PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy  (Luettu 8883 kertaa)

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« : Marraskuu 21, 2008, 23:45:40 ip »
Olen nyt saanut pari kertaa viikonlopuksi evästä, ekalla kerralla ingmanin varastosta tuotuja maitotuotteita ja nyt ihan tuoreita leipiä paikallisesta leipomosta. Ihan tarpeeseen tuli nuo leivät, itse olen ollut tarkka etten syö ruokia mistä päiväys on mennyt, mutta olen nyt joutunut joustamaan kun on kyse ollut ilmaisista herkuista (maitoa, leipää ym. perusmuonaa). Pidän nyt kiinni siitä, että viikolla päiväykseltään vanhentunutta ruokaa saatan syödä viikonloppuna, mutta en jätä seuraavaksi viikoksi enää vaan sitten haen kaupasta tuoretta. Näistä eduista saan ehkä nauttia loppuvuoden aina silloin tällöin. Aikaisemmin olen saanut marjoja, pullaa yms. kun vanhemmilla täti-ihmisillä on intoa noissa puskissa kyykistellä ja tapana joka viikko leipoa jotain vaikka itsellä ei "linjat" antaisi periksi syödä. Kannattaa siis pitää hyviä suhteita vanhempiin naisiin jos ilmaista evästä haluaa saada.  :D

Nyt en oikeastaan tuota marja/pullapuolta niin kaipaa, toisaalta ehkä sitä ei osaa arvostaa kun ei itse tarvitse nähdä vaivaa leipoessa. Sen sijaan nämä peruselintarvikkeet ovat tuntuneet paljon mieluisammilta koska niiden takia on pakko kaupassa käydä.

Sain vinkin, että leipomolta saattaisi saada halvalla yhden päivän yli viimeisen myyntipäivän olevia leipiä, kauppa on vieressä joten sieltä tulee mieluummin haettua, mutta jos näkisi sen vaivan että vaikka kerran viikossa kävisi leipomosta kysymässä. Tiettyä vaivannäköähän se tietysti vaatisi lähteä asiakseen kauempaa evästä hakemaan. Ehkä puhutaan vain parin euron säästöstä viikossa, mutta jos säännöllisesti jaksaisi vaivautua hakemaan tuota ylijäämäruokaa niin ehkä tuon rahan voisi sitten käyttää hyvällä mielin johonkin uusiin leluihin ja laitteisiin vaikkapa.  :)

Ja saattaahan ne sieltä mennä roskiin jos ei niitä haeta pois. Tai en tiedä tarkemmin mihin päätyvät.

Viherahon foorumilta on tullut tutuiksi lähinnä nämä roskisdyykkausvideot ja sitten joku pätkä missä Pasi haki ison säkillisen jotain leipiä. Mutta kertokaapa mitä kaikkea olette saaneet ja mistä ja kuinka usein, varmaan muualtakin kuin roskiksesta on herkkuja saanut joko ilmaiseksi tai erittäin halvalla?

Toisaalta tulin ajatelleeksi, että ehkä juuri ne jotka eniten tarvitsisivat, eivät tiedä mistä hakea. Esim. tuota leipomoa en olisi tullut itse ajatelleeksi ellen olisi kuullut. Esim. varsinaisista ruokajakeluistakin tiedän vain Hurstin ruoanjakelun Helsingissä mikä on saanut näkyvyyttä televisiossakin, mutta olettaisin että vastaavia löytyy muualtakin päin Suomea. Sitten on tietysti se kynnys ettei ehkä kehtaa lähteä kyselemään.

Kyllä se minuakin vähän laittoi mietityttämään kun näin sen lihavuoren mitä siwan roskiksesta oli löytynyt. Dyykkaamista olen pitänyt vain vihonviimeisenä vaihtoehtona, lähinnä jonkun ekofriikkien touhuna, mutta jos se sama jauhelihapaketti mikä vielä muutama tunti sitten maksoi pari-kolme euroa lojuu nyt roskiksessa niin en pidä hulluna että joku sen sieltä ottaa. Puhumattakaan niistä kalliimmista herkuista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2008, 00:14:55 ap kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Bajari

  • Vieras
Vs: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« Vastaus #1 : Marraskuu 22, 2008, 00:13:54 ap »
Alkuviikosta kotipaikkakunnalta ostin jauhelihaa 1.17€ paketti oli S-marketissa -50%  päiväystä oli jälellä reilusti, no nyt on pakkasessa  3kg "jallua". Viime perjantaina käväsin leipäjonosta repullisen ruokaa ja lähileipomosta tulee käytyy edellisen päivän leipiä pakastimeen.

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« Vastaus #2 : Marraskuu 22, 2008, 00:15:58 ap »
Itse ostan lähes pelkästään -50% ruokia, paitsi jotain purkki/pussimuonaa mikä säilyy kaapissa pidempään. Pakastinta ei ole. Nyt vaan nuo tarjousruoatkin ovat alkaneet tuntua kalliilta, ja usein joutuu käymään parikin kertaa päivässä kaupassa kun odottaa, että koska ne alennuslaput laitetaan. Siksi tuo nyt saamani "viikonloppuetu" oli tervetullut, niin ei tarvitse pariin päivään käydä kaupassa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2008, 00:18:35 ap kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Bajari

  • Vieras
Vs: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« Vastaus #3 : Marraskuu 22, 2008, 08:01:51 ap »
Itse ostan lähes pelkästään -50% ruokia, paitsi jotain purkki/pussimuonaa mikä säilyy kaapissa pidempään. Pakastinta ei ole. Nyt vaan nuo tarjousruoatkin ovat alkaneet tuntua kalliilta, ja usein joutuu käymään parikin kertaa päivässä kaupassa kun odottaa, että koska ne alennuslaput laitetaan. Siksi tuo nyt saamani "viikonloppuetu" oli tervetullut, niin ei tarvitse pariin päivään käydä kaupassa.

Tulis ostettuu itekkin noita -50% tuotteita mutta ei niitä täällä joensuussa hyvin näy. Pari hyvää dyykki paikkaa oon pongannu mut aina on sattunu paikalle kun roska-auto on käyny

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« Vastaus #4 : Marraskuu 26, 2008, 06:48:46 ap »
Pakkaseen vaan ruokaa.harmi ettei pääse tonkimaan noita kauppojen takavarostoja.minä ainakin olen oppinut vuosien varrella tonkimaan vaan parasta roskiksesta.
sit pakkaseen ja vielä ei ole tullut koskaan mitään terveydellisiä ongelmia sen suhteen.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2008, 22:55:55 ip »
Nyt sain pari leipää ja viiliä. Toisessa on jotain kaurasysteemiä ja toinen on kuuden viljan leipä. Sain myös purkin yö-maitoa, en tiedä mitä eroa tuossa on, onkohan se kalliimpaa kuin tavallinen niin ei oo mennyt kaupaksi. Pienihän tämä ruoka-annos on, mutta kyllä sillä yksi ihminen viikonlopun yli pärjää kun ostaa jonkun euron sörsselin tai pari halpishampurilaista kyytipojaksi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2008, 23:00:22 ip kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Jypfani

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 78
  • Karma: +0/-0
Vs: Suhteilla saattaa saada evästä jos hyvä tuuri käy
« Vastaus #6 : Tammikuu 07, 2009, 22:30:08 ip »
Pakkaseen vaan ruokaa.harmi ettei pääse tonkimaan noita kauppojen takavarostoja.minä ainakin olen oppinut vuosien varrella tonkimaan vaan parasta roskiksesta.
sit pakkaseen ja vielä ei ole tullut koskaan mitään terveydellisiä ongelmia sen suhteen.


Joo Tradekan Valintalossa Jyskässä on "häkin" takana roskalaatikot...On aika rasittavaa kun ei voi hakea sieltä mitään.Olen nähnyt kun täysiä limsapullojakin heittävät roskiin en oikeen käsitä sitä,koska tämä kauppa on tullut vasta 4 kuukautta sitten.Kun eikö noissa limsoissa ne päiväykset mee reilusti yli vuodenkin?