PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasiradion vanha mikseripöytä  (Luettu 27032 kertaa)

Kytis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 59
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasiradion vanha mikseripöytä
« Vastaus #49 : Joulukuu 10, 2008, 05:30:57 ap »
Kannattaa tutkia huuto.nettiä ja muusikoiden.nettiä niin sieltä voi löytää halvalla jonkun käytetyn pikkumikserin.
Itse löysin tälläiset 25 eurolla ja pelittää aivan saatanan hyvin! Kiinni on 2 tietokonetta, puhelin, cd-soitin, mikrofoni.
Enää ei ole tilaa uusille laitteille, joskin mahdolliselle vieraalle vapautetaan toinen tietokoneen käyttämistä linjoista sitten...
Tässä siis 4+1 linjaa...

http://kytis.pp.fi/mikseri.JPG


Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasiradion vanha mikseripöytä
« Vastaus #50 : Joulukuu 10, 2008, 08:51:19 ap »
Kannattaa tutkia huuto.nettiä ja muusikoiden.nettiä niin sieltä voi löytää halvalla jonkun käytetyn pikkumikserin.
Itse löysin tälläiset 25 eurolla ja pelittää aivan saatanan hyvin! Kiinni on 2 tietokonetta, puhelin, cd-soitin, mikrofoni.
Enää ei ole tilaa uusille laitteille, joskin mahdolliselle vieraalle vapautetaan toinen tietokoneen käyttämistä linjoista sitten...
Tässä siis 4+1 linjaa...

http://kytis.pp.fi/mikseri.JPG



toi on tosi hyvä mixeri nimittäin tolla saa ja niin ku ollaan kuultukin ni tosi hyvää radio jälkeä.
tolanenhan se itselläkin pitkälti oli se eka millä noita tein vielä uutena vuonna mentiin tollasella.
kyllä tolla pärjää ja saa tehtyä ihan ok .
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

yeti

  • Member
  • *
  • Viestejä: 47
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasiradion vanha mikseripöytä
« Vastaus #51 : Joulukuu 14, 2008, 22:49:17 ip »
Siis sä sekotat nyt DJ-mixerin (2 kanavaa) ja radiontekoon tarvittavan mixauspöydän (sellainen, mikä Pasilla on käytössä!). Et sä voi radiota tehdä 2 kanavalla. Crossfadellako sä meinasit hoidella "liut" eli vaihdat kanavaa..
Nyt on taas monella puurot ja vellit sekaisin ja vahvasti
Joo niin tuntuu olevan.. mun pointti oli, että ei dj-mixerillä yleensä tehdä radio-ohjelmia. Mainitsin tuon "kaksi kanavaa" selkeyden vuoksi, onhan niitä vaikka kuinka moni kanavaisia. Mutta siis minun käsityksen mukaan tuo kaveri oli nyt hieman väärillä jäljillä. Minä en lähtis ostamaan "dj-mixeriä", jos tarkoitukseni olisi tehdä radio-ohjelmaa. 3-kanavaisen mixerin ostan lähiaikoina, siihen kytken läppärin ja vinyylisoittimet. moi.

edit: otsikossa mainitaan mixeripöytä.. suosittelen mixeripöytää radio-ohjelmien tekoon. ja sitten jotain pioneerin 2-3 kanavaista (riippuu ihan mitä tekee sillä) mixeriä siihen saumattomien biisinvaihtotekniikoiden harjoitteluun.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2008, 22:54:41 ip kirjoittanut yeti »