PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Palveleva Elisa...... Elisan kytky 3g puhelin  (Luettu 27669 kertaa)

BAP

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 405
  • Karma: +0/-0
Vs: Palveleva Elisa...... Elisan kytky 3g puhelin
« Vastaus #28 : Huhtikuu 30, 2009, 09:19:50 ap »
Yllättävää kyllä, mutta kun siirryin soneran asiakkaaksi (Oli pakko kun ostin iphonen) ei ole mitään muita ongelmia ollut kuin se, että ne aluks hävitti mun sopimuspaperit. Muutaman vihasen puhelun jälkeen alkoi sitten sopimukset taas syntyä.

Weeder

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 382
  • Karma: +0/-0
Vs: Palveleva Elisa...... Elisan kytky 3g puhelin
« Vastaus #29 : Huhtikuu 30, 2009, 14:20:35 ip »
Yllättävää kyllä, mutta kun siirryin soneran asiakkaaksi (Oli pakko kun ostin iphonen) ei ole mitään muita ongelmia ollut kuin se, että ne aluks hävitti mun sopimuspaperit. Muutaman vihasen puhelun jälkeen alkoi sitten sopimukset taas syntyä.

Juu siellä aspassa on järjetön määrä ihmisiä ja välillä järjetön hulina päällä et jos siellä ovat pyörineet ni ihan normaalia et ne välillä hukkuu jonnekin..  ;D

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Palveleva Elisa...... Elisan kytky 3g puhelin
« Vastaus #30 : Toukokuu 02, 2009, 02:03:43 ap »
Tuli oheinen paperi ja tämä on tässä.
Kantaa ei oikein otettu mutta homma hoituu (toivottavasti) nyt sitten sähköpostilla.
Kiirehän ei ole mutta jos nyt sitten joskus tulisi tuo koodinpätkä tuohon puhelimeen.

Vastineessaan ficoralle elisa kertoo seuraavaa:

****
Viestintämarkkinalain tulkinnallisuus.

Elisan käsityksen mukaan viestintämarkkinalain säännös purkamisesta on tulkinnanvarainen.Toivomme että viestintävirasto ottaisi kantaa siihen tuleeko purun mahdollistava koodi toimittaa myös muulle henkilölle kuin liittymäsopimuksen tehneelle.Lisäksi,jos purkukoodi on annettava kaikille,voiko siitä periä maksun.

***

Samaa kannanottoa toivon minäkin ficoralta koska nyt tässä on tulkinnallisuus.
Itse katson että sillä ei ole merkitystä kenellä puhelin on .Mikäli kytky on ohi ja operaattorille maksut on maksettu koodi on pyydettäessä annettava.
Tämän kytkyn salliva lakihan tuli mm sen takia että sen tarkoitus oli joskus edistää ja kehittää 3g palvelujen käyttöönottoa.
Olisi vaikeaa kuvitella että tämänkaltainen tulkinta mikä nyt on olemassa myös sonerallakin edistäisi millään tavalla 3g palvelujen etenemistä tai käyttöönottoa.
Niin tai näin asia on kesken ja toivottavasti ficora tiedottaa asiasta vielä virallisesti.En varmasti ole ainoa joka on lukenut tämän pykälän ja omistaa SIM lukitun puhelimen joka on saanut kaverilta .
Kaveri tosiaan soitteli Elisan asiakaspalveluun ja saadessaan tietää että koodin saaminen kestää useita päiviä.
Siinä kohtaa kaveri sano minulle että siin on sulle puhelin.Koita saada koodi puhelimeen mä en jaksa.
Ja kaverilla on uudempia puhelimia yms.
no jäädään odottelemaan edelleen tässä kytkypuhelin asiassa.





« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2009, 04:53:24 ap kirjoittanut Viheraho »
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Palveleva Elisa...... Elisan kytky 3g puhelin
« Vastaus #31 : Toukokuu 08, 2009, 13:33:02 ip »
http://www.youtube.com/watch?v=XnQe3hy2zmM

Viestintävirasto ei suoranaisesti ottanut kantaa pitääkö vaiko ei ja Elisa vastineessa onneksi myös tiedusteli viestintävirastosta sitä pitääkö lukitus purkaa ja saako siitä periä maksun.
Laki on tässä kohtaa epäselvä ja itse katson epäselvässä tapauksessa niin että asiaa on tällöin tulkittava asiakkaan eduksi.
Mutta toivottavasti viestintävirasto ottaa kantaa tuohon asiaa hamassa tulevaisuudessa.
Asia on loppuun käsitelty.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X