PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: MOT: Työttömien kierrätystä: Valtion palkkatuella teetetään töitä ilman normaale  (Luettu 123488 kertaa)

Vodka

  • Vieras
Sitähän voisi perustaa toiminimen, ja vaikka kuskailla ihmisten tavaroita omalla autolla paikasta toiseen, maksua vastaan tietenkin.
Ja vaikka kysyä joltain Pizzakebab Muhammed oy:ltä, jos ne haluaisivat ulkoistaa tavarakuljetuksensa.

Tuo vaatii sitte ammattiajoluvan... Tervemenoa vain yrittämään... Hyvä ajatus sinäänsä.

Ja valtio haluaa jokaisesta kuorma-autosta 10 000€ pantin ja jonkun liikennejärjestelijän tms. En tiedä ovatko noi säädökset muuttuneet. Ja tuo pantti eroaa siinä mielessä osakeyhtiöpääomasta, että sitä ei saa tuhlata vaan se raha pitää olla koko ajan tilillä.


Jame-78

  • Vieras
Itse ähläm kebab ei tarvitse lupia oman lättynsä viemiseen, jos sen tekee joku muu korvausta vastaan niin tarvitsee.

Vodka

  • Vieras
Itse ähläm kebab ei tarvitse lupia oman lättynsä viemiseen, jos sen tekee joku muu korvausta vastaan niin tarvitsee.

Jos kuljetuskustannukset nousee yli 30% liikevaihdosta, niin sitten tarvitsee omien lättyjenkin vientiin.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Taitaa riittää, kun perii kuljetuksesta 3x sen minkä se oikeasti maksaa  ;)  Eli euron skootterikyyti velotaan esim. 3-5-10 euron hintaisena, niin siinähän sen saa liikevaihtoon sopivasti ujutettua.

Vaikka skootteri muodostaisi koko yrityksen ainoat kulut, niin jäisi kuitenkin alle kolmasosaan liikevaihdosta.

Eipä noita pizzatakseja ja kepapkyytejä taida kukaan kytätä tuossa mielessä.

Horttanainen

  • Vieras
Sitähän voisi perustaa toiminimen, ja vaikka kuskailla ihmisten tavaroita omalla autolla paikasta toiseen, maksua vastaan tietenkin.
Ja vaikka kysyä joltain Pizzakebab Muhammed oy:ltä, jos ne haluaisivat ulkoistaa tavarakuljetuksensa.

Tuo vaatii sitte ammattiajoluvan... Tervemenoa vain yrittämään... Hyvä ajatus sinäänsä.

Ai niin, byrokratia unohtui. Täytyisi tuotakin tehdä pimeästi. Ammattiajolupa kun maksaa kuitenkin itsessään jo mukavasti, ja sitä ei juuri ilman satojen eurojen taksikuskikurssia myönnetä.

Tai sitten ei tee mitään, vaan käy säännöllisesti sossun luukulla.

Jame-78

  • Vieras
Sitähän voisi perustaa toiminimen, ja vaikka kuskailla ihmisten tavaroita omalla autolla paikasta toiseen, maksua vastaan tietenkin.
Ja vaikka kysyä joltain Pizzakebab Muhammed oy:ltä, jos ne haluaisivat ulkoistaa tavarakuljetuksensa.

Tuo vaatii sitte ammattiajoluvan... Tervemenoa vain yrittämään... Hyvä ajatus sinäänsä.

Ai niin, byrokratia unohtui. Täytyisi tuotakin tehdä pimeästi. Ammattiajolupa kun maksaa kuitenkin itsessään jo mukavasti, ja sitä ei juuri ilman satojen eurojen taksikuskikurssia myönnetä.

Tai sitten ei tee mitään, vaan käy säännöllisesti sossun luukulla.

En käy sossun luukulla...

Kannattaa tutustua siihen mitä vaaditaan rehelliseen työntekoon jos homma perustuu pizzojen kuskaamiseen ählämiltä asiakkaalle. Koska koko bisnesidea ja liikevaihto kertyy pizzojen kuljetuksesta vaaditaan ammattiajolupa. Eihän se mikään mahdoton asia ole tuollaisia hommata. Toisaalta jos kuljetus tapahtuu polkupyörällä niin sitten onkin taas mietittävä tilanne uusiksi ja selvitettävä tarvitseeko sitten. En kuitenkaan aio yrittäjäksi ja minulle riittää 420 euron työttömyyskorvaus + 107 euron asumistuki 500 euron asuinmenoihin + sähköihin (päästään jo yli tukien). Tämän päälle pitää löytää leipä pöytään ja bensaa tankkiin, puhelinlaskut, kiinteistövero, tiemaksut, kotivakuutukset, autovakuutukset.... Listaa voi jatkaa...

Mikäli alkaisin yrittäjäksi kuskaamaan ählämin pizzoja, niin saa sanoo hyvästi noille tuille... Sitte minusta tulisi sossun asiakas, leikkuri kävisi niissäkin hilloissa, en pystyisi pitämään pankkia tyytyväisenä, menis talo ja niin edelleen. Laske huvikses, yritä vaan rohkeesti itse jos nakertaa. Minä en yritä. Yrittäisin kyllä jos järjestelmä kannustaisi yrittämään. Ei kannusta = ei yritetä. Yksinkertaista.