PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Viheraho & Suomen armeija  (Luettu 40526 kertaa)

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Viheraho & Suomen armeija
« : Heinäkuu 18, 2007, 20:10:00 ip »
Tuli vain tässä mieleen, että kun Pasilla näitä mielipiteitä asioista riittää, niin mikähän olisi suhtautuminen Suomen armeijaan. Ja millainen on näkemys yleensä näihin vaihtoehtoihin: asepalvelus 6-12 kk, aseeton palvelus 13 kk, siviilipalvelus 13 kk, linna 6 kk? Ruotsissahan järjestelmä eroaa aika radikaalisti, kun palvelus on vapaaehtoista. Entä missä muodossa Pasi on itse palvelun suorittanut?

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #1 : Heinäkuu 18, 2007, 21:46:33 ip »
Tuli vain tässä mieleen, että kun Pasilla näitä mielipiteitä asioista riittää, niin mikähän olisi suhtautuminen Suomen armeijaan. Ja millainen on näkemys yleensä näihin vaihtoehtoihin: asepalvelus 6-12 kk, aseeton palvelus 13 kk, siviilipalvelus 13 kk, linna 6 kk? Ruotsissahan järjestelmä eroaa aika radikaalisti, kun palvelus on vapaaehtoista. Entä missä muodossa Pasi on itse palvelun suorittanut?

Minut on vapautettu rauhanajan palveluksesta.
ekalla kerralla olin linnassa ja samoin 2. ja kolmanella kerralla sanottiin ettei tartte enää tulla.
Semmosta se oli hulvaton nuoruusaika.
No enpä olisi tullut intissä kyllä toimeen tollasten aamuherätysten sun muiden kanssa olisi vaan hermot mennyt.

En ole tuota asevelvollisuuden suorittamis asiaa mietiskellyt sen kummemmin.
Puolustuksenkannalta mielestäni sillä ei niin ole merkitystä mutta onhan puolustusvoimilla paljon muutakin tehtävää esim kriisitilanteissa joten on se hyödyllinen olla olemassa ja ei sitä pidä ainakaan lopettaa.
mut jos tänne itä naapuri nykyään haluaisi tulla ni uskoisin että se tulee.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2007, 12:23:17 ip »
Minut on vapautettu rauhanajan palveluksesta.
ekalla kerralla olin linnassa ja samoin 2. ja kolmanella kerralla sanottiin ettei tartte enää tulla.
Semmosta se oli hulvaton nuoruusaika.

Jopas on siinä nuoruutta sitten tullut vieteltyä.

Onhan se rikastuttava juttu, että tällaisia persoonia löytyy. Oletko kuitenkin joskus ajatellut, millaista olisi, jos nuoruus olisi tullut vietettyä hieman toisin, ja olisi nyt perhe, työpaikka ja vapaus veloista? Jossitteluahan tällainen tietysti on, eivätkä mitkään asiat menneisyydessä elämisellä ja katumisella miksikään muutu. Vain kiinnostaisi tietää, kaipaavatko persoonatkin joskus "normaalia elämää".

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #3 : Heinäkuu 19, 2007, 15:59:48 ip »
Minut on vapautettu rauhanajan palveluksesta.
ekalla kerralla olin linnassa ja samoin 2. ja kolmanella kerralla sanottiin ettei tartte enää tulla.
Semmosta se oli hulvaton nuoruusaika.

Jopas on siinä nuoruutta sitten tullut vieteltyä.

Onhan se rikastuttava juttu, että tällaisia persoonia löytyy. Oletko kuitenkin joskus ajatellut, millaista olisi, jos nuoruus olisi tullut vietettyä hieman toisin, ja olisi nyt perhe, työpaikka ja vapaus veloista? Jossitteluahan tällainen tietysti on, eivätkä mitkään asiat menneisyydessä elämisellä ja katumisella miksikään muutu. Vain kiinnostaisi tietää, kaipaavatko persoonatkin joskus "normaalia elämää".

Tollasia on turha miettiä.
Näin on menty ja se ei muuksikaan siitä miettimällä muutu.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #4 : Toukokuu 13, 2008, 17:17:31 ip »
Tuo armeijaan meno tässä uhkaavasti lähestyy, joten voisi olla mielenkiintoista lukea muiden foorumilaisten kokemuksia ko. paikasta. Vai onko suurimmalla osalla käynyt kuten Pasin kohdalla, että vapautus on tullut?

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #5 : Toukokuu 13, 2008, 17:56:53 ip »
Tuo armeijaan meno tässä uhkaavasti lähestyy, joten voisi olla mielenkiintoista lukea muiden foorumilaisten kokemuksia ko. paikasta. Vai onko suurimmalla osalla käynyt kuten Pasin kohdalla, että vapautus on tullut?

onhan tuo moneen ammattiinkin ihan edellytys.
mutta luulen että itselläni ei olisi pää kestänyt moista paikkaa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Bajari

  • Vieras
Vs: Viheraho & Suomen armeija
« Vastaus #6 : Toukokuu 13, 2008, 18:56:04 ip »
ite kävin  saapumiserässä II/93 onttolassa sissikompaniassa. Ottaa homman huumorilla koko homman eikä pingota liikaa. Ruoka oli itestäni ainaki saatanan hyvää, paino pompsahti 6 kiloo intin aikana. Nykysin eikös pääse lyhimmillään 6 kuukauteen.