Asiakkaat ostavat puolen hinnan tuotteita mielellään.
Olisi järjen köyhyyttä heittää ne menemään, kauppias Jari Lehto sanoo.
Kaikki eivät kuitenkaan ole samaa mieltä.
Esimerkiksi Kesko ei kannata tuotteiden alentamista,
koska sen mukaan se antaa huonon kuvan myymälän tuoreustasosta.
Siksi monissa myymälöissä tuotteet päätyvät roskiin jo ennen viimeistä myyntipäivää.
EIKÖS KESKON KAUPAT OLLEET ENSIMMÄINEN JOKA MYI MAIDOTKIN LAMAN JÄLKEEN
PÄIVÄMÄÄRÄPUOLI SEINÄÄN PÄIN KÄÄNNETTYNÄ? MINUSTA JUURI SE ON HUONO KUVA.
Meidän edesmenneessä K-kaupassa myytiin vielä parasta ennen päivän jälkeen leivonnaisia
ja eineksiä. Ei ollut ihme jos tavara maistu tai oli ilmi homeessa. Kaupan mukaan se johtui
Keskon isojen liikkeiden suosimisesta jakeluajoissaan. Sivukylien kauppoihin ei tullut enää
tuoreena mitään ja tilauksissa saatto tulla mitä vaan järjestelmän koodiongelmien vuoksi.
Kesko halus liiketilat mutta omistaja ei suostunut myymään Keskolle vaan piti kiinteistön vuosia
hyllyllä kunnes nykynen M kauppa osti sen miljoonakiinteistön liki 400000eurolla.