PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: TV-kanavien TOP10  (Luettu 13751 kertaa)

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #7 : Heinäkuu 28, 2007, 17:27:17 ip »
Henkilökohtaisia satelliittiantenneita ei ollut kenelläkään mun tutuista. Ne taisivat tulla enemmän vasta vuosituhannen vaihteen jälkeen, kun minun mielenkiintoni alkoi jo suuntautua tv:stä enemmän internetin puolelle.

Itse muistan, että jo 80-luvulla oli noita henk.koht. satelliittianenneja kyllä... Itselläni on ollut tosin vasta vuodesta -98 lähtien... Osuin sopivasti analogisen ja digitaalisen aikakauden väliin, tuli sitten aika pian jo ostettua tutulle kauppiaalle ylimääräiseksi jäänyt Hyundai HSS-700A (joku toinen asiakas ei sitä ostanutkaan, ja myi mulle sitten sen tappiolla), jossa oli molemmat virittimet. Kallis tosin oli, eikä vuosiin ole saanut tuohon ohjelmistopäivityksiä... Tiedä sitten, olisiko joku nykyviritin parempi, kun tuo usein hukkaa signaalin kanavanvaihdon yhteydessä, eikä ongelmaa oikeastaan auta kuin virran katkaisu.

Ei taida Pasillakaan myytävänä ylimääräisiä digivirittimiä olla, vaikka niitä vanhoja Canal Digitalin kortteja vaativia purkkeja on nurkkiin kertynytkin? :D

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #8 : Heinäkuu 28, 2007, 17:51:31 ip »
Henkilökohtaisia satelliittiantenneita ei ollut kenelläkään mun tutuista. Ne taisivat tulla enemmän vasta vuosituhannen vaihteen jälkeen, kun minun mielenkiintoni alkoi jo suuntautua tv:stä enemmän internetin puolelle.

Itse muistan, että jo 80-luvulla oli noita henk.koht. satelliittianenneja kyllä... Itselläni on ollut tosin vasta vuodesta -98 lähtien... Osuin sopivasti analogisen ja digitaalisen aikakauden väliin, tuli sitten aika pian jo ostettua tutulle kauppiaalle ylimääräiseksi jäänyt Hyundai HSS-700A (joku toinen asiakas ei sitä ostanutkaan, ja myi mulle sitten sen tappiolla), jossa oli molemmat virittimet. Kallis tosin oli, eikä vuosiin ole saanut tuohon ohjelmistopäivityksiä... Tiedä sitten, olisiko joku nykyviritin parempi, kun tuo usein hukkaa signaalin kanavanvaihdon yhteydessä, eikä ongelmaa oikeastaan auta kuin virran katkaisu.

Ei taida Pasillakaan myytävänä ylimääräisiä digivirittimiä olla, vaikka niitä vanhoja Canal Digitalin kortteja vaativia purkkeja on nurkkiin kertynytkin? :D

Ei ole digitaalisia mut analogisia olisi.
Niillä näkee RTL kanavan.
Olisi noita yhteisantennikäyttöön olevia vastaanottimia jos joku tarttee.....

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #9 : Heinäkuu 28, 2007, 18:51:24 ip »
Ei ole digitaalisia mut analogisia olisi.
Niillä näkee RTL kanavan.
Olisi noita yhteisantennikäyttöön olevia vastaanottimia jos joku tarttee.....

No analogisia oli mullakin pari (yksi d2mac-kone muuten ehkä löytyy vieläkin), myin huuto.net:issä taannoin nurkista pois. :D Ja tosiaan toimii se Hyundain analogipuoli ok, digikanavissa välillä on noita ongelmia.

Jotenkin ennustelisin, että varmaan jossain vaiheessa loppuu satelliittipuoleltakin analogilähetykset, kun ne ainakin tuntuvat olevan vähentyneet aika reilusti.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #10 : Heinäkuu 28, 2007, 18:58:34 ip »
Ei ole digitaalisia mut analogisia olisi.
Niillä näkee RTL kanavan.
Olisi noita yhteisantennikäyttöön olevia vastaanottimia jos joku tarttee.....

No analogisia oli mullakin pari (yksi d2mac-kone muuten ehkä löytyy vieläkin), myin huuto.net:issä taannoin nurkista pois. :D Ja tosiaan toimii se Hyundain analogipuoli ok, digikanavissa välillä on noita ongelmia.

Jotenkin ennustelisin, että varmaan jossain vaiheessa loppuu satelliittipuoleltakin analogilähetykset, kun ne ainakin tuntuvat olevan vähentyneet aika reilusti.

Luulen että saksalaisia tulee vielä ainakin se 5 vuotta.
En tiedä olettaisin jotain tämänsuuntaista.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

oikan

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 677
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #11 : Elokuu 01, 2007, 03:38:56 ap »
Ei ole digitaalisia mut analogisia olisi.
Niillä näkee RTL kanavan.
Olisi noita yhteisantennikäyttöön olevia vastaanottimia jos joku tarttee.....

No analogisia oli mullakin pari (yksi d2mac-kone muuten ehkä löytyy vieläkin), myin huuto.net:issä taannoin nurkista pois. :D Ja tosiaan toimii se Hyundain analogipuoli ok, digikanavissa välillä on noita ongelmia.

Jotenkin ennustelisin, että varmaan jossain vaiheessa loppuu satelliittipuoleltakin analogilähetykset, kun ne ainakin tuntuvat olevan vähentyneet aika reilusti.

Luulen että saksalaisia tulee vielä ainakin se 5 vuotta.
En tiedä olettaisin jotain tämänsuuntaista.


eikö roskiksesta tosiaan oo löytyny yhtään digitaalista viritintä?

vaatiiko nämä analogiset virittimetkin sen kortin ilmaiskanavia varten?

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #12 : Elokuu 01, 2007, 09:59:01 ap »
vaatiiko nämä analogiset virittimetkin sen kortin ilmaiskanavia varten?

Eivät vaadi.

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #13 : Elokuu 01, 2007, 13:00:20 ip »
Noin 3-4 vuotta sitten kun kiertelin ahkerasti kirpputoreja silmiin pisti mustia laatikoita joiden tulkitsin olevan jonkinlaisia satelliittilaitteita. Osassa en muista lukeneen mitään, toiset taisi olla Nokia merkkisiä ja olisiko niissä ollut sellainen lovi kuin nykyisissä digibokseissa joihin saa maksukortin.

Hinta oli epäilyttävän alhainen, koska olin mieltänyt satelliittilaitteet kalliiksi. Teki kovasti mieli kokeilla sellaista, mutta ei ne niin halpoja ollut että olisin uskaltanut ottaa riskiä, kun en oikein varmasti tiennyt mitä ne ovat ja tekeekö niillä mitään. Eli eniten ihmetytti miksi niin monta sellaista boksia lojui kirppareilla, mikä oli syynä niiden poistumiseen käytöstä. Olivatko ne analogisia vai digitaalisia vai mitä ja mitä muuta ne vaatisivat sen boksin lisäksi, lautasen ainakin. Vain parissa näkyi olevan lautanenkin mukana.

Jäi sitten arvoitukseksi nuo laitteet. Mä olisin mielelläni ostanut vaikka analogisen satelliittilaitteen jos olisin tiennyt että sillä saan varmasti joitakin kanavia näkymään.

Oliko analogisissa satelliittilaitteissa jo samanlaiset maksukortit kuin nykyisissä digibokseissa? Koska ne maksukortit tuli käyttöön? Entä olisinko mä nähnyt niillä mitään jos ne oli niitä analogisia?

Vai olivatko ne täälläkin esille tulleita maksuteeveepaketteja joista ei näy mitään jos ei ole niihin sitä maksukorttia?

Mikäs noissa maksupaketeissa oli ideana, palautetaanko se kortti ja sen jälkeenkö boksista tulee pelkkää jätettä? Eli eikö saa ilman korttia ilmaisiakaan kanavia näkymään? Olisiko analogisella satelliittiboksilla näkynyt kuitenkin jotain ilman korttia?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2007, 13:04:10 ip kirjoittanut Tertzi »
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.