PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasin joulukinkku  (Luettu 4103 kertaa)

Jarkkola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
Pasin joulukinkku
« : Lokakuu 16, 2016, 18:28:13 ip »
No laitoin tarkoituksella noin raflaavan otsikon, vaikkakin se siihen liittyy. Jossain videossa joskus kauan sitten (varmaan 1kk -2 kk) Pasi ja Tea jutteli luomupossu.fi-tilauksesta. Ostaisivat puolikkaan possun saisivat samalla kinkun. Yritin etsiä videon keskustelua, mutta en muistanut mikä video se on, joten olin tyhmä ja teen uuden keskustelun.

Pasi siinä ihmetteli jotain muistaakseni millasissa könteissä ne lihat tulee. No sieltä tilanneena voin sanoa, että normisetti on noi perus kassler palat, fileet vakuumipakattuina erikseen, eli jos (ja kannattaakin) laittaa pakkaseen, kaikkia ei tarvitse kerralla sulattaa eikä tarvitse itse ruveta palottelemaan lihoja. Ja ne lihat tulee kalvottomonia, eli Timo on teurastaessa poistanut kalvot jo valmiiksi, ei tarvitse poistaa kuten noissa Atria/HK-lihoissa (vaikka epäilen että Pasi syö ne kalvoineen mutta aina parempi jos poistettu). Puolikkaasta possusta riittää perusperheelle pitkäksi aikaa lihoja ja saa vielä joulukinkunkin. Joko suolattuna tai suolaamattomana. Ja kun on luomusta kyse, niin ei ole sitä vettä mitä noissa teollisissa on.

Ja koska niillä on itsellä teruastamo, jos etukäteen sanoo ne leikkaa lihat sellaseen muotoon mitä asiakas haluaa. Jos haluaa 1cm x 1cm kuutiota, niin sellasta saa jos toivoo.

Ja kaikenkukkuraksi nuo luomupossu.fi käy suurinpiirtein kerran kuussa Lahdessa, niin ei tarvitse Forssasta saakka niitä hakea, Parasta possua mitä Suomesta saa.

Wemag1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasin joulukinkku
« Vastaus #1 : Marraskuu 27, 2016, 14:54:17 ip »
Älä syö sitä kinkkua nuorimies liikaa,ei sovi sokeritautiselle rasva.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasin joulukinkku
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2016, 15:29:17 ip »
No laitoin tarkoituksella noin raflaavan otsikon, vaikkakin se siihen liittyy. Jossain videossa joskus kauan sitten (varmaan 1kk -2 kk) Pasi ja Tea jutteli luomupossu.fi-tilauksesta. Ostaisivat puolikkaan possun saisivat samalla kinkun. Yritin etsiä videon keskustelua, mutta en muistanut mikä video se on, joten olin tyhmä ja teen uuden keskustelun.

Pasi siinä ihmetteli jotain muistaakseni millasissa könteissä ne lihat tulee. No sieltä tilanneena voin sanoa, että normisetti on noi perus kassler palat, fileet vakuumipakattuina erikseen, eli jos (ja kannattaakin) laittaa pakkaseen, kaikkia ei tarvitse kerralla sulattaa eikä tarvitse itse ruveta palottelemaan lihoja. Ja ne lihat tulee kalvottomonia, eli Timo on teurastaessa poistanut kalvot jo valmiiksi, ei tarvitse poistaa kuten noissa Atria/HK-lihoissa (vaikka epäilen että Pasi syö ne kalvoineen mutta aina parempi jos poistettu). Puolikkaasta possusta riittää perusperheelle pitkäksi aikaa lihoja ja saa vielä joulukinkunkin. Joko suolattuna tai suolaamattomana. Ja kun on luomusta kyse, niin ei ole sitä vettä mitä noissa teollisissa on.

Ja koska niillä on itsellä teruastamo, jos etukäteen sanoo ne leikkaa lihat sellaseen muotoon mitä asiakas haluaa. Jos haluaa 1cm x 1cm kuutiota, niin sellasta saa jos toivoo.

Ja kaikenkukkuraksi nuo luomupossu.fi käy suurinpiirtein kerran kuussa Lahdessa, niin ei tarvitse Forssasta saakka niitä hakea, Parasta possua mitä Suomesta saa.

Testataan sitten kun on tuota rahaa.
nyt on tiukka tilanne ja kamera menee etusijalle.
Tanskalaisilla kinkuilla on nyt mentävä aivan taloudellisen tilanteen johdosta mutta en ole unohtanut tätä luomu versiota.
Kyllä vielä joskus testataan kunhan saadaan rahaa.
Ja todentotta laatu maksaa jostain se laatu sinne tulee ja siihen menee niitä työtunteja jotka tietenkin maksavat.
Pidän mielessä luomukinkun kyllä.-
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasin joulukinkku
« Vastaus #3 : Marraskuu 27, 2016, 15:29:52 ip »
Älä syö sitä kinkkua nuorimies liikaa,ei sovi sokeritautiselle rasva.

elä viitsi lässyttää paskaa
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Wemag1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasin joulukinkku
« Vastaus #4 : Joulukuu 05, 2016, 03:10:19 ap »
No syö sitten.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasin joulukinkku
« Vastaus #5 : Joulukuu 05, 2016, 13:09:31 ip »
No syö sitten.

etkö hyvä mies ole huomannut että sen ihran voi leikata pois.ja muutenkin kinkkuhan on paljon terveellisempää kuin joku saatanan ranskanleipä
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X