoi ettei hänkään saa kelasta mitään, en muista mikä tuohon oli perusteena, mutta hänen olisi pitänyt olla tekemättä mitään työtä jotta olisi ollut oikeutettu saamaan tukia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2009, 01:30:31 ap kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

psa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 131
  • Karma: +0/-0

shibbolet

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 168
  • Karma: +0/-0
Tottakai olen samaa mieltä siitä että sosiaalinen yritys ei saa ansaita työttömien työllistämisestä mutta ei se sitä tarkoita että kaikki työllistäminen on tällaista ! Sellainen pitkäaikaistyötön joka on jämähtänyt 4 seinän sisälle on tyytyväinen kun saa tekemistä ja kokee itsensä tarpeelliseksi työssä mistä KUITENKIN maksetaan paremmin kuin jos olisit vain kelan päivärahalla, ottaen sen huomioon että useimmat ovat ammattitaidottomia henkilöitä ja työaika on vain 6 tuntia päivässä.
Minusta se on vaan hyvä että mahdollisimman moni saa olla työllistettynä ja siten saa elämäänsä sisältöä kuin että muutama palkattaisiin ja loput 200 000 on kotona sohvaperunana. Kyllä se on vanhukselle taivaan lahja jos työllistetty tulee kerran kuussa siivoamaan kun ei itse pysty, tätä yhteiskuntaa VOI silläkin tavalla AUTTAA eikä vain aina olla käsiojossa vaatimassa omia oikeuksiaan. 

Nykyään varsinkin kun ammattitaitoinenkin henkilö voi saada potkut tai lomautusilmoituksen tällainen työ ammattitaidottomalle tai taitoiselle voi olla taivaan lahja.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2009, 21:01:19 ip kirjoittanut shibbolet »
OLI MITEN OLI MUTTA NÄIN ON .

pave

  • Vieras
Tällästä tässä "tiedon jälkeen" kun kuulin, että tällainen pätkä on tulossa,...  ;D ;D ;D

Ko. asiasta keskusteluja muullakin,...
Kauppalehdessä,...

Lisää aiheesta meidän `hyvin tuntemalla´
Suomi24-sivuilla, aloittajana,..."Riikka_Koo" -Toimittaja Riikka Kaihovaara...

Juha Laavolan blogi

... mitä noita nyt `hätäseen olen ehtinyt lukemaan´ -ei paha, vaikka paneutuis ajankin kanssa,... (??)

shibbolet

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 168
  • Karma: +0/-0
On se vaan se työpaikkakiusaaminen kauhea asia  ;D
OLI MITEN OLI MUTTA NÄIN ON .

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Tällästä tässä "tiedon jälkeen" kun kuulin, että tällainen pätkä on tulossa,...  ;D ;D ;D

Ko. asiasta keskusteluja muullakin,...
Kauppalehdessä,...

Lisää aiheesta meidän `hyvin tuntemalla´
Suomi24-sivuilla, aloittajana,..."Riikka_Koo" -Toimittaja Riikka Kaihovaara...

Juha Laavolan blogi

... mitä noita nyt `hätäseen olen ehtinyt lukemaan´ -ei paha, vaikka paneutuis ajankin kanssa,... (??)

Onhan tuo asia perseestä.
Otetaan tuet ja sit ku työntekijä tulee kalliiksi ni dumpataan pihalle vaikka työntekijä olisi sitten oppinut tekemään sen tehtävänsä hyvin.
raha puhuu joten tämä henkilö joka on oppinut hommansa pihalle ja uutta kiertoon.
sieen sossu ja kela laskee käsittääkseni että olet tienannut noin ja noin paljon niin sitten ku työsuhde loppuu niin tuet alkaa pyörimään myöhemmin kun oletetaan että rahaa on jemmassa joka ei yleensä pidä paikkansa.
ei noista neo-act palkoista lienee kovin kummosesti käteen jää.
Ja sitten noi työntekijöiden työturvallisuus asiat on usein retuperällä.
ei taida vieläkään olla vikavirtasuojaa tuossa mestarinkadulla .
mut kaiken huippu on se että tälle uudelle testaajalle tarjottiin palkkaa tavarana  ;D ;D ;D ;D ;D

että näin toimii sosiaalinen yritys......
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X