PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: PasiRadio äänessä....  (Luettu 668725 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #805 : Marraskuu 29, 2009, 18:57:02 ip »
Kohta ruvetaan sosiaali- ja terveys ministeröissä osoittelemaan sormella Pasiradiota, kun kansa rapajuoppuntuu jo 20-vuotiaana.

Pasiradio toteaa Sisuviinan olevan raikasta ja ravitsevaa josta saa pontta elämään eri elämän vaiheisiin Sisuviina.
Raikas ja turvallinen vaihtoehto.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Squirrel

  • Vieras
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #806 : Marraskuu 30, 2009, 10:33:00 ap »
Ei. Kyllä se ikäraja on 20 vuotta.

Kuka voi ostaa alkoholijuomia?

20 vuotta täyttänyt voi ostaa kaikkia myynnissä olevia alkoholijuomia
18–19-vuotias voi ostaa mietoja (enintään 22 %) alkoholijuomia
alkoholijuomia ei myydä henkilölle, joka käyttäytyy häiritsevästi tai on selvästi päihtynyt
alkoholijuomaa ei saa myydä, jos on aihetta olettaa juoman väärinkäyttöä tai sen luvatonta luovuttamista tai välittämistä


http://www.alko.fi/fi/123804901E57A684C22572B2002CBD9A?opendocument&src=7,6&expand=7



Baareistahan saa väkeviä yli 18v täyttänyt.

Ola

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 298
  • Karma: +0/-0
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #807 : Marraskuu 30, 2009, 11:28:24 ap »
Baareistahan saa väkeviä yli 18v täyttänyt.

Niinhän niitä saa. Minäkin olen ostanut absurdia, jossa on absent vodkaa ja salmaria sekasin :D Prosentteja tulee joku 50% yhteensä. Kai tuohon on sitten joku oma lakipykälänsä. Ilmeisesti alkoholiannoksen koko vaikuttaa jotain?

Kadotus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
  • Karma: +0/-0
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #808 : Joulukuu 06, 2009, 11:17:06 ap »
Oon kanssa joskus miettiny että mistä syystä 18-19 vuotias saa ravintolassa juoda väkeviä mutta ei muuten. Onhan se tietty että ravintola-annokset on lailla säädetty ja se on muutenkin jokseenkin kontrolloitu ympäristö. Kyllä ite pidän hyvänä asiana kuitenkin että nykyään on vähän tarkempaa ton alkoholin myynnin kanssa, kyllä sitä ois itellekkin joskus voinu käydä huonosti kun seikkaili baarissa 15-vuotiaana, ei se vaan ole sen ikästen maailma, uskokaa lapset (kuin huutaisi tyhjälle konserttisalille  ::))

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #809 : Joulukuu 06, 2009, 17:55:10 ip »
Oon kanssa joskus miettiny että mistä syystä 18-19 vuotias saa ravintolassa juoda väkeviä mutta ei muuten. Onhan se tietty että ravintola-annokset on lailla säädetty ja se on muutenkin jokseenkin kontrolloitu ympäristö. Kyllä ite pidän hyvänä asiana kuitenkin että nykyään on vähän tarkempaa ton alkoholin myynnin kanssa, kyllä sitä ois itellekkin joskus voinu käydä huonosti kun seikkaili baarissa 15-vuotiaana, ei se vaan ole sen ikästen maailma, uskokaa lapset (kuin huutaisi tyhjälle konserttisalille  ::))

Ravintolassa se ryyppääminen on kontroloitua.siitä se kait johtuu.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

cpukamu

  • Vieras
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #810 : Joulukuu 07, 2009, 13:49:38 ip »
 Mä veikkaan että ravintoloitsija tekee viinanmyyntiä työkseen ja kun asiakkaita ei ole tarpeeksi
toimeentulon turvaamiseksi myydään alaikäisille vaikka se olisi laitontakin, kiinnijäämisen riski on aika
pieni. Ulkopuoliset jos alkaa asiasta valittaa seuraa siitä vain syyte.

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: PasiRadio äänessä....
« Vastaus #811 : Joulukuu 07, 2009, 19:12:19 ip »
Tiedän muutamia sellaisia ravintoloita jotka myivät ihan alle 18vuotiaille viinaksia kesäaikana ihan vaan myynnin takia.
Taisivat muistaakseni vaan viime kesänä jäädä kiinni tosta ja anniskeluoikeudet tais lähtee hetkeks.