PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....  (Luettu 13515 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« : Elokuu 02, 2007, 13:51:28 ip »
Hauska juttu tuolta sauna foorumilta.

http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=laki&action=display&num=1185726570&start=0

Lukekaas koko juttu ajatuksella läpi.
Kyse on siitä että ajokortiton 60 vuotias mies ajelee mopolla ilman korttia.......
Laissa se kait on kielletty mut se onko tuolla mitään merkitys on toinen asia.
No kyllä 60 ukkeli osaa varmasti turvallisesti jo tuossa iässä mopolla ajella mutta laki on laki ja sehän tästä hommasta aika naurettavan tekeekin ;D ;D ;D ;D
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Onslow

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
  • Karma: +0/-0
Vs: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« Vastaus #1 : Elokuu 02, 2007, 15:40:43 ip »

No kyllä 60 ukkeli osaa varmasti turvallisesti jo tuossa iässä mopolla ajella mutta laki on laki ja sehän tästä hommasta aika naurettavan tekeekin ;D ;D ;D ;D

Eiköhän tuohon ikään mennessä olisi jo jäänyt muutaman kerran junan alle, jos ei osaisi ajaa turvallisesti. Ne poliisit kyttää lähinnä nuorempia mopoilijoita, kun jotain 60 äijiä, jos ei nyt ihan selvästi umpikännissä aja.

tuhatkauno

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Karma: +0/-0
Vs: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« Vastaus #2 : Elokuu 02, 2007, 16:42:55 ip »
Kyse on siitä että ajokortiton 60 vuotias mies ajelee mopolla ilman korttia.......
Laissa se kait on kielletty mut se onko tuolla mitään merkitys on toinen asia.

http://www2.ake.fi/mopo/info.html

"Mopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille."

oikan

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 677
  • Karma: +0/-0
Vs: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« Vastaus #3 : Elokuu 02, 2007, 18:46:16 ip »
Kyse on siitä että ajokortiton 60 vuotias mies ajelee mopolla ilman korttia.......
Laissa se kait on kielletty mut se onko tuolla mitään merkitys on toinen asia.

http://www2.ake.fi/mopo/info.html

"Mopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille."

minkähän takia tämmönen syntymäaikaan perustuva syrjivä laki on olemassa? kuka siitä hyötyy? EU-tasolla jos tämmösestä tietäis, tulis sapiskaa Suomelle.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« Vastaus #4 : Elokuu 02, 2007, 19:36:21 ip »

No kyllä 60 ukkeli osaa varmasti turvallisesti jo tuossa iässä mopolla ajella mutta laki on laki ja sehän tästä hommasta aika naurettavan tekeekin ;D ;D ;D ;D

Eiköhän tuohon ikään mennessä olisi jo jäänyt muutaman kerran junan alle, jos ei osaisi ajaa turvallisesti. Ne poliisit kyttää lähinnä nuorempia mopoilijoita, kun jotain 60 äijiä, jos ei nyt ihan selvästi umpikännissä aja.

Joo kyllä en epäile tämän mopoilijan ajotaitoja pätkääkään mutta laki sanoo:

Ajoneuvon luovuttaminen toisen kuljetettavaksi

Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sen kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajo-oikeutta tai jolta ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen.

Ajoneuvon luovuttajan on ennen ajoneuvon luovuttamista toisen käyttöön varmistauduttava, että kuljettajalla on vaadittava ajokortti.

*****

Eli 60 vuotiaalla on terveystarkastukset oltava suoritettna jossa on todettu että on soveltuva ajamaan moottoriajoneuvoa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Squirrel

  • Vieras
Vs: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« Vastaus #5 : Elokuu 02, 2007, 22:56:28 ip »

No kyllä 60 ukkeli osaa varmasti turvallisesti jo tuossa iässä mopolla ajella mutta laki on laki ja sehän tästä hommasta aika naurettavan tekeekin ;D ;D ;D ;D

Eiköhän tuohon ikään mennessä olisi jo jäänyt muutaman kerran junan alle, jos ei osaisi ajaa turvallisesti. Ne poliisit kyttää lähinnä nuorempia mopoilijoita, kun jotain 60 äijiä, jos ei nyt ihan selvästi umpikännissä aja.

Joo kyllä en epäile tämän mopoilijan ajotaitoja pätkääkään mutta laki sanoo:

Ajoneuvon luovuttaminen toisen kuljetettavaksi

Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sen kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajo-oikeutta tai jolta ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen.

Ajoneuvon luovuttajan on ennen ajoneuvon luovuttamista toisen käyttöön varmistauduttava, että kuljettajalla on vaadittava ajokortti.

*****

Eli 60 vuotiaalla on terveystarkastukset oltava suoritettna jossa on todettu että on soveltuva ajamaan moottoriajoneuvoa.


Mopoa ei lasketa ajoneuvoksi tai moottoriajoneuvoksi. Ja ylläoleva tekstikin sanoo "ilmeisestikkin". Jos sulla ei ole epäilystä siitä, että hänen terveytensä ei riitä, voit huoletta antaa ajoneuvon ilman terveystarkastuksia.

Eki

  • Vieras
Vs: Laillisuuden perikuva itse ajelee ilman korttia....
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2007, 23:10:47 ip »
Hauska juttu tuolta sauna foorumilta.

http://www.skannerilehti.net/cgi-bin/cgiwrap/skalehti/sauna/YaBB.pl?board=laki&action=display&num=1185726570&start=0

Lukekaas koko juttu ajatuksella läpi.
Kyse on siitä että ajokortiton 60 vuotias mies ajelee mopolla ilman korttia.......
Laissa se kait on kielletty mut se onko tuolla mitään merkitys on toinen asia.
No kyllä 60 ukkeli osaa varmasti turvallisesti jo tuossa iässä mopolla ajella mutta laki on laki ja sehän tästä hommasta aika naurettavan tekeekin ;D ;D ;D ;D
Mitäs vittua, tarviiko muka meikämanne jonkun mopokortin, älä nyt Pasi puhu sontaa, kortin tarvii mopolla ajettaessa 1.1.1985 jälkeen syntyneet, itse olen ajanut moposkootterilla tosiaan kuukauden sisällä viisi pohjoiskarjalan reissua, elikä yhteensä noin 7500km, vetäkää "kersat" paremmaks ja yksi menosuunta aina yhtäsoittoa, n. (500km)! http://koti.phnet.fi/danny47/skode1.jpg Ps. mikä vi*un laillisuuden perikuva, istunut taloissa 3 eri kertaa, olet Pasi hyvä käsittänyt minut täysin väärin, jos olen kinannut jostain tyhjänpäiväisistä parvekkeista sekä lautas-antennien luvasta asentaa tähän taloyhtiöön, niin enhän minä päätä niistä asioista tippaakaan, olen ihan tavallinen vuokralainen vaan, lakia rikon periaatteessa jokainen päivä ihan jo moponi kanssa (pienoisia ylinopeuksia tulee ihan pakostakin)!  ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2007, 23:05:05 ip kirjoittanut Eki »