PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista  (Luettu 11655 kertaa)

cpukamu

  • Vieras
Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« : Marraskuu 12, 2008, 12:31:44 ip »
 Elokuussa Tradekan päivittäistavara myymälöissä kiellettiin viimeistä myyntipäivää
lähestyvien tuotteiden myynti alennettuun hintaan. Ilmeisesti asioista ollaan päätetty
Tradekan johtokunnassa johon kuuluu Niclas Ahlbom joka vastaa Siwa ja Valintatalo
kauppojen myymälätoiminnoista ja hänellä on ilmeisesti pää vastuu tämän käytännön
toteuttamisesta.
 Nyt kuitenkin Tradekan saama joutsenmerkki jonka edellytyksenä mainitaan kestävän-
kehityksen eteenpäin viemisen filosofia sekä ympäristöstä huolehtiminen. Tarjous
tuotteiden myynnin lopettaminen on iso askel pois tästä filosofiasta, ja onkin vähintäänkin
kyseenalaista joutsenmerkin käytön salliminen Tradekan Siwa ja Valintatalo myymälöissä.

 Käytännön toteutus on epäonnistunut kun syötäväksi kelpaavaa ruokaa heitetään
menemään vieläpä huomattavsti aijemmin kuin itse tuotteelle annettu viimmeinen
myyntipäivä edellyttäisi. Jos ruoat edes loppukäsiteltäisiin asiallisesti voisi ympäristö
asioiden huomioonottaminen toteutuakkin mutta ainakin pienimmissä Siwa kaupoissa
"biojäte" heitetään tavallisiin roskiksiin joissa ne ovat tuholais jyrsijöiden vapaata riistaa.

 Täältä pääset näkemään miten käytönnössä joutsenmerkki filosofiaa Siwa-kaupoissa
toteutetaan:
Herkkuja
Lisää herkkuja
Tradeka haaskaa ruokaa

Nyt kaikki käyttämään kansalais voimaa ja boikotoimaan Tradekan Siwa ja Valintatalo
liikkeitä vaatimalla punalappuiset takaisin kauppoihin, kannanottona puhtaamman ympäristön
puolesta ja joutsenmerkin kunnioituksen palauttamiseksi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2008, 17:29:26 ip kirjoittanut cpukamu »

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2008, 12:45:47 ip »
Elokuussa Tradekan päivittäistavara myymälöissä kiellettiin viimeistä myyntipäivää
lähestyvien tuotteiden myynti alennettuun hintaan. Ilmeisesti asioista ollaan päätetty
Tradekan johtokunnassa johon kuuluu Niclas Ahlbom joka vastaa Siwa ja Valintatalo
kauppojen myyntitoiminnoista ja hänellä on ilmeisesti pää vastuu tämän käytännön
toteuttamisesta.
 Nyt kuitenkin Tradekan saama joutsenmerkki jonka edellytyksenä mainitaan kestävän-
kehityksen eteenpäin viemisen filosofia sekä ympäristöstä huolehtiminen, tarjous
tuotteiden myynnin lopettaminen on iso askel pois tästä filosofiasta, ja onkin vähintäänkin
kyseenalaista joutsenmerkin käytön salliminen Tradekan Siwa ja Valintatalo myymälöissä.

 Käytännön toteutus on epäonnistunut kun syötäväksi kelpaavaa ruokaa heitetään
menemään vieläpä huomattavsti aijemmin kuin itse tuotteelle annettu viimmeinen
myyntipäivä edellyttäisi. Jos ruoat edes loppukäsiteltäisiin asiallisesti voisi ympäristö
asioiden huomioonottaminen toteutuakkin mutta ainakin pienimmissä Siwa kaupoissa
biojäte heitetään tavallisiin roskiksiin joissa ne ovat tuholais jysrijöiden vapaata riistaa.

 Täältä pääset näkemään miten käytönnössä joutsenmerkin filosofiaa Siwa-kaupoissa
toteutetaan:
Herkkuja
Lisää herkkuja
Tradeka haaskaa ruokaa

Nyt kaikki käyttämään kansalais voimaa ja boikotoimaan Tradekan Siwa ja Valintatalo
liikkeitä ja vaatimaan punalappuiset takaisin kauppoihin, puhtaamman ympäristön
puolesta.


tradeca ja niiden siwat toimii juuri noin.Ruokaa menee käsittämättömiä määriä roskiin ja jopa vieläpä sellaista ruokaa mitä saisi vielä myydä.
sen voisi myydä vaikkapa sitten 10 sentillä mieluummmin ku pistää roskiin.
tää on tätä.
Hollolan ahne K-Kauppa sanoi minulle että noiden alennuksien antaminen nakertaa uusien myyntiä eli on parempaa kauppiaan kannalta pistää roskiin ku myydä alennuksella.
http://www.k-supermarket.fi/kaupat/kauppa/?kauppa=40&paikkakunta=HOLLOLA
Sieltä Ilkka Kärkkäinen Hollola vaan menemään palautetta siitä miten päin vittua tuo ajattelutapa on kestävän kehityksen kannalta.
Näin siis K-kauppa hollolassa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Penamies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 470
  • Karma: +0/-0
Vs: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« Vastaus #2 : Marraskuu 12, 2008, 17:10:14 ip »
Silloin kun Valintalato oli työmatkan varrella niin päivän päätteeksi tuli sieltä haettua paikallisen leipomon patonki iltapalaksi, hyvälllä lykyllä saatto löytyä eilinen tai "kohta vanheneva" alehinnalla jollon nappasi jotain ylimäärästä mukaan, suklaalevyn tms. Maitoa saatto ostaa sen yhen purkin normaalihinnalla, alehinnalla saatto ostaa kolmekin maitoa. Mutta tässä keväällä Valintalato pisti luukut kiinni kannattamattomana, potki työntekijät pihalle ja laittoi tilat tyhjiksi.

Meinaan ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu kun tuotteeseen lätkästään tarjoushinta, ainakin minun.

Pormestari

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 279
  • Karma: +0/-0
Vs: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2008, 17:19:25 ip »
Nyt kaikki käyttämään kansalais voimaa ja boikotoimaan Tradekan Siwa ja Valintatalo liikkeitä vaatimalla punalappuiset takaisin kauppoihin, kannanottona puhtaamman ympäristön puolesta ja joutsenmerkin kunnioituksen palauttamiseksi.

Boikotti on käynnissä, Siwassakin kävin viimeksi joskus 90-luvulla. Tästä tulikin mieleen, että joku kunnallisvaltuutettu kampanjoi sähköpostitse vuoden alkupuolella boikotoimaan Nestettä ja Shelliä, mutta huomasin sähköpostin vasta hiljattain vanhasta postilaatikostani. Niitäkin olen boikotoinut ihan tietämättäni jo kauan.

Sen sijaan asioin usein kaupassa jossa vanhentuneita tuotteita pidetään usein asiallisesti myynnissä.
"Tää on tällanen paska, paskojahan nämä on." - Pasi Viheraho

MacGroowe

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 721
  • Karma: +0/-0
  • Säätöä potenssiin 10
Vs: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« Vastaus #4 : Marraskuu 12, 2008, 19:04:55 ip »
Toistaiseksi ainakin lähi Siwassa on alessa perjantaisin la tai su viimeinen myyntipäivällä olevia.  :)
Mitä sitä toimivaa käyttöjärjestelmää uuteen<br />päivittää pelkästään uutuuden viehätyksessä.<br /><br />-Osmo A. Wiio

BAP

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 405
  • Karma: +0/-0
Vs: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« Vastaus #5 : Marraskuu 13, 2008, 11:21:58 ap »
Samoin meidän lähi Valintatalossa on aina jotain punasella merkattua alennus kamaa. Niitähän minä aina ostan :D

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Tradekan joutsenmerkin käyttö kyseenalaista
« Vastaus #6 : Marraskuu 13, 2008, 19:08:15 ip »
Samoin meidän lähi Valintatalossa on aina jotain punasella merkattua alennus kamaa. Niitähän minä aina ostan :D
itse vähenpivaraisena katselen aina kaikki alennustuotteet ja laitan ne sitten pakastimeen.
itse mistä olen huolissani on pakkausjäte.sitä tulee nykyään ihan älyttömästi.
mietin että onko sekään niin tarpeellista että kaikki pakataan niin tehokkaasti.
tuotteita saattaa olla tuplapakkauksissa yms.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X