PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Radioamatööriharrastus on hieno harrastus  (Luettu 4436 kertaa)

Päätrolli

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2207
  • Karma: +0/-0
  • Ei vika suur tarvi ol jos se o pääs.
Radioamatööriharrastus on hieno harrastus
« : Elokuu 15, 2023, 22:15:30 ip »
Monenmoista harrastetta oon tuossa harrastellut, mutta voin heittämällä todeta tämän radioamatööriharrasteen olevan kyllä sellainen jota en lämpimästi lähtisi suosittelemaan kenellekkään.  Tässä harrasteessa ei voi olla törmäämättä eripuraan joka johtuu eri henkilöiden erimielisyyksistä ja näkemyseroista. Alueittain löytyy jopa ryhmittymistä että siellä on X porukka ja Y porukka jotka ei egojensa puitteissa samaan tilaan mahdu. Aikuisilla ihmisillä kyllä on vapaus valita miten, missä ja jopa mahdollisesti kenen kanssa vapaa-aikansa käyttää ja uskoisin tuon sisältyvän kyseiseen valinnanvapauteen.

Oli miten oli niin lähestyin erästä vanhan linjan RA persoonaa joka on katsellut sivusta kyseistä harrastetta ja ollut monessa mukana. Kyselin häneltä sensuroimatonta SRAL historiikkiselvitystä ja hän osasi vakuuttavasti kirjoittaa kuinka siellä pukki loikkii kaalimaalla ja pyrkii kaalimaan vartijaksi ja vahvasti näyttää siltä että näin on tapahtunut. Mainitun pukin olen tavannut ja oma tuntuma kyseisestä persoonasta sai reilun vahvistuksen. Kysyin myös että mikä hitto RA jengiä vaivaa noin yleensä? Mikä siinä herättää kateutta jos toinen haluaa harrastaa omalla tavallaan? - Tähänhän ei ole mitään vastausta, vain sanonta: Säälin saa ilmaiseksi, kateus täytyy ansaita.

Sral kesäleirillä piipahtaneena sitä jengiä siinä katselin, luokittelin sen seniilien setien kokoontumisajoksi ja jos siellä joitain nuorempaa väkeä oli niin ihan selkärangattomia joilla on vain puheita, ei tekoja. Syy käydä leirillä oli täysin RA toiminnan ulkopuolella, sillä kuulin että paikalle olisi tulossa henkilöitä joiden väliin tulee välitöntä väkivaltaa kohdatessa mitään kysymättä / selvittämättä. Taas voin todeta että puheet oli miehekkäitä, mutta paikallaolo ei mitä ilmeisimmin toteutunut kummankaan kohdalla. Arvio: on puheita, ei tekoja vain vahvistuu. Eivät perkele tule edes paikalle.

Leirillä hetken ympärille katseltuani ei aivoni voinut olla miettimättä: Kuinkakohan moni näistä on 20 vuoden päästä elossa ja matemaattisena ihmisenä saatoin arvella että 20 vuoden päästä noista ihmisistä on yli 90% kuollut yli 90% varmuudella. Samalla mietin että miten on mahdollista että yli 50% uusista radioamatööreistä lopettaa harrasteen ensimmäisen vuoden sisällä? Uskoisin että se juurisyy on siinä ympärillä, ne vanhat jäärät ja selkärangattomat persoonat.
Rikon pyhältä tuntuvan hiljaisuuden, koska olen kapinallinen luonne. Kysyn sinulta, missä olet. Sinä siirrät katsettasi ja lasket kätesi omani päälle, lepäämään reidellesi. Kotona, vastaat, eikä sinun tarvitse kertoa enempää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Radioamatööriharrastus on hieno harrastus
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2023, 10:19:15 ap »
On siellä omat ongelmansa.Aina on ollut.tai sitten ei.Maailmassa on valloillaan vähän siellä täällä eri kuppikunnat. Minusta harrastus on se tärkein asia ei siihen pidä vetää yhteiskuntaluokkia tms.
Minä sanon omat mielipiteeni ääneen ja tee sinäkin niin.
Pitää muistaa, että SRAL:ssa on paljon hyvää ja monia juttuja on hoidettu hyvinkin.Ne tuntuu ynohtuvan kaikenlaisessa tiimellyksessä.
Maailma muuttuu ja myös SRAL toivottavasti parempaan.
Oli leirillä paljon hyvää se tietomäärä joka sieltä oli mahdollisuus ammentaa on kaikille eduksi.
Jatkakaa  ;D
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X