PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: TV-kanavien TOP10  (Luettu 13999 kertaa)

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
TV-kanavien TOP10
« : Heinäkuu 25, 2007, 21:21:28 ip »
Tässä tulin äsken katselleeksi tuon Suomi-Ilmiö -pätkän, missä Viheraho oli mukana ja jäi huvittamaan lausahdus noista arabiankielisistä satelliittikanavista. :D Pitää kyllä sanoa, että olen aivan samaa mieltä, ei niitä kyllä katsomaan pysty. Mutta mikä olisi sitten sellainen kanavien TOP10, kun otetaan mukaan niin kotimaiset kuin satelliittikanavatkin?

Itselläni ei ole tuo satelliittipuoli ollut vähään aikaan toiminnassa, mutta sieltä tuli aikanaan katsottua ainakin seuraavia:
ZDF
RTL 2
VOX
Pro7
5 (salattu brittikanava, mikä piti purkaa tietokonesoftalla)
Sky Movies (myös salattu brittikanava, mikä piti purkaa tietokonesoftalla)
Premiere (salattu saksalainen elokuvakanava)

Ovatko muuten muut tulleet harjoittaneeksi analogikanavien kultaisena aikana tuota purkua? Paha mennä sanomaan, kuinka laitonta oli, mutta toisaalta noita maksukanavia ei pystynyt laillisesti katsomaan muutenkaan, kun ei Suomessa ollut mahdollista niiden asiakkaaksi ryhtyä.

hunsvotti

  • Vieras
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2007, 22:23:18 ip »


Ovatko muuten muut tulleet harjoittaneeksi analogikanavien kultaisena aikana tuota purkua? Paha mennä sanomaan, kuinka laitonta oli, mutta toisaalta noita maksukanavia ei pystynyt laillisesti katsomaan muutenkaan, kun ei Suomessa ollut mahdollista niiden asiakkaaksi ryhtyä.


Mulla oli ihan VideoCrypt1 dekooderi itelläni, ja sky:n kaikki kanavat näky parhaillaan, dekooderissa oli sovitinkortti, josta piuha tietokoneen rs porttiin, ja oli välillä myös pic piirilläkin tehty kortti.

ja D2MAC kanavia tuli myös purettua.....


JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #2 : Heinäkuu 25, 2007, 23:21:05 ip »
Mulla oli ihan VideoCrypt1 dekooderi itelläni, ja sky:n kaikki kanavat näky parhaillaan, dekooderissa oli sovitinkortti, josta piuha tietokoneen rs porttiin, ja oli välillä myös pic piirilläkin tehty kortti.
ja D2MAC kanavia tuli myös purettua.....

Mulla oli taas se ratkaisu, että oli tietokoneessa tv-kortti ja sitten softa reaaliaikaisesti purki salaukset kuvasta. Näytönohjaimen tv-outista sitten meni kuva televisioon. D2MAC:in purku ei oikein hyvin toiminut tuolla, kun en löytänyt suoranaisesti sitä varten tehtyä softaa, mutta Premiere ja 5 näkyivät täydellisesti, skyn kanavat mustavalkoisina. Ja Suomen kaapeli-tv-kanavat sai myös näkymään omalla softallaan. Taisi loppuaikoina tulla värit jo skyn kanaviinkin, mutta juuri siinä vaiheessa analogilähetykset loppuivat.

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #3 : Heinäkuu 27, 2007, 00:11:34 ap »
Kovasti on tätä käyty lukemassa, mutta kanavasuosituksia ei ole tullut varsinkaan itse Pasilta, vaikka se oli vähän tämän topicin idea. :-\

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #4 : Heinäkuu 27, 2007, 00:32:47 ap »
Kovasti on tätä käyty lukemassa, mutta kanavasuosituksia ei ole tullut varsinkaan itse Pasilta, vaikka se oli vähän tämän topicin idea. :-\

Äsken katselin N24 kanavalta aatu dukumentin.Mutta etupäässä kanavat menee niin että katselen musakanavia etupäässä mutta sitten joskus konsertteja RTL2 tai VOX tai SUPERRTL kanavilta.
no pääosin saksalaisia kanavia katselen vaikken saksaa ymmärräkään.
Mä katselen nykyään semmosta ohjelmaa joka ei juuri keskittymistä tarvitse.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #5 : Heinäkuu 27, 2007, 13:31:44 ip »
Äsken katselin N24 kanavalta aatu dukumentin.Mutta etupäässä kanavat menee niin että katselen musakanavia etupäässä mutta sitten joskus konsertteja RTL2 tai VOX tai SUPERRTL kanavilta.
no pääosin saksalaisia kanavia katselen vaikken saksaa ymmärräkään.
Mä katselen nykyään semmosta ohjelmaa joka ei juuri keskittymistä tarvitse.

Saksalaiset kanavat ovat kyllä tosiaan niitä parhaita. Itse tosin ymmärrän saksaa lähes yhtä hyvin kuin englantiakin. Aika hyvin kyllä pystyy kielen oppimaan noita tv-ohjelmia seuraamalla, kunhan ensin lukee koulussa perusteet. Ilman perusoppia se taas on vaikeaa. Nimittäin Polsatia katselin myös aikanaan, enkä oppinut kuin pari sanaa: tak ja rano... Enkä ole varma edes, miten ne kirjoitetaan. :) Silloin kun näyttivät tuolta englanninkielisiä yhden miehen dubbaamia sarjoja, joista pystyi kuulemaan dubbauksen takaa myös alkuperäisen ääniraidan.

Eli olisikohan Pasilla nyt itseopiskelun aika? Saksan alkeet haltuun, ja sen jälkeen alkaa tv:n katsominen sujua entistä paremmin.  ;D

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: TV-kanavien TOP10
« Vastaus #6 : Heinäkuu 28, 2007, 15:34:57 ip »
Minä olen nähnyt vain ne pari satelliittikanavaa jotka näkyi ilmaiseksi analogisissa kaapeli tai yhteisantenniverkoissa.

Eurosport oli varmaankin paras kun vielä näkyi ilmaiseksi, musiikkikanavista näkyi MTV, alussa katselin, myöhemmin en tykännyt juurikaan. Vivaa katselin joskus jossain, se oli minusta siihen aikaan parempi kun oli näitä suomalaisia HIMFunkMC's ja Darudea. DW-TW ja TV5 ainoat edelleen digiteeveen kautta näkyvät "vanhat" satelliittikanavat, en ymmärrä sanaakaan joten ei jaksa paria minuuttia kauempaa katsella. Helsingissä näkyi Cartoon Network, mä olisin halunnut että lapsena olisi ollut meilläkin joku kanava mistä tulee pelkkiä piirrettyjä, myös elokuvakanavia kaipasin lapsena, jotain filmnettiä vai mikä se oli, minkä ohjelmatiedot oli apu-lehdessä, mutta se olisi kai toiminut vain jossain isoissa kaupungeissa jonkun maksuteeveesysteemin kanssa. No onneksi silloin kun mä olin pikkutyttö näkyi vielä legendaarinen Kolmoskanava josta tuli kivoja piirrettyjä ja elokuvia. Henkilökohtaisia satelliittiantenneita ei ollut kenelläkään mun tutuista. Ne taisivat tulla enemmän vasta vuosituhannen vaihteen jälkeen, kun minun mielenkiintoni alkoi jo suuntautua tv:stä enemmän internetin puolelle.
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.