PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Lahjoituksista  (Luettu 12965 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #14 : Tammikuu 08, 2009, 14:35:05 ip »
Radioon liittyvä LAILLINEN toiminta  perustuu lahjoituksiin ja  P A S I N   O M I I N   S I J O I T U K S I I N,...

minä annan ja lahjoitan Pasin toimiin (oli se sitten radio, mersu tai sisuviina) mutta jos siitä heitellään dokumenttia johonkin vitun julkiseenlistaan tai -lappuun niin

                                                               LAHJOITUKSENI loppui today "JA PISTE"!!

Annan sen mitä ITSE HALUAN -ja haluan että se ei kuulu kenellekään muulle, oli se sitten 5€, 10€ tai 100€ ja vaikka 3x kk...


Jokainen tehkööt OMISTA LAHJOITUKSISTAAN VAIKKA TV-uutisen,...

Juuri näin olen asian ajatellut. ja kyllä tässä on ajateltu nuo varayhteydet yms esim uudenvuoden lähetyksessä sillä juurikin pompittiin studiosta toiseen siirrettiin muuta materiaalia taustalla lähetyksen aikana sillä otetaan mailit vastaan koska meillä on näitä häiriköitä jotka lähettää mailiin paskaa ja jotta lähetys ei vaarastuisi niin siksi varayhteydellä.
mutta joo trollihan tuo alkuperäinen mussutta selkeäsi oli.ei olisi pitänyt lähteä trollaukseen vaan mukaan.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

djmake

  • Vieras
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #15 : Tammikuu 08, 2009, 15:38:41 ip »
Antoisaa keskustelua taas. Ei siinä, etteikö asioista saisi keskustella, mutta edelleen peräänkuulutan jonkinlaista asiallisuutta. Sana on tarkoitus pitää mahdollisimman vapaana jatkossakin, mutta käyttäjämäärän ja postausmäärän kasvaessa on pakko joihinkin asioihin puuttua. Muuten ollaan tilanteessa, jossa muutama kirjoittaja karkoittaa liian monta asiallista keskustelijaa.
Ja mitä vapaaseen sanaan muuten tulee, niin täällä on edelleen muutama rekisteröitymättäkin käytettävissä oleva osio. Eli suuria rajoituksia ei ole tehty.
Ja mitä moderointiin muuten tulee, niin kaikesta jää jälki. Pasilla ja Pavella on enemmän voimaa ja sitten on pari "pikku"modea. Mutta kaikkien tekemisestä jää jälki, jota eivät itse pysty poistamaan. Eli edes Pasi itse ei pääse tekemään ihan mitä tahansa.

Mitä tuohon radioaiheiseen keskusteluun tulee, niin suosittelisin hieman toisenlaista asennoitumista. Kannattaa ensin kysyä ja vasta sitten syyttää.
Rahojen osalta tilanne tuskin paljoa muuttuu. Suuri osa ei halua mainintaa itsestään minnekkään, eikä edes lahjoituksen summaa. Yhteissummaa voisi ajatella, mutta jos sen kertoo kuukausitasolla, niin yhden kuukauden mahdollisesti vähän suurempi summa merkitsee monelle sitä, ettei rahaa tarvita ja sitten ollaankin nesteessä kulujen kanssa. Eli kaikkein parhaiten tulisi kyseeseen joku pidemmän ajan yhteenveto. Mutta vaikka sen tekisi kuka, niin kaikki eivät kuitenkaan uskoisi summien paikkaansapitävyyteen.

Mitä tuohon Pasin varayhteyteen tulee, niin ei se mitenkään ainutlaatuinen ole. Tosin muilla juontajilla on lähinnä mobiiliyhteyksiä varalla. Ja niitä käyttäessä on tapana streemata nurkkaan ja sieltä maailmalle. Mutta siis vaihtoehtosia tapoja on muillakin.
Itse en ole äänessä ollut aikoihin, mutta softat löytyvät ainakin parilta koneelta ja tarpeen vaatiessa lähetys onnistuu läppärin ja kännyn voimalla muun pettäessä. Suurin osa musiikista taas on normaalisti upsatulla palvelimella jne. Eli kyllä niitä varmistuksia on muuallakin.
Ja varayhteydestä vielä sekin, että ainakaan itse en uskalla yhtään Pasia enempää näyttää ip:tä ainakaan irkissä lähetyksen aikana. Se tarkoittaa lähes automaattisesti hyvin nopeaa ddossausta ko ip:hen.

Ddossistakin esittettiin epäilyjä. Asiaa ei ole tarpeen kommentoida täällä yhtään sen enempää, paitsi että ongelma on todellinen ja ajoittain varsin laajamittainen.

Kaikenkaikkiaan radiota voi pyörittää lähes ilmaiseksi, jos tinkii kaikesta mahdollisesta ja jättää maksut maksamatta. Mutta se ei ole tällähetkellä PasiRadion tapa toimia. Laillisena toiminnasta tulee väkisin kuluja ja jo pelkistä mafiamaksuista tulee reilusti toista tuhatta vuodessa. Nämä Pasi yrittää kattaa lahjoituksilla ja jos ylimenevää on, niin sitten lähinnä tuo varayhteys. Muuhun rahaa ei ole ja kaikki mahdolliset kalustohankinnat tms on tehtävä juontajien oman lompakon voimalla.

Lisäksi juontajien lisäksi mm allekirjoittanut on tehnyt radion parissa eräänkin tunnin töitä. Aikaa, joka on jostakin pois ja josta ei ainakaan kiitosta kuuntelijoiden taholta saa. Puhumattakaan, että lahjoitusrahoin olisi ostettu "säätöviinoja" tai muutakaan vastaavaa.
Eikä unohtaa pitä sitäkään, että tällähetkällä releet saadaan pääsääntöisesti sponsorointina. Mutta tilanne ei ole ollut aina näin, eikä tule aina olemaankaan. Ja maksettuna hankittu kaista nostaa kuluja melkoisesti. Tätä varten olisi syytä olla pieni "bufferi" rahoissa.

flux

  • Vieras
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #16 : Tammikuu 08, 2009, 22:18:28 ip »
Vai luokitellaan minun ajan kanssa valmisteltu kirjoitteluni trolliksi. Ddosin ohella raha-asiat vaikuttaa olevan arka paikka, josta pitää sivullisten vaieta. Muillekin kuin "henkilökunnalle" näyttää olevan arka asia, koska ainakaan toisekseksi muut eivät ole tähän kirjoittaneet.

Kuten aiemmin kerroin, saatan kuulostaa negatiiviseltä, koska kirjoitin vain epäkohdista ja parannusehdotuksista. Radiossa on paljon hyvää, josta puhukoon puolestaan se, että jopa minä kuuntelen ja avustan radiota. Pitäisikö foorumiin kirjoittelussa hehkuttaa myös hyviä puolia, jotta sävy säilyy balanssissa.

Mitenköhän tuo on tutkittu, että suurin osa lahjoittaneista ei halua edes summaa julkisuuteen. Paikkaansapitävyys on tietenkin ongelma, siksi epäilivät haluatkin detaileita, mikä voidaan tehdä erikoissummalla tai nimimerkillä. Riittää, että jokainen haluava näkee oman summansa julkisessa listassa.

Avoimuus ei ole minun mielestäni välttämätön. Ajattelin vain tuoda näkemyksiäni esille. Kirjoitin tämän Pasin foorumiin, jossa henkilökunta voi perustella ja korjata väitteeni. Ei tulisi edes mieleeni kirjoittaa tälläistä muualle. Radio-osastolla tässä foorumissa ei näytä olevan postaustulvaa, joten kirjoitteluni ei pitäisi karkottaa ihmisiä.

Jahnukainen muistaakseni hehkutti radiossa vaihtoehtoisia tapoja avustaa kuin pankkisiirto. Helpompia ja kenties anonyyminpiä, joka tuntuu olevan hyvin tärkeä asia.

Arvonta lienee melkoinen porkkana lahjoituksiin, koska uusi samanlainen on tulossa. En usko, että moinen turhaan tehdään, koska arvonta voisi olla laillinenkin siten, että arvontaan osallistuminen olisi ilmaista.

Käsittääkseni pasiradio on harrastepohjainen. Djmake antaa ymmärtää, että jopa käytetystä ajasta ja työstä pitäisi saada rahallista korvausta kuuntelijoilta. Jos työ on vastahakoista ja aikaa ei löydy, ei kyseessä ole harrasteradio. Tästä tullaankin siihen, mihin kaikkeen on kohtuullista pyytää avustusta tavallisilta kuuntelijoilta. Ruokahalu kasvaa syödessä, jolloin on järkevää määritellä haluttu minimitaso, jossa ei tarvitse kuuntelijoita ja lahjoittajia uhkailla että lähetykset loppuvat kokonaan.

Jos minulta kysytään, nykyinen taso on riittävä, missä on kohtuullista pyytää tuntemattomilta kuuntelijoilta lähinnä vain gramex ja teostomaksut avustuksina. Releet mukaanlukien, mutta näköjään toistaiseksi onneksi ilmaisia.

Mitä levyjen hankintaan tulee, on eri juontajilla entuudestaan merkittävä kokoelma levyjä. Soittolaillisuuden kannalta luulisin, että juontajat voisivat käyttää yhteistä levystöä, joka lienee valmiiksi merkittävissä määrin valmiiksi sähköisessä muodossa ja internet-aikakausi hoitaa välimatkat. Ja mitä tulee Pasin ainaiseen kitinään, että toivelevyä ei jaksa etsiä cd/vinyyleistä, niin eikö levyjä voisi järjestää edes aakkosittain.

Raha-asiat ovat lahjoittajille tärkeitä, pitäisi käyttökohteet mainita selvästi. Muuten se aiheuttaa esimerkiksi kateellisuutta, esimerkiksi levyhankinnat jäävät juontajille itselleen, kun radio aikanaan loppuu. Oiva apu oli aikoinaan se, että viestikentässä sai kirjoittaa esimerkiksi Pasin viinaan.

Harrastukseen on luonnollista käyttää rahaa omastakin pussista. Alkoholia käyttävä henkilö joisi ilman radiojuontoakin, miksi sitä ei voisi tehdä omasta pussista hyvän harrastuksensa (=radio) ohessa.

Väittäisin, että muut radiojuontajat eivät ole hankkineet mobiiliyhteyttä radion takia, vaan se on heillä muista syistä muutenkin. Miksi siis kinuta lahjoituksia siihen. Samoin tietokoneet, mikseripöydät yms ovat juontajilla entuudestaan, ei varta vasten pasiradiota varten hankittuja, ainakaan merkittävällä rahasummilla.

djmake

  • Vieras
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #17 : Tammikuu 09, 2009, 01:40:13 ap »
En jaksa alkaa turhaan lainaamaan rivi kerrallaan fluxin tekstiä, mutta muuten...

Ainakaan itse en ole trolliksi mr fluxin kirjoittelua sanonut. Mutta aika mielenkiintoisia piirteitä siinä kyllä esiintyy, siitä ei mihinkään pääse.
Eikä kukaan ole käsittääkseni ole kieltänyt puhumasta niin pitkään, kun se pysyy asiallisen rajoissa. Ja ehkä muilla ei ole ollut asiaa. Mielestäni ketään ei ole kielletty tähän osallistumasta.

Asiallista palautetta on aina otettu vastaan ja niitä haukkujakin. Mutta tekstissäsi vilisee perättömiä olettamuksia, joita ei ilmeisesti saisi oikaista? En ymmärrä, että mihin sellaisen keskustelun on tarkoitus johtaa.

Raha-asiat ovat Pasin hoidossa, ei minun. Eli ihan samalla tavalla itsellänikin on mielipiteitä faktojen lisäksi. Eli silloin myös minun ilmeisesti pitää olla mielestäsi hiljaa. Miksi ihmeessä edes kirjottaa tänne, jollei halua kenenkään radion kanssa jollakin tavalla tekemissäolevan kommentoivan mitään?
Eikä sen nimien julkistamisen osalta ole tehty sen suurempaa tutkimusta. Mutta kukaan itseni tietämistä lahjoittajista ei ole missään vaiheessa ollut halukas nimensä tai edes nickin julkistamiseen. Ja tämä oli ongelma myös sen arvonnan kanssa. Useampaan otteeseen Pasi valitteli, ettei ole mitään tietoja annettu. Eikä oikean nimen julkaisemiseen ilman lupaa voida lähteä. Eikä tarvetta ole edes nickin osalta siihen ilman suostumusta.

Mitä tuohon erikoissummaan tms tulee, niin mitä sen pitäisi hyödyttää? Jokainen lahjoittaja tietää itse lahjoittaneensa ja jos ne listaa, niin se ei taas epäileville kerro mitenkään, että minne rahat on käytetty. Ja jos lahjoituksissa on vaikka useampi sama summa, niin miten niiden erittely? Vai jätetäänkö ne pois tuollaisesta listasta?

Muitakin tapoja lahjoittamiseen on ja niitä on mietitty. Mutta vaikkapa viestillä lahjoittaminen on toistaiseksi jäissä sopivan palveluntarjoajan puuttumisen vuoksi. Moni toimija ottaisi yli puolet itselleen ja se ei välttämättä ole kaikkein järkevin radion kannalta. Siinäkin toki siirtyy puhelinnumero. Eli ei täysin anonyymi.

Arvonta oli ja meni. Seuraava ilmeisesti piti olla, mutta tästä en ole Pasin kanssa mitään puhunut, enkä radiota kovin tehokkaasti kuunnellut. Luultavammin kuitenkaan ei ole. Ei noita soittimia tms todellakaan kasva puissa syyttäsuotta jaettavaksi. Jos jokaisesta arpomisesta seuraa samanlainen valitus, niin parempi jättää väliin. Lisäksi edellisen osalta tuntuu olevan edelleen epäselvää perusteista. Eli se arvottiin kaikkien tavalla tai toisella radion toimintaa tukeneiden kesken. Kyse ei ollut ainoastaan rahasta, eikä suurimmasta lahjoituksesta. Nimen arvotalistaan olisi saanut sentinkin lahjoituksella tai vaikka asiallisella osallistumisella keskustelulähetyksiin. Ja mitä itse arvontaan tulee, niin Pasilla ei ollut ko lähetykseen onnetarta, joten sen suoritti numeropalvelun "täti". Parempiakin metodeja saa toki ehdottaa. Itse lista olisi toki ollut hyvä laittaa ennen arpomista julkisuuteen, mutta ilman lupaa ei siinäkäänkohtaa voi nimiä julkaista.

Ja harrastepohjainen radio toki on ja tulee sellaisena pysymään. Kannattaisi kuitenkin lukea AJATUKSELLA, että mitä on kirjoitettu. En missään kohdassa ole vaatinut rahaa mistään tekemisestäni. Päinvastoin olen ollut sitä mieltä, että vaikka lahjoituksessa lukisi "kaiden viinoihin", niin sen pitäisi silti mennä ensisijaisesti mafiamaksuihin. Ja tähän suuntaan on hyvin pitkälti menty.
Eli jos nyt lukisit ajatuksella uudelleen ja miettisit. Mielestäni kirjoitin, että minne rahaa EI ole mennyt. Päätellen vaatumuksestasi menojen listaamiseen, olet kuvitellut jotakin tällaisia menoja olevan.
Käsittääkseni ketään ei myöskään ole uhkailtu. Mutta tosiasia on se, että radio loppuu ilman lahjoituksia. Itse olen ollut mukana ensimmäisestä lähetyksestä asti ja harrastuspohjalta toki. Mutta mafiamaksuja en ala maksamaan, eikä tätä tuskin kukaan muukaan juontaja tai mukanaoleva ole halukas tekemään. Eli jollei lahjoituksin noita maksuja kateta, eikä Pasi pysty / halua omistaan laittaa, niin radion toiminta nykyisellään loppuu. Se on tosiasia, väität mitä tahansa.
Nykyinen taso on myös se kaipaamasi minimi. Mafia ottaa omansa ja niistä ei voi tinkiä. Nykyisellään noita maksuja on maksettu mahdollisten heikompien kuukausien varalta etukäteen sen ollessa mahdollista. Mutta aina se ei ole. Ja jos releiden osalta joudutaan maksullisiin ratkaisuihin turvautumaan, niin lahjoituksien määrän pitäisi jopa kasvaa. Lisäkuluhan olisi helposti sadan euron luokkaa kuukaudessa. Suomesta hankittuna enemmänkin. Ehdoton minimi on oma satamegainen kaista ja sekin on alimitoitettu radion tarpeisiin.

Juontajien omat levyt ovat asia, joka ei kuulu kenellekkään muulla, kun juontajalle itselleen. Eikä kaiken materiaalin muuttaminen digitaaliseksi yhteiseen "arkistoon" ole kaikkein toimivin tapa. Toki näppärä, mutta mafialla on tähänkin sanansa sanottavana.
Ja jos Pasin tapa etsiä levyjään ei sovi korvaa, niin radion voi aina sulkea. Muuta kantaa en siihen ota. Omalta osaltani voin todeta, että levyjä on tuossa selän takana hyllyssä jokunen hyllymetri. Kohtuullinen osa on varustettu numeroin ja saman osan tiedot ovat koneellakin. Mutta tämä ei auta pätkääkään. Levyt pitää silti etsiä ja varsinkin kokoelmien osalta aakkosittainkin järjestäminen on aika turhaa. Lisäksi oma numerointini on luonnollisesti levyjen päällä. Salkussahan niitä on mukana kuljetettu ja silloin sivussa olevat numerot eivät näy.

Ja mitä harrastuksen rahankäyttöön tulee, niin kohtuuden rajoissa toki. Mutta ei loputtomasti, eikä ainakaan, jollei löysää rahaa ole. Samaisesta syystä radiolla ei ole enempää juontajiakaan. Ei ole kalustoa, eikä rahaa hankkia.
Mutta kun ilmeisesti tiedät, että jokaisella juontajalla on miksereistä alkaen kaikki tarpeellinen olemassa tai sen saa ilmaiseksi, niin tuskin tässä kannattaa sen enempää mitään selittää. Tosin voisit kertoa, että mistä omani löydän, niin pääsen ääneen. Ja lähettää vaikka rahat, jotka laitoin tuohon kiintolevyyn ripatakseni levyny radiokäyttöä varten. Aikaisemmin tällaistakaan tarvetta ei jostakin käsittämättömästä syystä ollut.
Ilmeisesti kuitenkin kyse lienee siitä, että valitat valittamisen ilosta ymmärtämättä asiaoista tuon taivaallista? Siltä tuo tekstisi ainakin vaikuttaa. Käsittämättömiä harhaluuloja ja suoranaisia syytöksiä vailla minkäänlaista todellisuuspohjaa tai halua olla kiinnostunut todellisuudesta.

Ddossin osalta ei ole edelleenkään sanottavaa. Se EI kuulu yhdellekkään ulkopuoliselle taholle sen enempää. Edes juotajat eivät tiedä kaikkia yksityiskohtia. Eikä ole tarpeen tietääkkään. Ongelma on ja se pyritään hoitamaan viranomaisten kanssa, muuta ei todellakaan tarvitse tietää. Jollei tämä asia käy tai mene perille, niin napsahtaa porttikieltoa.
Koskee sitten kaikkia muitakin tuo asia.

Ai niin... Ettei tarvitse erikseen kysyä, niin olen koko radion olemassaolon aikana "tienannut" 20e, enkä edes maksanut siitä veroja. Radion tilille aikanaan tulleessa lahjoituksessa oli esitetty, että djmaken juontoviinoihin ilman senttiäkään rontin ruokaan tms. Tuossahan se on edelleen tulevaisuutta varten. Eli perille on tullut ja kiitos tosiaan jollekkin.

flux

  • Vieras
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #18 : Tammikuu 09, 2009, 19:13:05 ip »
Meinasin jo haudata debatin omalta osaltani, mutta kerta minulta selvästi kysytään, niin vastaan sitten.

Kirjoitin kriittisellä sävyllä, minkä tarkoitus on herättää ajatuksia itse kullekin. Korjata saa, pyrin olemaan jauhamatta samoista asioista, siksi meinasinkin haudata keskustelun omalta osaltani.

Raha-asioista ei näytä heruvan tietoja, mihin kaikkeen lahjoitusten odotetaan riittävän, ja tietenkin mihin niitä on tähän asti käytetty. Huomaan, että vastausta ei ole tullut, siksi luonnehdin araksi asiaksi. Toinen asia on se, onko se tarpeellista tietää.

Listassa oli kyse summista päivämäärän kanssa. Ei nimistä eikä nickista, paitsi haluttaessa. Erikoissummasta oma erottuu listasta ja tietää sen olevan mukana, jos muita tietoja halua antaa. Näin saadaan faktatietoa, paljonko vähintään on lahjoitettu. Jokainen lahjoittaja tietenkin tarkistaa, että oma summa on tullut listalle.

Listalla olevista menoista tietää mihin kaikkeen varoja on käytetty. Tietenkin sen voisi kertoa muutenkin. Nyt kun vuosi on vaihtunut, niin voisi kertoa yleisölle, miten lahjoitukset piisasivat teosto+gramex menoihin viime vuonna.

Lahjoitukset perustuvat luottamukseen, että varat käytetään radion hyväksi. Luottamusta lisää se, että yritetään edes jollakin tavalla harrastaa avoimuutta ja rehellisyyttä. Toisaalta ainakaan Pasin olemus ei ole tässä mielessä paras mahdollinen, mitä ei liene tarvetta muuttaa, liekö käytännössä mahdollistakaan. Itseäni ei juurikaan lämmitä tieto, että viimekuussa lahjoitukset riittävät siten, että omasta pussista meni 20 eur. Voisi kertoa, että millaisesta menosummasta tarkalleen puhuttiin kaikkineensa, eikä erittelykään olisi pahitteeksi.

Muistaakseni radion sivuilla sanottiin selvästi, että arvontaan voi osallistua vain laittamalla lahjoituksen viestikenttään perustelut ja yhteystiedot. Arvonnassa on ongelma, jos lähetyksessä on syytä hehkuttaa voittaja. Itse jouduin referoimaan viestiä, että oma nickkikään ei mahtunut mukaan, ennenkuin pituusmitta kelpasi. Yhteystiedoksi laitoin mailiosoitteeni. Hehkutuksen kannalta pitäisi vielä vaatia mukaan lupa, mitä radiossa saa valottaa jos onni käy. Lisäksi olisi kiva kertoa osallistujat, kuten 1=Flux 2=Hanski 3=Turkka 4=anonyymi. 8 kpl määrässä ei olisi edes väsyttävän pitkä lista.

Harrastetyön hinnasta lahjoituksilla myönnän lukeneeni väärin, eli djmake olisi halunnut säätöviinat lahjoitusvaroista.

En tarkoittanut että yksittäisiä henkilöitä olisi uhkailtu. Auttaako se oikeasti, että uhataan lähetysten loppumisella tai harvennuksella, jos lahjoituksia ei heru. Itselläni on näppituntuma, että uhkailut alkoivat vasta viime syksynä. Löytyykö lahjoitusten määrän laskuun selitystä, kuten onko radiossa tapahtunut oleellista, vaikkapa kuuntelijamäärissä, juontajien asenteessa, lähetyksen sisältö ei ole pitemmän päälle rahan arvoinen, radio on yhtä tuhoon tuomittu kuin maailmantalous 10v päästä, ylenpalttinen kerjääminen raha/fyysinen tavara, jne.

Eikös Pasi ole kerännyt miksereitä hyllyyn niin paljon, että siitä joutaa yksi Djmakelle. Jos jos näette toisianne säännöllisesti, ota yksi pikalainaan. Jahnukainen muistaakseni kertoi tehneen itse mikserin, eikä tullut maksamaan paljoa. Tarvitaan osaamista, aikaa ja enemmän tai vähemmän rahaa, sitähän se harrastaminen on.

Minulle pasiradio on vain pasiradio. Haluan lahjoittaa vain mafia+rele varten, kaikki muu on turhaa extraa tai hoidettavissa omasta pussista ja olemassaolevin vehkein. Näin jäisi enemmän lahjoituseuroja bufferiin. Jos joku haluaa tukea Pasin mersuharrastusta, pidettäköön se erillään radion lahjoituksista.

Kaikilla juontajaksi haluvilla ei ole edes tietokonetta tai internettiä. Pitäisikö lahjoitusten riittää niihinkin. Jossakin on kohtuullisuuden raja kulkee. Radion pitää ne, joille se luontevimmin sopii.

ilkka

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 326
  • Karma: +0/-0
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #19 : Helmikuu 27, 2009, 23:35:40 ip »
minun puolestani kaikki voitaisiin laittaa julkisuuteen mutta mutta....sitten se karkottaa osan pois joka taas ei ole hyvä asia.

seliseli pasi. tuo voidaan helposti toteuttaa niin, että jos henkilö ei halua nimimerkkiään julkisuuteen, hän voi lahjoittaa jollain alter egolla, jotta tietää lahjoituksen menneen perille.

itse en ainakaan lahjoittaisi mitään ilman tällaista systeemiä.

ilkka

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 326
  • Karma: +0/-0
Vs: Lahjoituksista
« Vastaus #20 : Helmikuu 27, 2009, 23:48:00 ip »
toisaalta toiminta tuskin koskaan loppuu mutta se siirtyy sitten maanalle ja harvat ja valitut tästä sitten pääsevät nauttimaan.
miten jatkossa.sen päättävät kuuntelijat toki.

en usko, että pasi suurena narsistina saa kovin paljon tyydytystä harvoille ja valituille pidetyistä lähetyksistä.  ;D