PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Kunnallisvaalit lähestyy...  (Luettu 30000 kertaa)

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #7 : Syyskuu 22, 2008, 23:15:40 ip »
Kannattaa äänestää. Paras olisi, jos mahdollisimman monta uutta naamaa tulisi valituksi.

Usein samat naamat liian kauan. Kannatan mahdollisimman suurta vaihtuvuutta ja erilaisia kausia, suuntia ja tyylejä.


Paljonko muuten tarvitaan ääniä, jotta menisi läpi Esim Hollolan valtuustoon?  Se vaalimatematiikka meni jotekin niin, että ensin katsottiin koko puolueen saamat äänet, joista sitten vertausluvut jne.. Pitääpä kerrata tuokin asia.

Vaalimatematiikka on siitä jännä, että jo 1600 ihmisen äänellä voi päästä kansanedustajaksi, mutta joskus ei edes 8000 ihmisen kannatus riitä.
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

Juhonov

  • RY:n sihteeri
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
  • Karma: +0/-0
  • #ham@IrcNet
    • Blogi
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #8 : Syyskuu 23, 2008, 06:51:21 ap »
Vaalimatematiikka on siitä jännä, että jo 1600 ihmisen äänellä voi päästä kansanedustajaksi, mutta joskus ei edes 8000 ihmisen kannatus riitä.

Tuo suhteellinen vaalitapa on juuri sitä samaa järjettömyyttä kuin progressiivinen verotus. Ei siinä ole mitään oikeudenmukaisuutta eikä reiluutta.
=8^#D#

OH1FDU, OH10JO

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #9 : Syyskuu 23, 2008, 19:06:05 ip »
Vaalimatematiikka on siitä jännä, että jo 1600 ihmisen äänellä voi päästä kansanedustajaksi, mutta joskus ei edes 8000 ihmisen kannatus riitä.

Tuo suhteellinen vaalitapa on juuri sitä samaa järjettömyyttä kuin progressiivinen verotus. Ei siinä ole mitään oikeudenmukaisuutta eikä reiluutta.

Eduskuntavaaleissa pitäisi koko suomi olla yhtä kenttää ja kansalaiset äänestäkööt sitä ketä parhaakseen katsovat.
se onko se sitten oikein kun eteläsuomen kansalaiset ajaisivat tietysti omia asiotaan mutta se olisi oikeudenmukainen tapa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Madbrozzz

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #10 : Syyskuu 26, 2008, 11:13:55 ap »
Hollolan ehdokkaat löytyy seuraavasta linkistä:

http://192.49.229.35/K2008/s/ehd_listat/hollola.html#suomensosialidemokraattinenpuo

Pasille onnea matkaan  ;D ;D ;D

Suomen Sosialidemokraattinen Puolue r.p.

124 Viheraho, Pasi, eläkeläinen


Tulkku

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
  • Karma: +0/-0
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #11 : Syyskuu 30, 2008, 17:12:47 ip »
Onkos jo ehdokas selvillä vai aiotteko jättää tyystin äänestämättä?


Hei

Minun pitää jostakin vaalikoneesta etsiä sopiva ehdokas kai. Vaan kun siellä on niitä kysymyksiä etten tiedä itsekään mitä mieltä olen. Olen sitten keskivaiheille jättänyt sen mittarin. Tuntuu vain että nämä ovat sellaiset pikkuvaalit vaan ja eduskuntavaalit on sitten ne isot.

T:Tulkku

Tulkku

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
  • Karma: +0/-0
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #12 : Lokakuu 06, 2008, 14:16:32 ip »
Hei

Vaalikoneesta tuli ehdokkaaksi sdp:läinen. Pasi se ei voi olla kun en asu sielläpäin. Muuten olisin kyllä äänestänyt, varmasti.

Ihmetyttää se kun muropakettiforumilla se on kauhea kirosana oikein se sdp tai demari. Mutta minä vastasin niihin kysymyksiin mitkä minua kiinnosti tärkeinä asioina ja niillä määreillä oli siellä ehdokas joka oli minulle selvästi sopivin. Vähiten minulle sopi kai kokoomus ja kommunistit.

T:Tulkku

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #13 : Lokakuu 06, 2008, 14:57:33 ip »
Hei

Vaalikoneesta tuli ehdokkaaksi sdp:läinen. Pasi se ei voi olla kun en asu sielläpäin. Muuten olisin kyllä äänestänyt, varmasti.

Ihmetyttää se kun muropakettiforumilla se on kauhea kirosana oikein se sdp tai demari. Mutta minä vastasin niihin kysymyksiin mitkä minua kiinnosti tärkeinä asioina ja niillä määreillä oli siellä ehdokas joka oli minulle selvästi sopivin. Vähiten minulle sopi kai kokoomus ja kommunistit.

T:Tulkku

Se menee silleen et kaikkia ei voi miellyttää ja kun meitä on niin montaa sorttia ni puolueitakin on moneen makuun  ;D
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X