PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Viheraho & Suomen armeija  (Luettu 39934 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #63 : Marraskuu 24, 2008, 02:38:51 ap »
Mitäs foorumin sotilaille näin marraskuussa kuuluu?

Kohtahan sitä jo kotiudun, aika mennyt ihmeenkin nopeasti. Tosiaan iän ja odottavan työpaikan vuoksi sain puhuttua, ettei minua AUKiin laitettu - aineksia kuulemma olisi ollut. Kirjurina olen, ja jospa sitä vielä korpraaliksi ylennys tulisi ennen kotiutumista. Ampumaleiri vielä yksi edessä.

Täällä ei tosiaan olekaan ollut paljoa aikaa ja energiaa kirjoitella, mutta eiköhän sitä taas kohta.

täh...onx ohi jo?

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

digijussi

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 510
  • Karma: +0/-0
  • Elämää, tiedettä ja tietotekniikkaa
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #64 : Marraskuu 24, 2008, 23:23:07 ip »
Tuli vain tässä mieleen, että kun Pasilla näitä mielipiteitä asioista riittää, niin mikähän olisi suhtautuminen Suomen armeijaan. Ja millainen on näkemys yleensä näihin vaihtoehtoihin: asepalvelus 6-12 kk, aseeton palvelus 13 kk, siviilipalvelus 13 kk, linna 6 kk? Ruotsissahan järjestelmä eroaa aika radikaalisti, kun palvelus on vapaaehtoista. Entä missä muodossa Pasi on itse palvelun suorittanut?

Minut on vapautettu rauhanajan palveluksesta.
ekalla kerralla olin linnassa ja samoin 2. ja kolmanella kerralla sanottiin ettei tartte enää tulla.
Semmosta se oli hulvaton nuoruusaika.
No enpä olisi tullut intissä kyllä toimeen tollasten aamuherätysten sun muiden kanssa olisi vaan hermot mennyt.

En ole tuota asevelvollisuuden suorittamis asiaa mietiskellyt sen kummemmin.
Puolustuksenkannalta mielestäni sillä ei niin ole merkitystä mutta onhan puolustusvoimilla paljon muutakin tehtävää esim kriisitilanteissa joten on se hyödyllinen olla olemassa ja ei sitä pidä ainakaan lopettaa.
mut jos tänne itä naapuri nykyään haluaisi tulla ni uskoisin että se tulee.


Rauhan ajan vapautus on sota-ajan b kuntoluokka, kyllä sitä jokanen kotiaan puolustaa tai saa painua somaliaan turvapaikkaa hakemaan

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #65 : Marraskuu 28, 2008, 19:50:17 ip »
täh...onx ohi jo?

Kohta on. Kyllä se 6 kk ihmeen nopeasti vaan menee. Käytännössä kolmisen viikkoa jäljellä, sitten hyvin ansaitulle joululomalle. Kotiutuminen vuoden vaihteen jälkeen, mutta sitä ennen kahden viikon loma. Kuntoisuuslomia kun olen hieman kalastellut. :)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #66 : Maaliskuu 18, 2021, 19:12:25 ip »
Nykyisin ajattelen asian niin että hyvä etten armeijaan mennyt.viestiin olisin kyllä halunnut sinne en kelvannut ja ehkä hyvä niin.
Suomi on niin paska maa että en kyllä halua tälläistä paska maata palvella kun ei välitä kansalaisistaa pätkääkään.
Ottakoot ulkomaalaiset rättipäät tänne sotimaan isänmaan puolesta.Huntupäisiä sotilaita tänne tulee Ohisalo suorastaan niitä tänne lirkuttelee ja tuppurainen vikittelee näitä arabian miehiä tänne rynkkyineen marssimaan.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X