PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Ongelma Xp:n asennuksessa  (Luettu 8144 kertaa)

troijanheppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
  • Karma: +0/-0
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #7 : Helmikuu 14, 2009, 08:18:10 ap »
itsellä vanhan läppärin kanssa sama ongelma mutta voiko tuo ongelma "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" tarkoittaa jotain muutakin???
nääs kun windows 2000 yrittää käynnistää niin samanlainen virhenäyttö tulee näkyviin....
mutta kun taas koittaa ajaa xp:n asennusohjelmaa niin se herjaa että ei voi käsitellä asemaa C:
mistä moinen?? ikinä ei ole itsellä tullut vastaan samanlaista ongelmaa  :o
EDIT: ongelmat ei oo tehoissa : 433 Mhz intel pentium, 4,5 gigane kovo, 64 megaa muistia
ongelma ei SAA OLLA MUISTEISSA
noita muisteja mitä acer travelmate 506T syö, ei löydy varmaan enää mistään  :'( :'( :'( ?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2009, 09:02:19 ap kirjoittanut troijanheppa »

Pouseri

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 683
  • Karma: +0/-0
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #8 : Helmikuu 14, 2009, 10:10:35 ap »
En ole koskaan tarvinnut varttia enempää löytääkseni muistikammoista vian. Riittää yleensä jo kun ottaa nopeen bootin pois päältä. Ei ne silti ole välttämättä rikki vaan yhteensopimattomat tuossa tapauksessa ellei jokin testiohjelma toisin ilmoita. Muistin säädöt on voineet olla väärin myös (usein automaattiset).
Muistikammat voi "lämmetä" jolloin vikoja ei löydy vartissa. Kammat kertovat itse optimiasetuksensa lankulle, yleensä automaattiset toimivat kuten pitää.

Mulla on ollu aika usein noi automaatti asetukset perseellään. Jää "tehoja" saamatta.

Penamies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 470
  • Karma: +0/-0
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #9 : Helmikuu 14, 2009, 16:04:19 ip »
Mulla on ollu aika usein noi automaatti asetukset perseellään. Jää "tehoja" saamatta.
Se on vähän hakeeko vakautta vai tehoa. Molempia ei välttämättä saa. ;)

ongelma ei SAA OLLA MUISTEISSA
noita muisteja mitä acer travelmate 506T syö, ei löydy varmaan enää mistään  :'( :'( :'( ?
Muistit lienee SO-DIMM SDRAMia, ns. PC-133-nopeutta. Uutena ei varmaan saa, heitä Otetaan vastaan -alueelle viestiä jos jollakulla olisi jemmassa. :)

Pouseri

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 683
  • Karma: +0/-0
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #10 : Helmikuu 14, 2009, 22:54:09 ip »
Mulla on ollu aika usein noi automaatti asetukset perseellään. Jää "tehoja" saamatta.
Se on vähän hakeeko vakautta vai tehoa. Molempia ei välttämättä saa. ;)


No kyl muistien pitäis ihan vakaasti toimii speksatuilla asetuksilla.

troijanheppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 51
  • Karma: +0/-0
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #11 : Helmikuu 15, 2009, 12:46:35 ip »
mut voisko toi sama ongelma näkyy myös kun kovo rikki?
ei mun mielestä ainakaa muisteis vikaa kovos vois olla koska xp:n asennus heittää et " asennusohjelma ei voi käsitellä asemaa C:"
ja sit kun kovalevylle on asennettu windows 2000 ni se heittää käynnistäessä saman ""PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" paskan
mikä vittu näihi koneisii ny on tullu voihan se olla vika myös kovossa?
Kuka tietää mitä tarkottaa "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"?  >:( :o :-\

Pouseri

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 683
  • Karma: +0/-0
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #12 : Helmikuu 15, 2009, 13:21:21 ip »
mut voisko toi sama ongelma näkyy myös kun kovo rikki?
ei mun mielestä ainakaa muisteis vikaa kovos vois olla koska xp:n asennus heittää et " asennusohjelma ei voi käsitellä asemaa C:"
ja sit kun kovalevylle on asennettu windows 2000 ni se heittää käynnistäessä saman ""PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" paskan
mikä vittu näihi koneisii ny on tullu voihan se olla vika myös kovossa?
Kuka tietää mitä tarkottaa "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"?  >:( :o :-\

Kiintis testiä ajoon.

digijussi

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 510
  • Karma: +0/-0
  • Elämää, tiedettä ja tietotekniikkaa
Vs: Ongelma Xp:n asennuksessa
« Vastaus #13 : Helmikuu 21, 2009, 08:57:30 ap »
mut voisko toi sama ongelma näkyy myös kun kovo rikki?
ei mun mielestä ainakaa muisteis vikaa kovos vois olla koska xp:n asennus heittää et " asennusohjelma ei voi käsitellä asemaa C:"
ja sit kun kovalevylle on asennettu windows 2000 ni se heittää käynnistäessä saman ""PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" paskan
mikä vittu näihi koneisii ny on tullu voihan se olla vika myös kovossa?
Kuka tietää mitä tarkottaa "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"?  >:( :o :-\
No kyllä jokin tuen puutteessa oleva väyläohjainkin voi aiheuttaa samaa, katto niitä välimuistiasetuksia vähemmäksi sieltä biosista,
sekin voisi auttaa jos saisi niitä pois päältä - niinkun noita shadow memoryja ja kiihdytystiloja vähentämällä.......