PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: vihdissä tehdään lastensuojeluilmoitus jos toinen vanhempi saa sairaskohtauksen  (Luettu 3992 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
http://www.vihdinuutiset.fi/keskustelut/226838



Kun saat sairaskohtauksen vihdissä,tehdään lastensuojeluilmoitus vaikka paikalla olisi 2muuta aikuista.
Näin tapahtui meille.

-Puoliso sai tajuttomuus/kouristuskohtauksen,pelkäsin että hän kuolee.
->Soitin hätäkeskukseen, hätäkeskuspäivystäjä sanoi mm. että sulla on lapsi siellä lähetä hänet ambulanssia vastaan ala-ovelle, Samaan aikaan minä annoin ensiapua ja olin selin kouluikäiseen lapseeni, lapsi lähti sukkasilteen ulos, ulkona satoi joten lapsi kastui(vaihdoin lapselle kuivaa päälle heti kun huomasin asian ja ambulanssi henkilökunta näki tämän).

Puoliso virkosi hätäkeskus puhelun aikana,jonka jälkeen soitin sisarukselleni että voiko tulla tänne kun xxxx sai kouristus/tajuttomuuskohtauksen, sisarukseni ehti paikalle ennen ambulanssia. Nuorempi lapsistani istui sisarukseni sylissä koko ajan. Lapset eivät olleet enään kovin hädissään kun ambulanssi tuli, minä olin vähän.Mietin hetken lähdenkö miehen matkaan vai en,kysyinkin että pitäskö mun tulla mukaan vai ei.

-Puoliso lähti ambulanssin kyydissä sairaalaan tutkittavaksi ja minä jäin kotia.

-> 2viikon päästä postilaatikosta tipahti lastensuojeluilmoitus: Koska lapsi on ollut märissä vaatteissa ja ilman kenkiä ulkona. Ja minun mielenterveyttäni epäiltiin koska olin hädissäni. Lapset olivat kuulemma turvattomia(pienempi istui tutun aikuisen sylissä koko ajan).asunnon siisteydestäkin satuiltiin ilmoitukseen(puolisoni oli juuri siivoamassa ja sunto oli normaali lapsiperheasunto,hiekat toki lensi rikkakihvelistä pitkin lattiaa kun puoliso tipahti se kädessä lattialle).

Tottakai lapset pelästyi, mutta ei sairaskohtaus ole mikään lastensuojeluasia kun paikalla on ollut terveitä aikuisia 2! Tämä on todella törkeää. En tehnyt mitään väärää eikä tehnyt puolisonikaan: Soitin puolisolle apua,annoin ensiapua, soitin veljeni(aikuisen) paikalle,kerroin tapahtuneesta ambulanssin henkilökunnalle, mietin hetken lähdenkö mieheni tueksi vai en,mutta jäin kotia. Mikä siinä on lastensuojelu asia? ihmiset eivät voi elää normaalia elämää kun tälläisiä henkilöitä on olemassa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X