Viheraho.info
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Huhtikuu 20, 2018, 18:45:34 pm

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Löytyykö flipperi?
Tiedätkö tarpeettoman tai viallisen flipperin?
Kerro siitä meille,etsimme flipperille uuden omistajan.
Sähköpostia osoitteeseen flipperit@viheraho.com
94813 viestiä 11076 aihetta kirjoittanut 2310 jäsentä
Uusin jäsen: jaampo
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy

Haluatko mainostaa viheraho.info:Ssa ?
Ota yhteyttä mainostus@viheraho.com
Otan vastaan käytöstä poistuvia langattomia mikrofoneja ja korvamonitoreja. yhteydenOtot pasi@viheraho.com
Lisäksi suuri tarve UPS eli katkottomien powereiden isoista akuista
Teollisuudessa näitä käytettyjä vuoden pari ikäisi akkuja menee poistoon
Voin Noutaa useita kymmeniä kappaleita tarvittaessa
Joten jos tiedät mistä näitä voisi noutaa kerrothan siitä minulle. - Kiitos

+  Viheraho.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleinen keskustelu
| | |-+  4
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 4  (Luettu 9 kertaa)
Viheraho
Administrator
*****
Viestejä: 14001

Minä itte :)


WWW
« : Tammikuu 10, 2018, 18:44:05 pm »

Toivon että rattaa lähtevät tullaamaan siihen suuntaan että tunnistus pitää toimitaa kun jotain tilataan.
Muuten tämä ralli jatkuu maailman tappiin.
Jos palvelu tunnistaminen jne saadaan laajaan käyttöön niin hinta toivottavasti tulisi tippumaan muutamiin sentt ihin per tunnistus ja ongelma poistuisi.
Ainakin yksi kansanedustaja edes yrittää muuttaa mailmaa paremmaksi.
Jos en itse ole tuolloin ehdolla niin tälläisille kansanedustajille kannattaa se ääani kantaa äänestyskopissa.


https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Sivut/KK_552+2017.aspx

Kirjallinen kysymys
KK
552
2017 vp
Mika
Kari
sd
Kirjallinen kysymys identiteettivarkauksien ennalta ehkäisemisestä ja sähköisestä tunnistautumisesta
Eduskunnan puhemiehelle
Identiteettivarkaus on kriminalisoitu rikoslain 9 §:ssä vuonna 2015 voimaan tulleen lakimuutoksen seurauksena. Rikoslain perusteella henkilö, joka erehdyttääkseen kolmatta osapuolta käyttää oikeudettomasti toisen henkilötietoja, tunnistamistietoja tai muuta vastaavaa yksilöivää tietoa ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa tai vähäistä suurempaa haittaa sille, jota tieto koskee, on tuomittava identiteettivarkaudesta sakkoon. Vuoden 2015 lakimuutoksella identiteettivarkaudet kriminalisoimalla on pyritty vastaamaan identiteettivarkauksien yleistymiseen.
Silti edelleen aivan liian usein saa kuulla identiteettivarkauksista, joissa toisen osapuolen nimissä oikeudettomasti on esimerkiksi tilattu maksullisia tuotteita tai palveluita. Tällaiset tilaukset, jotka siten myös tulevat maksettaviksi rikoksen kohteeksi joutuneelle osapuolelle, voivat pahimmillaan johtaa luottotietojen menettämiseen maksuhäiriömerkintöjen seurauksena. Tällaisen rikoslain perusteella kriminalisoidun toiminnan taustalla voi olla pyrkimys esimerkiksi kiusantekoon tai todelliseen taloudellisen vahingon aiheuttamiseen toiselle osapuolelle.
Sähköisen tunnistautumisen avulla kynnystä tällaisten identiteettirikosten toteuttamiseen voidaan merkittävästi nostaa. Monet julkiset ja yksityiset palvelut ovatkin jo sellaisia, että niissä asioiminen edellyttää hyvin perusteellista sähköistä tunnistautumista esimerkiksi verkkopankkitunnuksin.
Ongelmallisiksi osoittautuvatkin erityisesti sellaiset yksityiset tai julkiset palvelut ja alustat, joiden yhteydessä sähköistä tunnistautumista ei edellytetä. Tällaiset internetin palvelualustat suorastaan houkuttelevat identiteettivarkauksien tekemiseen ja mahdollistavat merkittävänkin harmin aiheuttamisen yksityishenkilöille, täysin heidän siitä tietämättään. Jotta tällaiset vahingonteot niin yksityisille henkilöille kuin yrityksillekin kävisivät mahdottomaksi tai ainakin kynnys niiden tekemiselle olisi korkea, tulisi sähköisen tunnistautumisen yleistymistä edistää määrätietoisesti.
Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:
Mihin toimiin hallitus on valmis ryhtymään identiteettivarkauksien ennalta ehkäisemiseksi ja sähköisen tunnistautumisen edistämiseksi internetissä tapahtuvassa asioinnissa? 
Helsingissä 28.11.2017
Mika
Kari
sd




https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kysymys/Documents/KKV_552+2017.pdf#search=KK%20552%2F2017%20vp

Vastaus kirjalliseen kysymykseen KKV
552/2017
vp
Vastaus kirjalliseen kysymykseen
identiteettivarkauksien ennalta e
h-
käisemisestä ja sähköisestä tunnistautumisesta
Eduskunnan puhemiehelle
Eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ssä mainitussa tarkoituksessa Te, Arvoisa puhemies, olette
toimittanut asianomaisen
ministerin v
astattavaksi kansanedustaja Mika
Karin /sd näin kuuluvan
kirjallisen kysymyksen KK 552/2017 vp:
Mihin  toimiin  hallitus  on  valmis  ryhtymään  identiteettivarkauksien  ennalta  ehkäisemiseksi
ja
sähköisen tunnistautumisen edistämiseksi internetissä t
apahtuvassa asioinnissa?
Vastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:
Digitaalisen liiketoiminn
an kasvuympäristön rakentamista koskevan hallituksen kärkihankkeen
tavoitteena on tehdä Suomesta suotuisa toimintaympäristö digitaalisille palveluille ja digitaal
i-
s
uuteen perustuville liiketoimintamal
leille. Osana
kärkihankkeen toimeenpanoa
liikenne
-
ja
viestintäministeriö on laatinut
kansallisen tietoturvastrategian.
Strategiassa kuvataan tavoitteet
ja toimenpiteet, joilla pyritään lisäämän luottamusta internetiin j
a digitaalisiin toimintatapoihin.
Erityisesti sähköisen tunnistamisen osalta strategian tavoitteena on parantaa luottamusta digita
a-
lisiin palveluihin ja sähköisiin transaktioihin käynnistämällä sähköisen tunnistamisen kansall
i-
nen luottamusverkosto.
Sähköi
sen tunnistamisen luottamusverkostoa koskevat lainsäädäntömuutokset tulivat voimaan
toukokuun 2017 alussa.
Luottamusverkoston ajatuksena on tehdä vahvan sähköisen tunnistam
i-
sen k
äyttöönottamisesta yhä helpompaa ja luotettavampaa digitaalisten palveluiden t
arjoajille,
millä voidaan edistää sitä, että yhä useammissa palveluissa edellytettäisiin sähköistä tunnist
a-
mista
.
Luottamusverkoston myötä j
atkossa asiointipalvelut, kuten erilaiset julkisen sektorin ja
yksityisten yritysten palvelut, voivat saada kaikki t
unnistusvälineet käyttöönsä
ja luottaa toiste
n-
sa välittämiin tunnistamistietoihin
yhden välityspalvelun kautta ja yhdellä sopimuksella sen s
i-
jaan, että ne joutuisivat tekemään useita sopimuksia.
Luottamusverkoston lisäksi muillakin viime vuosina tehdyillä
vahvaa sähköistä tunnistamista
koskevilla lainsäädäntömuutoksilla
on
järjestelmällisesti
pyritty edistämään
sähköisen tunnist
a-
misen markkinoiden kehittymistä
.
Tavoitteena on erityisest
i myös se, että kansalaisilla olisi
v
a-
littavanaan
heidän tarpeisiin sopi
via
luotettavia, turvallisia ja helppokäyttöisiä tunnistusväline
i-
tä.
Tunnistamismarkkinoiden nykyis
tä nopeampi kehittyminen nähdään
välttämättömäksi digita
a-
listen palvelujen ja liiketoiminnan edistämiselle. Tarvitaan luotettavia ja kohtuuhintaisia tunni
s-
tu
svälineitä, joilla sähköisen asioinni
n luotettavuutta voidaan lisätä. Tämän johdosta liikenne
-
ja
viestintäministeriö valmisteli vahvasta sähköisestä tunnistamisesta ja sähköisistä luottamuspa
l-
veluista annetun lain väliaikaisen muutosesityksen, jonka mukaa
n niin sanotun ensitunnistami
s-
tiedon ketjuttamiselle asetetaan enimmäishinta viiden vuoden määräajaksi.
Vastaus kirjalliseen kysymykseen KKV
552/2017
vp
Ensitunnistamisella tarkoitetaan henkilöllisyyden luotettavaa tunnistusta silloin, kun uudelle
asiakkaalle myönnetään ensimmäistä kertaa vahva sähköinen
tunnistamisväline, kuten verkk
o-
pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Ensitunnistamistietojen ketjuttamista tarvitaan, kun ol
e-
massa olevan vahvan sähköisen tunnistusvälineen avulla haetaan sähköisesti uutta vahvaa tu
n-
nistusvälinettä. Tällä hetkellä korkeat
hinnat ovat vaikeuttaneet olemassa olevien tunnistusväl
i-
neiden hyödyntämistä uusien välineiden hankkimiseksi. Enimmäishintasääntelyllä pyritään edi
s-
tämään sitä, että markkinoilla olisi tarjolla eri osapuolten tarpeisiin sopivia ja keskenään kilpa
i-
levia tun
nistusvälineitä. Väliaikainen lainmuutos tuli voimaan 15 päivänä joulukuuta 2017, ja
liikenne
-
ja viestintäministeriö seuraa lainmuutoksen vaikutuksia tunnistamismarkkinoiden k
e-
hitykseen.
Sen lisäksi, että sähköisen tunnistamisen käyttöönottamisesta pyritä
än tekemään entistä he
l-
pompaa ja luotettavampaa, tarvitaan myös riittävät keinot puuttua lainvastaiseen toimintaan.
Identiteettivarkaus on vuonna 2015 säädetty rangaistavaksi tieto
-
ja viestintärikoksia koskevan
rikoslain 38 luvun 9 a §:ssä.
Helsingissä
19
.12.2017
Liikenne
-
ja viestintäministeri Anne Berner
LVM/2254/01/2017
tallennettu

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X
Hakki
Administrator
*****
Viestejä: 10


4
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2018, 13:35:12 pm »

4
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!