PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!  (Luettu 36715 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia! - eikä verkkopankkia op:ssä.
« Vastaus #14 : Heinäkuu 22, 2009, 15:19:23 ip »
Eipä mua oo koskaan toi haitannu etten vakuutuksia saa omiin nimiini luottotieto merkintöjen takia, mutta tänään pamahti yllätys kun kävin osuuspankissa. Tossa kun hetki sit pääsin taas töihin ja palkkaa rupes tuleen ja työnantajalla op:n tili, aattelin sit että otan oman vanhan op:n tilin käyttöön et palkat näkyy tilillä samantien. Marssin pankkiin ja sanoin et tartten visa-electronin ja verkkopankkitunnukset sille tililleni niin eipäs onnistunutkaan kun on luottotiedoissa häikkää. Siis tota en ymmärtäny enään ollenkaan et miten hitossa se muka noihin vaikuttais. Electronilla ei voi vetää tiliä miinukselle eikä se kyl verkkopankissakaan onnistu. Mutta tää on kuulemma heidän linjansa. Suljin sit samalla senkin tilin ja jatkan tyytyväisenä nordean asiakkaana, siellä kun ei moisten kanssa ole ollut koskaan ongelmia (ja sinne jäi kuitenkin aikonaan lainat maksamatta).

olisit vaan narissut.
mulla meni hollolan osuuspankissa vielä kun googlen systeemit tuli shekkinä ni 2 tuntia et sain tilin.tarvittiin pankinjohtaja ja reilua vittuilu mieltä et sai ees tilin.
osuuspankissa oli pienin palvelumaksu ja siksi sinne väenväkisin halusin.
no useempi tunti siihen meni että tilin sinne sain.
no kun kerta olin niin vastenmielinen asiakas ja kun google alkoi tilille siirtelemään varoja ni kävin sitten irtisanomassa sen tilin.
jotenkin jäi vittumainen kuva siitä pankista.
Sellainen "parempien pankki".

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

kuutamounelmat

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 899
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!
« Vastaus #15 : Heinäkuu 22, 2009, 18:21:35 ip »
Vuoden päivät sitten olin hukannut nettipankki tunnukset siivouksen yhteydessä
Menin op pankkiin uusia pyytämään.
Sanoivat että:  Jos oltaisiiin oikein pirullisia niin ottaisimme 10 euroa tästä hyvästä".
Sanoin: Jos minä olisin oikein pirullinen, niin vaihtaisin pankkia.
Johan rauhoittuivat ja sanoivat ettei kannata hätiköidä, ja että ei maksa mitään.

mackaiveri

  • Member
  • *
  • Viestejä: 29
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!
« Vastaus #16 : Syyskuu 17, 2010, 01:01:51 ap »
Vuoden päivät sitten olin hukannut nettipankki tunnukset siivouksen yhteydessä
Menin op pankkiin uusia pyytämään.
Sanoivat että:  Jos oltaisiiin oikein pirullisia niin ottaisimme 10 euroa tästä hyvästä".
Sanoin: Jos minä olisin oikein pirullinen, niin vaihtaisin pankkia.
Johan rauhoittuivat ja sanoivat ettei kannata hätiköidä, ja että ei maksa mitään.



HAHAHAHA oikein :D

Tessu

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 582
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!
« Vastaus #17 : Huhtikuu 06, 2011, 23:48:34 ip »
Niin mikään lakihan EI pakota autoa omistamaan,näin mulle työttömälle on sanottu ja monessa paikassa,on kuulemma oma vika jos asuu palvelujen ulkopuolella?

Joni

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!
« Vastaus #18 : Huhtikuu 22, 2011, 16:38:32 ip »
On se kumma miksi ei anneta ostaa ilman etukäteismaksuja mitään, vaikka ei edellisiäkään ole makseltu. Itse ainakin yrittäjänä antaisin jopa lainoja henkilölle jos vaan todistaa ettei olisi luottokelpoinen. Luottotietomerkinnäthän kertoo siitä että osaa hoitaa raha-asiansa, ja on maksukykyinen.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!
« Vastaus #19 : Huhtikuu 22, 2011, 16:52:04 ip »
Luottotietomerkinnäthän nimenomaan ei kerro noista Jonin mainitsemasta parista seikasta yhtään mitään.

Monella on se "viimenen puoli vuosi" meneillään kun otetaan kaikki mitä irti saa... Sitte ku rysähtää niin rysähtää kunnolla.

Myöskin voi roikuttaa kaikkia laskuja aika pitkään ja aina huomautuksien kautta, että saa vähän lisää aikaa. Tältä ajalta ei tietysti tule merkintää. Voudin luona pystyy myös käymään hoitaa laskunsa jos tulee tiukka paikka ja haluaa merkinnät säilyttää.

Nimim. kokemusta on. Huom. on myös puhtaat luottotiedot.

Koko luottotietosysteemi on mielestäni epäonnistunut ja perseestä. Jokohan seuraava hallitus miettisi että kaikki saisi sen saman oikeuden velkojen vanhentumiseen, riippumatta siitä roikottaako joku perintätoimisto niitä jossain Ö-mapissa. Aina kun uusitaan niin ne ei mene koskaan ulosottoon eikä ala vanhentua.

Ei voi tuo rahan valta olla loppupeleissä niin suuri, että se rapauttaa jostain töppäyksestä koko loppuiäksi. Elinkautinen velkavankeus on lähes yhtä paha kuin elinkautinen vankeuskin. Se syrjäyttää yhteiskunnasta ja johtaa moniin ongelmiin. On myöskin vähän helevetin kallista yhteiskunnalle kun syrjäytetään pysyvästi vastoin tahtoa.

Kirjoittelin joku aika sitten tästä ja muistaakseni Brax sunitteli jotain tällaista että otettaisiin vähän remonttiin tuo velkojen vanhentuminen. Ei varmaan kokoomusjohtoisen hallituksen heiniä?

Joni

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 127
  • Karma: +0/-0
Vs: Ei luottotietoja – ei vakuutuksia!
« Vastaus #20 : Huhtikuu 22, 2011, 17:03:24 ip »
Oon kyllä sitä mieltä, että joissain tilanteissa olisi hyvä kun velat vanhentuisi, tuo pitäisi katsoa tapauskohtaisesti, ja siitä mistä velka on syntynyt. Mutta joku virallinen linja täytyy kumminkin olla millä perusteella ne vanhenee ja missä ajassa.

Kumminkin suurimmassa osassa velkoja vaikuttaa olevan, pikavippi tai osamaksulla ostavat joilla ei ole ollutkaan rahaa maksaa takaisin.

Kyllä jokaisen alle 10 000 euron velan ei tarvitsisi vanhentua, ne pystyy hoitamaan muutamassa vuodessa pois pienituloinenkin kun järjestelee taloutensa. Jos velat automaattisesti vanhenee tietyssä ajassa, niin sehän olisi helppoa kun tulee hetki jolloin tietää velan olevan liian iso maksettavaksi muutamassa vuodessa, ottaa lisää ja tuhlaa menemään. Ilmaista rahaa, joltain se kumminkin on poissa.