PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: JUHA SIPILÄ PUHUU TAAS PASKAA  (Luettu 3286 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
JUHA SIPILÄ PUHUU TAAS PASKAA
« : Marraskuu 26, 2016, 17:10:55 ip »
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004882146.html?utm_source=facebook.com&utm_campaign=fb-share&utm_medium=social&utm_content=android.iltasanomat.fi

On se kyllä suuri paskan puhuja.
Ei mulla muuta
Vie suomen suohon entistä syvemmälle toivottavasti pika pikaa menis narun jatkoksi.
Se olisi suomelle parasta


uha Sipilä vastaa Terrafamen alihankkijasta syntyneeseen kohuun: ”Isoisäni ei perustanut Katera Steeliä”
Pääministeri Juha Sipilä (kesk) kommentoi sukulaistensa liiketoimia blogissaan.
Pääministeri Juha Sipilä (kesk) kommentoi sukulaistensa liiketoimia blogissaan. (KUVA: Heikki Saukkomaa / Lehtikuva)

Julkaistu: 25.11. 20:34

    Jaa311
    Twiittaa
    Sähköposti

– Minulla ei ole mitään tietoa yhtiön liiketoiminnasta, enkä voi vaatia kaikkia sukulaisiani liiketoimintakieltoon pääministerin tehtäväni vuoksi, Juha Sipilä kirjoittaa blogissaan.
Pääministeri Juha Sipilä (kesk) puuttui perjantai-iltana blogissaan hänen yhteyksistään valtion omistaman Terrafamen kaivoksen alihankkijana toimivaan konepajayhtiöön.

Kansan Uutiset ja Yle ovat kertoneet, että Sipilän lapsilleen kolme vuotta sitten siirtämä sijoitusyhtiö omistaa viisi prosenttia Katera Steel -yhtiöstä, joka on saanut noin puolen miljoonan euron arvoisen tilauksen. Sen pääomistajat ovat Sipilän serkkuja ja enoja.

Sipilä kiistää blogissaan tiedon siitä, että Katera Steel olisi hänen isoisänsä perustama. Sipilän isoisä oli Esa Jauhiainen. Katera Steelin nettisivuilla kerrotaan, että Esa Jauhiainen perusti Hitsaus ja levytakomo Ky -nimisen metalliverstaan vuonna 1961. Perustetun yhtiön omia tuotteita olivat mm. metsäoja-aurat ja teräsveneet.

– Myöhemmin toiminta laajeni käsittämään teollisuuden teräsrakenteet. Nykyään Katera Steel Oy toimii koneiden ja laitteiden järjestelmätoimittajana, yhtiön nettisivuilla sanotaan.

Niiden ylläpitäjä siis katsoo, Sipilän isoisän perustaneen yhtiön, jonka pohjalle nykyinen Katera Steel on perustettu. Sipilä näkee asian toisin.

– Kyseinen kajaanilaisyritys, eli Katera Steel Oy, ei ole isoisäni perustama. Sekään ei ole totta, että olisin työskennellyt Katera Steel Oy:ssä 15-vuotiaana, koska Kateraa ei ollut silloin vielä olemassakaan, Sipilä kirjoittaa.

Sipilä tulkitsee Yleisradion vihjailleen jutussaan hänen olleen myötävaikuttamassa Terrafamen rahoitukseen, jotta hänen sukulaistensa yritys saisi sieltä tilauksia.

– Minä kestän sen, että minua hakataan median puolelta, mutta sitä en hyväksy, että lapset ja sukulaiset vedetään asemani vuoksi lokaan, Sipilä kirjoittaa ja jatkaa:

– Ylipäätään, että tällainen kytkös käy edes mielessä, kertoo enemmän kysyjästä. Ei kävisi mielessäkään. Terrafamen rahoituspäätös tehtiin sen vuoksi, että veronmaksajien varojen käytön näkökulmasta oli järkevämpää jatkaa nyt hyvissä käsissä olevaa toimintaa kuin käyttää 400-500 miljoonaa kaivoksen alasajamiseen.

Sipilä kertoo luopuneensa välillisestä viiden prosentin omistuksestaan Katera Steelissä vuonna 2013.

– Menin yritykseen mukaan Fortel Invest Oy:n kautta vuonna 2011 helpottaakseni yhtiössä meneillään ollutta sukupolvenvaihdosta. Minulla ei ole mitään tietoa yhtiön liiketoiminnasta enkä voi vaatia kaikkia sukulaisiani liiketoimintakieltoon pääministerin tehtäväni vuoksi.

Sipilän mukaan hänellä ei ole ollut myöskään tietoa siitä, että Katera Steel olisi voittanut Pöyryn järjestämän tarjouskilpailun.

Sipilän ulostulo on poikkeuksellisen väkevä. Vielä aiemmin päivällä Sipilän esikunnasta kerrottiin STT:lle, että kaikki kommentoitava asia on kerrottu Kansan Uutisille. Sipilä sanoi lehdelle sähköpostitse avustajansa välityksellä, että hänellä ei ole ollut viime vuosina tietoa sukulaistensa yhtiön asioista.

Terrafame sai toissa viikolla hallitukselta luvan jatkaa rahoitusneuvotteluita vielä vuodenvaihteen yli. Talouspoliittinen ministerivaliokunta päätti myös, että Terrafame Groupin lisäpääomitukseen varataan 100 miljoonaa euroa.

EDIT: Juttuun lisätty klo 20:50 Katera Steelin nettisivuilta löytyvät tiedot Juha Sipilän isoisästä.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X