PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA  (Luettu 8513 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
On kyllä täysin käsittämätöntä tämä meno suomessa

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/12/22/puolustusvoimat-miettii-parran-sallimista-erilaiset-etniset-taustat-halutaan-ottaa-paremmin-huomioon


Puolustusvoimat miettii parran sallimista, erilaiset etniset taustat halutaan ottaa paremmin huomioon
Varusmiesten on nyt pidettävä hiuksensa lyhyinä ja siisteinä. Kuva: Panu Salonen

Puolustusvoimat harkitsee huojennuksia sotilaiden sekä varusmiesten ulkonäkö- ja pukeutumissääntöihin.

- Toteutettavat muutokset kirjataan uudistettavaan palvelusohjesääntöön ensi vuonna, Puolustusvoimien komentopäällikkö, prikaatikenraali Kim Mattsson toteaa.

Huojennuksia varsin tiukkoihin ulkonäkö- ja pukeutumissääntöihin harkitaan, koska Puolustusvoimat haluaa huomioida nykyistä paremmin eri etniset ryhmät, uskonnolliset vakaumukset sekä kulttuuriset taustat.

- Eri etnistä taustaa olevien varusmiesten ja ammattisotilaiden määrä kasvaa tasaisesti. Nyt on hyvä hetki katsoa, voisiko heidän kohdallaan perustellusta syystä poiketa ulkonäkö- ja pukeutumissäännöistä.
Eri etnistä taustaa olevien varusmiesten ja ammattisotilaiden määrä kasvaa tasaisesti. Kim Matsson

Mattssonin mukaan valmistelussa huomioidaan erityisen tarkasti se, etteivät mahdolliset muutokset vaaranna palvelusturvallisuutta.

Tällä hetkellä naisten hiusten pituutta ei yleisesti rajoiteta, mutta palveluksessa pitkät hiukset pitää olla nutturalla niskan takana. Miehillä ei sallita partaa eikä viiksiä.

Ulkonäkö- ja pukeutumissääntöjen lisäksi myös ammattisotilaiden vapaa-ajan käyttäytymistä koskevaa ohjeistusta aiotaan tarkentaa.

- Yleiseen palvelusohjesääntöön tehdään sotilaiden vapaa-ajan käyttäytymistä koskevia tarkennuksia niin, että huomioiduksi tulevat sekä Puolustusvoimien perinteinen arvopohja että nykyaika.

Prikaatikenraali Mattsson on valmis luomaan sotilaiden vapaa-ajan käyttäytymiselle erillisen ohjeen perusteluineen ja esimerkkeineen, mikäli yleiseen palvelusohjesääntöön ensi vuonna tehtävät tarkennukset osoittautuvat riittämättömiksi.

Jos erillisohjeistus luodaan, tehdään se yhdessä henkilökunnan ja ammattijärjestöjen kanssa.

Upseeriliiton puheenjohtajan, everstiluutnantti Jari Rantalan mielestä sotilaille olisi hyvä luoda vapaa-ajalle ohjeet käyttäytymisestä, jollaista heiltä edellytetään. Rantalakin on sitä mieltä, että ohjeet tulisi laatia yhteistyössä henkilöstön kanssa.

- Nykyistä lakia ja palvelusohjesääntöä tarkempi ohjeistus olisi hyvä luoda, jotta upseerit ja muut sotilaat tietäisivät, mitä työnantaja odottaa vapaa-ajan käytökseltä, Rantala sanoo.

Hän kuitenkin varoittaa luomasta ”yliampuvaa” ohjeistusta, jossa varmuuden vuoksi kielletään sellainen vapaa-ajan käytös, jossa ei maalaisjärjen mukaan ole mitään paheksuttavaa.

Nykylain mukaan sotilas syyllistyy sopimattomaan käytökseen vapaa-ajallaan, jos hän sotilasalueella tai julkisella paikalla ”esiintyy ilmeisen päihtyneenä taikka meluamalla tai muulla käyttäytymisellään aiheuttaa häiriötä tai pahennusta”.

- Kieltojen sijaan voisi olla parempi korostaa sitä, mikä on vapaa-ajalla sallittua, Rantala sanoo.

Sopimattomasta käyttäytymisestä ammattisotilas voi saada muistutuksen, varoituksen tai kurinpitosakon. Sotilaiden käytöstavat puhuttivat viime keväänä, kun Ilmavoimien aliupseeri esiintyi alasti television parinhakuohjelmassa.

Tikkakoskella työskennellyt sotilas selvisi tempauksestaan ilman seuraamusta, vaikka Ilmavoimat totesi, ettei ”tämäntyyppinen esiintyminen ei ole ammattisotilaan käyttäytymisvelvoitteen mukaista”. Sotilaan pelasti rangaistusseuraamukselta se, että hän oli kysynyt osallistumiselleen luvan esimieheltään.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Ile-69

  • Member
  • *
  • Viestejä: 26
  • Karma: +0/-0
Vs: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA
« Vastaus #1 : Joulukuu 26, 2016, 23:08:17 ip »
Näin se suomen alasajo etenee myös puolustusvoimien osalta.Hyvästi oikea aito isänmaa.Mitä tähän voi enää muuta sanoa kuin että VOI VIT..!!!

noname

  • Vieras
Vs: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2016, 10:26:10 ap »
Tässäkin kannetaan jälleen sitä Tavjan 12 vuoden poliittisten virkanimitysten hedelmää.

Sairaammaksi menee kaiken aikaa. Sopeutuminen etenee  ;D

Juha882

  • Vieras
Vs: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2016, 23:43:31 ip »
 :) Aiotko tehdä minusta lisää YouTube Videoita.Että koko Suomen kansaa saa nauraa minulle.Aiotko runkata somaaleita.

Pasi Viherahi

  • Vieras
Vs: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2016, 16:35:20 ip »
 ;D En aio tehdä pilaa enää sinusta Juha.Älä ole katkera minulle enää.Hyvää uuttavuotta.

zxcc

  • Vieras
Vs: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA
« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2016, 16:54:25 ip »
 ;D Sitäpaitsi Pasi Viheraho päättää sen itse kuka hänelle ostaa uuden kameran.Ja mistä työstä Pasi tykkää.
Itse olen maahanmuutto myönteinen.En ole rasistinen,vaikka Pasi Fani sai sellaisen käsityksen kirjoituksistani.Että olisin rasistinen epäsikiö.

Pasi67

  • Vieras
Vs: kun ei nää partalapset sopeudu niin maa sopeutuu EI JUMALAUTA
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2016, 18:29:04 ip »
 >:( Ne Pasi Fanin. Jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa.Mäntti mikä mäntti.Itse olen maahanmuuttovastainen.