PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN  (Luettu 9578 kertaa)

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #7 : Lokakuu 29, 2016, 01:01:08 ap »
Mietin tuossa Pasi, että mitä olisi maksanut UPS:n kuljettaminen jollakin kuriirifirmalla.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #8 : Lokakuu 29, 2016, 11:30:36 ap »
Mietin tuossa Pasi, että mitä olisi maksanut UPS:n kuljettaminen jollakin kuriirifirmalla.

siinihän mietit mutta tämä oli halvin tapa
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #9 : Lokakuu 29, 2016, 14:35:39 ip »
Mietin tuossa Pasi, että mitä olisi maksanut UPS:n kuljettaminen jollakin kuriirifirmalla.

Otappas selvää.
Tuon kokoinen laite ja paino noin 500 kg
että milläs olisit kuljetellut tuon noin 132 eurolla joka minulla meni polttoaineisiin.
Mistäs olisit tuollaisen möykyn saanu edullisemmin liikkumaan?
kerro oi kerro kun tiedät kaikesta kaiken
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Liemola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #10 : Lokakuu 30, 2016, 03:37:16 ap »
Tarkkaa hintaa vaikea laskea ilman mittoja, mutta tuolta https://www.suomenkuljetustilaukset.fi löytyvällä laskurilla antoi 500kg möhkäleelle, jonka mitat 70cm x 90cm x 120 cm Rovaniemeltä Nastolaan kuljetuksen hinnaksi 121,98€.

Jos aikataululla ei ole niin väliä ja jos pystyy lähetyksen molemmissa päissä säätämään kymmenellä-kahdellakymmenellä kilometrillä lähetyspaikkaa, niin voi joskus ihan budjettihinnoilla löytyä muun kyydin sekaan, kun soittelee kuljetusfirmoja läpi, mutta tuossa on yleensä suht iso vaiva löytää sopiva rako ja tosiaan aikatauluun ei itse niin pääse välttämättä vaikuttamaan.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #11 : Lokakuu 30, 2016, 08:57:02 ap »
Tarkkaa hintaa vaikea laskea ilman mittoja, mutta tuolta https://www.suomenkuljetustilaukset.fi löytyvällä laskurilla antoi 500kg möhkäleelle, jonka mitat 70cm x 90cm x 120 cm Rovaniemeltä Nastolaan kuljetuksen hinnaksi 121,98€.

Jos aikataululla ei ole niin väliä ja jos pystyy lähetyksen molemmissa päissä säätämään kymmenellä-kahdellakymmenellä kilometrillä lähetyspaikkaa, niin voi joskus ihan budjettihinnoilla löytyä muun kyydin sekaan, kun soittelee kuljetusfirmoja läpi, mutta tuossa on yleensä suht iso vaiva löytää sopiva rako ja tosiaan aikatauluun ei itse niin pääse välttämättä vaikuttamaan.

näköjään ei se niin kallista sitten kuitenkaan ole.
mutta haettu dieselit poltettu mutta ei tuo nyt niin paljon halvempi ollut kuin itse noudettuna eli muutama kymppi meni ylimääräistä.
mutta sitten taas se että kaverilla ei ollut mahdollisuuksia tuota lähteä sinne kuljettelemaan että käytännön syistä tää oli järkevintä noutaa.
samoihin hintoihin suurinpiirtein meni näinkin mutta aika halpa tuo kuljetus kuitenkin näköjään on tuolla.
en olis uskonut että noin edullisesti tuon kokoinen laitos kulkisi.
kait sitä on tottunut postin hintoihin
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Liemola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #12 : Lokakuu 30, 2016, 16:01:43 ip »
näköjään ei se niin kallista sitten kuitenkaan ole.
mutta haettu dieselit poltettu mutta ei tuo nyt niin paljon halvempi ollut kuin itse noudettuna eli muutama kymppi meni ylimääräistä.
mutta sitten taas se että kaverilla ei ollut mahdollisuuksia tuota lähteä sinne kuljettelemaan että käytännön syistä tää oli järkevintä noutaa.
samoihin hintoihin suurinpiirtein meni näinkin mutta aika halpa tuo kuljetus kuitenkin näköjään on tuolla.
en olis uskonut että noin edullisesti tuon kokoinen laitos kulkisi.
kait sitä on tottunut postin hintoihin

joo oli kyllä itsellekin uutta tietoa ja olin itsekin vähän lentää persiilleni kun nuo hinnat näin. auton moottoreita tmv. osia on tullut joitain vuosien varrella läheteltyä harrastepuuhissa ja niihin oon yleensä etsiskellyt kuljetusta soittelemalla eri firmoihin, jos löytyisi jokin vajaa kuorma. se on toki totta, että on noissa sitten kuljetusfirmasta huolimatta oma säätäminen lähetys- ja vastaanottopäässä, jollei erikseen maksa niistä lisää.

offtopic:
toivottavasti kilpailu toisi vaihtoehtoja myös pienempien lähetyksien osalta. posti ja matkahuoltohan alan dominoijina ovat hinnoitelleet itsensä ihan eri sfääreihin. tiedän esim. parikin pienempää nettikauppaa, jotka ovat laittaneet lapun luukulle ihan puhtaasti postituskulujen suuruudesta johtuen. vaikea on varmasti suomalaisten pienyrittäjien kilpailla vaikkapa nyt saksalaisten nettikauppojen kanssa, kun sieltä saa lähetettyä Suomeen kotiin asti paketin 2-3 eurolla ja vastaavan paketin lähettäminen Suomen sisällä maksaa 12-14e.

Liemola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
  • Karma: +0/-0
Vs: UPS KULJETUS ROVANIEMELTÄ SAAPUI KOTIIN
« Vastaus #13 : Lokakuu 30, 2016, 16:05:46 ip »
niin ja sen verran vielä ihan aiheeseen, että hienoa että löytyy kierrätyshenkisiä ja harrasteita tukevia ihmisiä, jotka mahdollistavat tuollaisten laitteiden saamisen harrastekäyttöön, eivätkä ole roudaamassa niitä ensimmäisenä kaatikselle tmv. kuitenkin puhutaan sen tason laitteista, että ei kestä kenenkään normaaliharrastajan persaus tuollaisia markkinahinnoilla ostella.