PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja  (Luettu 12914 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« : Lokakuu 30, 2008, 15:51:23 ip »
Tilanne on se että minulle tulee KELA eläke. se menee suoraan soskuun josta maksetaan vuokrat yms asumiskustannukset.
Nyt jos käyn terveydenhuollon palveluissa eli OIVA:n palveluissa niin ne vähentää kaikkea.
Nyt olisi taas tarvesta mennä hammaslääkäriin ja silmälääkäriinkin mut jos menen ni saan mä sieltä maksusivoumuksen siihen mutta se vähentää muita rahojani.
siihen ei vaan nyt ole varaa.

Nyt täytyy sinnitellä taas vaan tälleen niin pitkään ku pystytään.
Käsittääkseni toimeentulotuessa pitäisi huomioda vähäistä suuremmat terveydenhuoltokustannukset omana toimeentulotukipäätöksenään mutta tossa kohtaa se ei toimi.
lääkityksestä on pitänyt alkaa tinkimään kun ei vaan ole varaa hoitoon.
nyt saan 400 euroa kuussa jolla pitää maksella puhelimet ostella sapuskat itelle ja rontille ja muutkin maksut pitää tuosta maksaa.
jos käytän kaikki lääkärin määrämät lääkkeet summa tipahtaa 300 euroon jolla ei vaan tule toimeen.
katainen se taitaa vaan hymyillä.
tulisikohan katainen toimeen tollasella 300-400 euron kuukautisella avustuksella.luulisin et katainen vetäisi itsensä kiikkuun.
tätä on elämä hyvinvointi suomessa tänäpäivänä.
Minun pitäisi tämän kihdin takia syödä terveellisesti.siihen ei ole varaa.
nyt sapuskat on makaroonia riisiä suolaa ja sellasta.ei ole vihanneksiin varaa.
tiedossahan on että tuo tie vie sairaalaan jossain kohtaa tiputukseen ja sit mennään taas se muutama vuosi.no se on kait sitten kunnalle halvempaa?
vittu että vituttaa nää munattomat päättäjät täällä hollolassakin.
kun kerran ei täällä noita perusjuttuja saada toimimaan ni hommatkaa mulle perkele semmosta työtä mitä mä pystyisin tekemään että saisin edes sen 1000 kuussa kouraan millä elää ja siihen päälle asumismenot.
siihen olisin enemmänkuin tyytyväinen.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

cpukamu

  • Vieras
Vs: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2008, 21:53:35 ip »
Eipä käy katteeks. :-\

 Itse olen keksinyt ainakin säästää ruoassa, jos vilkaset mitä herkkuja roskiksista
tänä päivänä löytyy hämmästyisit, nimittäin uusien tiettyjen kauppojen uudet
säännöt kieltävät myymästä tarjouksella (punalappuisia) viimeistä myyntipäivää
lähestyvä elintarvikkeita. Olenkin syönyt jo useita viikkoja pelkästään roskiksesta
kaivelemiani härkä, naudanlihatuotteita ja kanaa. Itselläni ei ole ollut edes töissä
ollessani varaa syödä näin hyvin kuin nyt, ruoka ei ole edes vanhaa vaan niissä
on jäljellä myyntiaikaa usein 24-tuntia jäljellä.
 Toi että et saa tarvitsemiasi hammaslääkäri hoitoja kummastuttaa, olisitko nyt
jossain erehtynyt vai olisiko syytä käväistä Hollolan sosiaalitoimistossa kyselemässä.
 Jonkin verran on varmaan alueellista vaihtelua siinä mitenkä hammashoidossa
korvataan mutta eivät ne saisi kenenkään jäädä perusterveydenhuollon ulkopuolelle.

 Sosiaalitoimistosta saat kyllä rahaa silmälaseihin.

Ps. voin tuoda pakasttuja liha eriä tullesani jos itse haet ne Hollolan ST1:ltä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2008, 21:58:17 ip kirjoittanut cpukamu »

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2008, 22:09:26 ip »
Eipä käy katteeks. :-\

 Itse olen keksinyt ainakin säästää ruoassa, jos vilkaset mitä herkkuja roskiksista
tänä päivänä löytyy hämmästyisit, nimittäin uusien tiettyjen kauppojen uudet
säännöt kieltävät myymästä tarjouksella (punalappuisia) viimeistä myyntipäivää
lähestyvä elintarvikkeita. Olenkin syönyt jo useita viikkoja pelkästään roskiksesta
kaivelemiani härkä, naudanlihatuotteita ja kanaa. Itselläni ei ole ollut edes töissä
ollessani varaa syödä näin hyvin kuin nyt, ruoka ei ole edes vanhaa vaan niissä
on jäljellä myyntiaikaa usein 24-tuntia jäljellä.
 Toi että et saa tarvitsemiasi hammaslääkäri hoitoja kummastuttaa, olisitko nyt
jossain erehtynyt vai olisiko syytä käväistä Hollolan sosiaalitoimistossa kyselemässä.
 Jonkin verran on varmaan alueellista vaihtelua siinä mitenkä hammashoidossa
korvataan mutta eivät ne saisi kenenkään jäädä perusterveydenhuollon ulkopuolelle.

 Sosiaalitoimistosta saat kyllä rahaa silmälaseihin.

Ps. voin tuoda pakasttuja liha eriä tullesani jos itse haet ne Hollolan ST1:ltä.


On liian pitkä matka et lihaa uskaltaisin ottaa.
Talvella sitten ku takakontti on pakkasen puolella ni sitten voi ottaa.
Vaik eipä tuo viimenenkään satsi mitä toi oli ihan ok mut liha on semmonen juttu et ne haluun tietää mistä ja miten ne on tulleet ja miten pitkään ne on olleet lämpimässä.
muuten roskisruoka on tervetullutta.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

SahuriX

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 631
  • Karma: +0/-0
  • Kalustoa ei koskaan ole tarpeeksi !!!
Vs: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2008, 23:38:08 ip »
Joo suomessa on tuo perustoimeentulo kidutusta ei tollasella sommalla joka on suunnilleen sama kun työkkärin peruspäivära ni pysty ihminen elämään... sama mulla että lääkkeisiin menee rahaa tuhottomasti ei noilla tuloilla juhlita...

 Itelläni kävi mielessä että olisin lähtenyt oikeeseen tavalliseen amikseen opiskeleen uutta ammattia koska noissa tyävoimapoliittisissa koulutuksiis se koulutuksen saaminen on PIKKASEN kyseenalaista... aikuisiän opintotuki on lähinnä vitsi verrattuna niihin tyävoimapoliittisiin koulutuksiin joista saa edes peruspäivärähan...

 Jotenkin vaan tuntuu että maahamuuttajat saa enemmän rahaa Suomessa kun suomalaiset...

 vittu 400eur kuussa ni ei tarvii kuvitella mitään investointeja... jos sairastuu tai esim auto hajoo ni siin on kusessa...

jormak

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 550
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« Vastaus #4 : Lokakuu 31, 2008, 16:27:18 ip »
Jep, ei 400eurolla tee mitään. Kansalaispalkka olisi ihan hyvä ratkaisu, ei tarvitsisi kyykyttää ihmistä luukulta luukulle.
TV:stä tuttu Arto: Jormak on nyt sitten aikansa ydinasiasta mitään tietämättömänä nettimiliisinä nolanut itsensä enemmän kuin miliisitakinnapit kestää . .

Kati

  • Vieras
Vs: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« Vastaus #5 : Marraskuu 19, 2008, 12:22:53 ip »
Tämä asia otetaan ensimmäiseksi esille kun johonkin kokoukseen asian suhteen pääsen. Olisiko Pasi syytä tehdä asiasta kirjoitus esim. Etlariin, sillä suurin osa pumpulisuomalaisista uskoo, että kaikilla menee hyvin ja yhteiskunta huolehtii kaikista. Ja kansalaispalkka olisi kyllä asiaa, tuskin se ketään passivoisi, kukapa pyrkii tahallisesti koko elämäkseen 600 euron tienesteille? Tuskin on monene 9 luokkalaisen unelma.
Ps. kelpaako Rontille joulupaketiksi koiranruoka?

antsa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 349
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei ole varaa käyttää Peruspalvelukeskus OIVA palveluja
« Vastaus #6 : Marraskuu 19, 2008, 16:34:26 ip »
Lainaus käyttäjältä: Viheraho
Tilanne on se että minulle tulee KELA eläke. se menee suoraan soskuun josta maksetaan vuokrat yms asumiskustannukset.
Nyt jos käyn terveydenhuollon palveluissa eli OIVA:n palveluissa niin ne vähentää kaikkea.
Nyt olisi taas tarvesta mennä hammaslääkäriin ja silmälääkäriinkin mut jos menen ni saan mä sieltä maksusivoumuksen siihen mutta se vähentää muita rahojani.
siihen ei vaan nyt ole varaa.

No tosiasiahan on, että yleensä kaikesta pitää maksaa, olipa kyseessä lääkärikäynnit, lääkkeet tai autonkorjaus. Kyllä se tavallisen työssäkäyvänkin talouteen vaikuttaa, jos tulee äkillinen lääkärireissu. Yleensä se on sitten jostain muusta pois.

Lainaus käyttäjältä: Viheraho
Minun pitäisi tämän kihdin takia syödä terveellisesti.siihen ei ole varaa.
nyt sapuskat on makaroonia riisiä suolaa ja sellasta.ei ole vihanneksiin varaa.

Tuohan on yleinen harhaluulo, että terveellinen ruoka olisi kalliimpaa, kuin esim. einekset. Vihannekset ei yleensä ole kilohinnaltaan kalleimmillaankaan yli 3 €. Yksi einesruoka voi hyvinkin maksaa sen 1,5€/250-300g pakkaus. Useat lapsiperheet ja idunsyöjähipit ovat jo 'löytäneet' tämän uuden ruokaryhmän tuotteet.

Lainaus käyttäjältä: Viheraho
kun kerran ei täällä noita perusjuttuja saada toimimaan ni hommatkaa mulle perkele semmosta työtä mitä mä pystyisin tekemään että saisin edes sen 1000 kuussa kouraan millä elää ja siihen päälle asumismenot.
siihen olisin enemmänkuin tyytyväinen.

No osaamistahan sulla riittää varmasti monellakin alalla. Mikset rupeaisi veloittamaan esim. pienelektroniikkakorjauksista toiminimellä? Tai pyrit saamaan vaikka mainostuloilla tuon rahan Pasiradion/foorumimainosten kautta.

Tuohon 1000€ kuukaudessa käteen asumiskulujen jälkeen työtä tekemällä tarkoittaa tapauksessasi varmaan sitä, että menetät tämänhetkiset etuudet? Palkkatyöstä pitäisi saada siis bruttona ~2000-2200€, jotta tuo 1000€ jää käteen (tämä siis karkea arvio). Kuka työnantaja palkkaa nykyään kouluttamattoman, sairaseläkkeellä olevan työhön, josta tuollainen rahamäärä maksetaan..? Tuskin ainakaan kukaan kotoa tulee aikuista miestä hakemaan.

Lainaus käyttäjältä: SahuriX
Itelläni kävi mielessä että olisin lähtenyt oikeeseen tavalliseen amikseen opiskeleen uutta ammattia


Olisiko tämä Pasille yksi mahdollisuus..?