PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: SÄHKÖNKULUTUS  (Luettu 447 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
SÄHKÖNKULUTUS
« : Helmikuu 01, 2024, 18:29:15 ip »
2024 Tammikuu sähköä on palanut 2531 kwh
Tulee taas kallis lasku
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: SÄHKÖNKULUTUS
« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2024, 12:11:11 ip »
SaAPUI sähkölasku

394,71 eur
Tammikuu

2535,01 kwh

Vaikeaa on tämä säästäminen.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: SÄHKÖNKULUTUS
« Vastaus #2 : Helmikuu 10, 2024, 11:51:18 ap »
nyt on lämmityspatterit laiteltu studioon ja oleskelutiloihin. säädetty 14 asteeseen koska tarkoitus on ettei menis paikat jäähän ja näitä jäätymisiä ei enää tulisi.kulutusta tuli noin 500w näillä arvoilla.pakko kärvistellä ettei tule jäätymisistä vaurioita.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Päätrolli

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2207
  • Karma: +0/-0
  • Ei vika suur tarvi ol jos se o pääs.
Vs: SÄHKÖNKULUTUS
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2024, 19:04:52 ip »
Olet saanut sähköä halvalla.

Ihan vain vertailun vuoksi itsellä rivitalokaksiossa 1.4.2023 - 12.4.2024 (reilun vuoden aikana) sähkön kulutus on ollut 1827kWh. Joka kuukausi sähköyhtiö on laittanut noin 40€ laskun. Näin ollen tuo 1827kWh sähkömäärä on maksanut n. 480 euroa. Halpaa se on jos alle 400 eurolla saa reilu 2500kWh. On siinä sähkömittari rallattanut. Silloin kun oli 163 neliöinen ok talo ja joka huoneessa sähköpatterit niin kovimmilla pakkasilla ei saanut 1000kWh /kk käytettyä millään vaikka oli useempi tietokonekkin päällä pattereiden lisäksi.

Ihmettelen miten jotkut kykenee tuollaiseen 2500kWh+ /kk kulutukseen.

Työpaikalla laitosmieheltä kysyin että mihin tahtiin firman sähkömittari rallattaa ja saanko kunnian olla henkilö joka kuluttaa eniten firmassa sähköä. Vastaus oli hauska: Sähköä kuluu keskimäärin 80 000kWh /kk ja sähkön jakautumisesta sen tarkemmin ei ole dataa, mutta varmaa on että jos en ole ykkösenä niin vähintään kakkosena, vaikea arvioida. Sähkölaskun suuruutta en uskaltanut udella. Se voi heikompia hirvittää, mutta joo. Selvennökseksi työpaikalla rakennuksen koko on 2 hehtaaria jonka lämmitys tapahtuu kaukolämmöllä. Sähköä kuluttavat toimiston + suunnittelun tietokoneet, valaistus, hitsaamo, koneistamo, pintakäsittely, kokoonpano.... Sähkötrukitkin jne...

Minua viisaammat henkilöt ovat kertoneet että sähköstä laskutetaan kulutuksen mukaan vaikka sähköä ei kuluteta vaan sähköverkkoa kuormitetaan.
Rikon pyhältä tuntuvan hiljaisuuden, koska olen kapinallinen luonne. Kysyn sinulta, missä olet. Sinä siirrät katsettasi ja lasket kätesi omani päälle, lepäämään reidellesi. Kotona, vastaat, eikä sinun tarvitse kertoa enempää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: SÄHKÖNKULUTUS
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2024, 20:41:06 ip »
Sähköä tulee tosiaan töpselistä ja terveys vie sähköä.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X