PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Tänne sitten voi kirjoittaa poliiseista ja virkamiehistä täysin vapaasti  (Luettu 83532 kertaa)

Horttanainen

  • Vieras
Täytyy muistaa että pilliin ei ole pakko puhaltaa ja olenkin ihan piruuttani tätä keinoa käyttänyt.

Niin olen minäkin kerran käyttänyt. LP:n kyttä oli sitä mieltä että ajoin epävarmasti, ja melkeinpä kiilasi sillisen ajoneuvoni ojaan. Pyysi puhaltamaan pilliin ja minä puhalsinkin.
Pätemisen pakossaan sanoi haista paska -äänensävyllä että "noo, mikä toi nyt oli, puhallas kuule uudestaan". Silloin kasvoi kyrpä otsaan enkä enää puhaltanutkaan.
Vartin verran siinä vittuilimme toisillemme, kunnes ei keksinyt mitään mistä voisi antaa sakkoa, ja päästi menemään.

Tämä tapahtui tosin yli kymmenen vuotta sitten.

murska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Karma: +0/-0
Olihan taas älytöntä toimintaa Tanpereen LP:ltä.

Liikehdin Tanperelaista tietä kohti erästä liikettä. Edessäni taivalsi LP:n Toyta Avensis. Sen edessä kulki neljä moottoripolkupyörää.
Luotettavan kotimaisen nopeusmittauslaitteen mukaan meninme enintään 40 tuntikilometrin nopeudella.

Sitten poliisi-Toyta laittoi kattomajakan vilkkumaan. Mopoilijalauma pysäytettiin sireenien ulvoessa linjaautopysäkille. Minä kävin pistämässä ajoneuvvoni parkkiin erään
SiWa-merkkisen kusetuslaitoksen pihalle parkkiin. Sitten siirryin apostoolinkyydillä tämän tapahtumapaikkana olleen tien vastakkaisella puolella olevalle linjaautopysäkille kyyläämään.

Yksitellen nämä ajoneuvoilijat
1. Puhallutettiin 2. Tarkastettiin paperit oikein huolellisesti 3. Sisälle Toytaan, ilmeisesti selvitettiin olevatko vakuutukset kunnossa 4. Tarkastettiin reput, ilmeisesti alkohoolijuomain varalta.
Tähän operaatioon kului yht. 25-30 minuuttia. Koko tämän ajan Toyta putputti hiilidioksiidia taivaalle. Ja vielä pahenpaa: linjaautopysäkki oli pois käytöstä.
Linjaautot (8kpl tuona aikana) pysähtyivät keskelle tietä. Sitten vielä kun bustaamispaikkanani olleelle pysäkille pysähtyi linjaauto, niin silloin
liikenne oli kertakaikkisessa kaaoksessa. Kukaan ei liikkunut hetkeen minnekään.

Tämän suurratsauksen tulos oli se, että puoli tuntia kaksi poliisia vietti aikaansa vittuillen tienvarressa. Veronmaksajain maksamana.
Siis: Mitä VITTUA varten tämä yhteiskuntamme riesa, Liikkuva poliisi, tuhlaa vähiä resurssejaan mopoilijoiden perinpohjaiseen syynäämiseen?
Kukaan näistä mopoilijoista ei nyt sitten syyllistynyt mihinkään. Turhaa oli koko homma.

Tuona aikana tietä liikkui sellaisia ajoneuvoja, joiden stoppaamiselle olisi löytynyt perusteitakin.
Esim: törkeää ylinopeutta ajavia bimmereitä 2kpl(eivät välittäneet edes poliisin läsnäolosta mitään), 1kpl Seat ilman kilpiä ja pakoputki poikki,
1kpl pirinistiksi tietämäni ukko jolla ei varmasti ole ajo-oikeutta silä väkivalta- ja huumerikosrekisteri ei kelpaa, 1kpl törkeässä ylikuormassa oleva kuorma-auto, jne.

Ai niin, ja Tanpereella liikkuu vapaana väkivaltainen raiskaaja. Lisäksi eräs ihq-t3ini-pi55is on kadonnut, todennäköisesti raiskatttu ja tapettu.

Eiks poliisi vois niinq käyttää resurssejaan johonkin järkevään?
Niinpä niin! Nyt kannattaa muistaa että jopa lp joutuu valvomaan ettei alaikäisillä ole viinoja. Ainakin lehtien mukaan nyt on menossa back to school - ratsiat. Toinen juttu on että nyt kun ikää alkaa tulemaan niin olen havainnut että nämä mopot alkavat ottaa välillä todella päähän. Onko niistä pakko ottaa äänenvaimennus pois? Itse kun ajelen yhdistelmiä pitkin öitä niin välillä todella v******* kuunnella sitä p***** tyhjänpäiväistä päristelyä aamuisin ja öisin. Lisäksi onko todella pakko ajaa pitkin puistoja ja nurmikoita? Jos autolijat tai moottoripyöräilijät ajelisivat pitkin nurmikoita niin kyllä siihen varmasti puututtaisiin. Onko nämä teinipellet jotenkin suojeltuja ettei niin voi puuttua?

Lisäksi täytyy nostaa hattua kaverille jolla on noin hyvä havaintotaito että pystyy silmällä toteamaan törkeät ylinopudet ja törkeät ylikuormat. Tutkat ja puntarit ovat näin olen täysin tarpeettomia. Voitko vielä täsmentää oliko kokonaismassa vai akseli- tai telimassa ylitetty? Oletko ajatellut että sinusta tulisi hyvä rahtari?

Nyt kun olet itse mallikansalainen niin varmasti soitit hätäkeskukseen siitä pirinististä joka ajeli autolla. Vai onko nämä sinun puheet vain pelkää puhetta ilman selkärankaa?

Lisäksi sinulle vielä yksi totuus. Se että vakuutukset ovat maksamatta ei ole Suomessa rangaistavaa. Näin ollen poliisia ei juurikaan kiinnosta jos vakuutus on maksamatta. Ainoa ongelma on lähinnä se että auto ei mene katsastuksesta läpi jos vakuutusmaksut on perässä.
Vai onko niin että poliisi on sinun moposta vienyt kilvet ja nyt se harmittaa?

Horttanainen

  • Vieras
Niinpä niin! Nyt kannattaa muistaa että jopa lp joutuu valvomaan ettei alaikäisillä ole viinoja. Ainakin lehtien mukaan nyt on menossa back to school - ratsiat. Toinen juttu on että nyt kun ikää alkaa tulemaan niin olen havainnut että nämä mopot alkavat ottaa välillä todella päähän. Onko niistä pakko ottaa äänenvaimennus pois? Itse kun ajelen yhdistelmiä pitkin öitä niin välillä todella v******* kuunnella sitä p***** tyhjänpäiväistä päristelyä aamuisin ja öisin. Lisäksi onko todella pakko ajaa pitkin puistoja ja nurmikoita? Jos autolijat tai moottoripyöräilijät ajelisivat pitkin nurmikoita niin kyllä siihen varmasti puututtaisiin. Onko nämä teinipellet jotenkin suojeltuja ettei niin voi puuttua?

Lisäksi täytyy nostaa hattua kaverille jolla on noin hyvä havaintotaito että pystyy silmällä toteamaan törkeät ylinopudet ja törkeät ylikuormat. Tutkat ja puntarit ovat näin olen täysin tarpeettomia. Voitko vielä täsmentää oliko kokonaismassa vai akseli- tai telimassa ylitetty? Oletko ajatellut että sinusta tulisi hyvä rahtari?

Nyt kun olet itse mallikansalainen niin varmasti soitit hätäkeskukseen siitä pirinististä joka ajeli autolla. Vai onko nämä sinun puheet vain pelkää puhetta ilman selkärankaa?

Lisäksi sinulle vielä yksi totuus. Se että vakuutukset ovat maksamatta ei ole Suomessa rangaistavaa. Näin ollen poliisia ei juurikaan kiinnosta jos vakuutus on maksamatta. Ainoa ongelma on lähinnä se että auto ei mene katsastuksesta läpi jos vakuutusmaksut on perässä.
Vai onko niin että poliisi on sinun moposta vienyt kilvet ja nyt se harmittaa?

Kun sunistelet sillä yhdynnelmälläsi pitkin öitä niin aja toki päin mopoilijoita... Se on mukavaa että ikää alkaa tulemaan, kohta voit hakea A-marketista viinaa eikä enää ahista niin paljoa.
Mukavaa kun sensuroit sanoja *-merkeillä.
***** ******** *** *****. **** ********* ** ***** ****** *** *******. Eikö niin?

Olen kiitollinen hatunnostosta. Siihen ei tarvita paljoa, että havaitsee auton ajavan kortti pois -vauhtia. Eikä siihenkään, että huomaa soraa olevan lavalla niin korkean vuoren, että puolet pöllyää niskaan.
Tietysti kofeinisoitunut yhdynnelmäkuski ei sitä voi huomata. En ole ajatellut että minusta tulisi hyvä rahtari.

En ole mallikansalainen. Ja miksi ilmoittaisin poliisille jostain? Sieltä ei apua saa, mutta ovat aina paikalla kun ei tarvitsisi olla...
Ja puheillani ei ole selkärankaa. Ne ovat vain kirjaimia. Tietokoneella ne ovat vain dataa, ja näytöllä olevia pikseleitä. Ei niillä voi olla selkärankaa.

Ei ole poliisi vienyt moposta kilpiä, kun ei sellaista edes ole.

Vaan, miksi kaikki tälle foorumille postaamasi sonta puolustelee Poliiseja? Onko oma lehmä ojassa?

murska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Karma: +0/-0
Niinpä niin! Nyt kannattaa muistaa että jopa lp joutuu valvomaan ettei alaikäisillä ole viinoja. Ainakin lehtien mukaan nyt on menossa back to school - ratsiat. Toinen juttu on että nyt kun ikää alkaa tulemaan niin olen havainnut että nämä mopot alkavat ottaa välillä todella päähän. Onko niistä pakko ottaa äänenvaimennus pois? Itse kun ajelen yhdistelmiä pitkin öitä niin välillä todella v******* kuunnella sitä p***** tyhjänpäiväistä päristelyä aamuisin ja öisin. Lisäksi onko todella pakko ajaa pitkin puistoja ja nurmikoita? Jos autolijat tai moottoripyöräilijät ajelisivat pitkin nurmikoita niin kyllä siihen varmasti puututtaisiin. Onko nämä teinipellet jotenkin suojeltuja ettei niin voi puuttua?

Lisäksi täytyy nostaa hattua kaverille jolla on noin hyvä havaintotaito että pystyy silmällä toteamaan törkeät ylinopudet ja törkeät ylikuormat. Tutkat ja puntarit ovat näin olen täysin tarpeettomia. Voitko vielä täsmentää oliko kokonaismassa vai akseli- tai telimassa ylitetty? Oletko ajatellut että sinusta tulisi hyvä rahtari?

Nyt kun olet itse mallikansalainen niin varmasti soitit hätäkeskukseen siitä pirinististä joka ajeli autolla. Vai onko nämä sinun puheet vain pelkää puhetta ilman selkärankaa?

Lisäksi sinulle vielä yksi totuus. Se että vakuutukset ovat maksamatta ei ole Suomessa rangaistavaa. Näin ollen poliisia ei juurikaan kiinnosta jos vakuutus on maksamatta. Ainoa ongelma on lähinnä se että auto ei mene katsastuksesta läpi jos vakuutusmaksut on perässä.
Vai onko niin että poliisi on sinun moposta vienyt kilvet ja nyt se harmittaa?

Kun sunistelet sillä yhdynnelmälläsi pitkin öitä niin aja toki päin mopoilijoita... Se on mukavaa että ikää alkaa tulemaan, kohta voit hakea A-marketista viinaa eikä enää ahista niin paljoa.
Mukavaa kun sensuroit sanoja *-merkeillä.
***** ******** *** *****. **** ********* ** ***** ****** *** *******. Eikö niin?

Olen kiitollinen hatunnostosta. Siihen ei tarvita paljoa, että havaitsee auton ajavan kortti pois -vauhtia. Eikä siihenkään, että huomaa soraa olevan lavalla niin korkean vuoren, että puolet pöllyää niskaan.
Tietysti kofeinisoitunut yhdynnelmäkuski ei sitä voi huomata. En ole ajatellut että minusta tulisi hyvä rahtari.

En ole mallikansalainen. Ja miksi ilmoittaisin poliisille jostain? Sieltä ei apua saa, mutta ovat aina paikalla kun ei tarvitsisi olla...
Ja puheillani ei ole selkärankaa. Ne ovat vain kirjaimia. Tietokoneella ne ovat vain dataa, ja näytöllä olevia pikseleitä. Ei niillä voi olla selkärankaa.

Ei ole poliisi vienyt moposta kilpiä, kun ei sellaista edes ole.

Vaan, miksi kaikki tälle foorumille postaamasi sonta puolustelee Poliiseja? Onko oma lehmä ojassa?

Pahoittelen että en ole ehtinyt vastata aikaisemmin mutta olen ollut hankkimassa ruokaa pöytään eli reissun päällä. Näin olen en ole poliisi, vaikka välillä tuntuukin siltä että olisin varmasti parempi kuin nykyiset. Eli olen ihan samanlainen tallaaja kuin kaikki muutkin tänne kirjoittavat.

Jos nyt aloitan vaikka tästä ylikuormasta. Se että sora on lavalla korkea ja pölyää ei tee kuormasta törkeää ylikuormaa. Se että hiekka pöllyää on sinänsä jonkun pykälän mukaan rangaistavaa, jota en tiedä mutta kysy vaikka poliisilta. Ylikuormaan vaikuttaa mm. seuraavat seikat. Akseleiden määrä. Ovatko telit? Akseleiden välinen etäisyys ja lisäksi autolle suurin sallittu kokonaismassa. Kerroit itse että hiekka pöllysi eli se oli kuivaa joten voi hyvinkin olla että kuorma on sallituissa rajoissa. Mainitsit myös että hiekka oli lavojen yläpuolella joka sinänsä ei kerro ylikuormasta mutta lastaus/tasaus on voitu tehdä huonosti. Lyhyesti yhteenvetona voin sanoa että törkeää ylikuormaa ei havaita tuosta vaan silmämääräisesti.
Sitten se nopeus joka sinun mukaa oli törkeää eli kortti pois nopeus? Pitäisikö poliisin tehdä nopeusjutut silmämääräisesti? Oletko todella niin hyvä että voit silmämääräisesti kertoa auton nopeuden? On se hyvä että sinä et ole poliisi koska muuten kansalaiset joutuisivat mielivallan uhriksi ainakin nopeuksien ja ylikuormien suhteen.
Pahoittelen että edes epäilin että sinulta löytyy selkärankaa eli myönnän olleeni liian optimistinen.
Mitä tulee viinan juontiin, niin olen jo vuosia sitten havainnut että nuorempana tuli kaikki tyhmyydet tehtyä humalassa. Näin ollen nykyisin juon hyvässä seurassa kohtuudella ja pyrin siihen että seuraavana päivänä ei ole moraalista tai fyysistä krapulaa. Ostopaikan voin todella iän ja rahan puolesta valita.
Lisäksi näistä *** merkeistä joudun valitettavasti syyttämään kasvatustani, joten koska olen pärjännyt tähänkin asti, niin tuskin vika on kasvatuksessa.
Voi olla että en nyt kaikkiin sinun ongelma kohtiin vastannut, mutta kun ottaa huomioon sinun tapasi kirjoittaa ja näiden sivujen lähtökohdan niin varmasti asiaan vielä palataan.

Horttanainen

  • Vieras
1. Pahoittelen että en ole ehtinyt vastata aikaisemmin mutta olen ollut hankkimassa ruokaa pöytään eli reissun päällä. Näin olen en ole poliisi, vaikka välillä tuntuukin siltä että olisin varmasti parempi kuin nykyiset. Eli olen ihan samanlainen tallaaja kuin kaikki muutkin tänne kirjoittavat.
2. Jos nyt aloitan vaikka tästä ylikuormasta. Se että sora on lavalla korkea ja pölyää ei tee kuormasta törkeää ylikuormaa. Se että hiekka pöllyää on sinänsä jonkun pykälän mukaan rangaistavaa, jota en tiedä mutta kysy vaikka poliisilta. Ylikuormaan vaikuttaa mm. seuraavat seikat. Akseleiden määrä. Ovatko telit? Akseleiden välinen etäisyys ja lisäksi autolle suurin sallittu kokonaismassa. Kerroit itse että hiekka pöllysi eli se oli kuivaa joten voi hyvinkin olla että kuorma on sallituissa rajoissa. Mainitsit myös että hiekka oli lavojen yläpuolella joka sinänsä ei kerro ylikuormasta mutta lastaus/tasaus on voitu tehdä huonosti. Lyhyesti yhteenvetona voin sanoa että törkeää ylikuormaa ei havaita tuosta vaan silmämääräisesti.
3. Sitten se nopeus joka sinun mukaa oli törkeää eli kortti pois nopeus? Pitäisikö poliisin tehdä nopeusjutut silmämääräisesti? Oletko todella niin hyvä että voit silmämääräisesti kertoa auton nopeuden?
4.On se hyvä että sinä et ole poliisi koska muuten kansalaiset joutuisivat mielivallan uhriksi ainakin nopeuksien ja ylikuormien suhteen.
5. Pahoittelen että edes epäilin että sinulta löytyy selkärankaa eli myönnän olleeni liian optimistinen.
6. Mitä tulee viinan juontiin, niin olen jo vuosia sitten havainnut että nuorempana tuli kaikki tyhmyydet tehtyä humalassa. Näin ollen nykyisin juon hyvässä seurassa kohtuudella ja pyrin siihen että seuraavana päivänä ei ole moraalista tai fyysistä krapulaa. Ostopaikan voin todella iän ja rahan puolesta valita.
7. Lisäksi näistä *** merkeistä joudun valitettavasti syyttämään kasvatustani, joten koska olen pärjännyt tähänkin asti, niin tuskin vika on kasvatuksessa.
8.Voi olla että en nyt kaikkiin sinun ongelma kohtiin vastannut, mutta kun ottaa huomioon sinun tapasi kirjoittaa ja näiden sivujen lähtökohdan niin varmasti asiaan vielä palataan.

1. Rupee saatana sossupummiks. Ei tartte tehrä mittään, istuu vaan perseellään kaiket päivät kaljaa juoden.
2. Aha. Eli siis vastaavasti täysiä ilmapalloja kuljettava rekka saa olla 100m*100m*100m kokoinen? Ei se niin mene, että pelkän painon mukaan katsotaan...
3. Kyllä nyt sokeakin sen erottaa jos mennään 1,5-kertaista nopeutta...
4. Kansalaisethan joutuvat jo poliisin mielivallan alaiseksi...
5. Ei kannata olla optimistinen. Kun on aina pessimistinen, niin ei voi koskaan pettyä...
6. Se on hienoa ettette ole alkoholisti. Alkoholi on myrkkyä.
7. Vika on siis kasvatuksessasi, mutta kasvatuksessasi ei ole vikaa... Just...
8. Mikäs minun kirjoitustavassani vituttaa? Ei saa olla vitutusta, vitutuslääkkeet tulevat yhteiskunnalle kalliiksi...

Horttanainen

  • Vieras
LP:n auto nähty tänään ajamassa törkeästi päin punaisia... Oli vähästä kiinni ettei mennyt peltiä ruttuun... >:( >:( >:(

Jarkkola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2314118 Onko tuo se sama joka anto Pasille sakot?