PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP  (Luettu 10709 kertaa)

Motormike

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
Vs: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP
« Vastaus #7 : Lokakuu 11, 2016, 00:11:27 ap »
Olen kuullut että noissa kinkki-moottoreissa olisi joskus ollut asennettuna vaan yksi venttiilin lukkopala kahden sijaan tonne varren loveen. Olisko mahdollista että tuo yksi pala olisi kestänyt niin kauan että on hiotunut "atomeiksi" ja sen jälkeen venttiili tipahtanut pyttyy. Mitään osiahan ei ymmärtääkseni OHV-koneessa pitäisi päästä kampikammioon.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP
« Vastaus #8 : Lokakuu 11, 2016, 09:42:24 ap »
Olen kuullut että noissa kinkki-moottoreissa olisi joskus ollut asennettuna vaan yksi venttiilin lukkopala kahden sijaan tonne varren loveen. Olisko mahdollista että tuo yksi pala olisi kestänyt niin kauan että on hiotunut "atomeiksi" ja sen jälkeen venttiili tipahtanut pyttyy. Mitään osiahan ei ymmärtääkseni OHV-koneessa pitäisi päästä kampikammioon.

En tiedä rakennetta mutta sen tiedän että ventiili ei saa tipahtaa männänpäälle.jos näin tapahtuu on tuotteessa virhe näillä tunneilla.
Nyt sitten pitää kohta alkaa raapustelemaan kuluttaja-asiamiehelle pientä kirjelmää.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

mara

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
  • Karma: +0/-0
Vs: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP
« Vastaus #9 : Lokakuu 14, 2016, 01:26:03 ap »
moi pasi. olen katsonut tuon purkuvideon jo kolme kertaa ja tehnyt oman diagnoosin:ilmeisesti tuo ventiilin päässä oleva kuppi on puuttunut jo alunperinkin koneesta,sillä kokonsa puolesta se ei mahdu ainakaan ehjänä putoamaan kampikammioon saakka, kun katsoo videota,eli kyllä kuppi tai jos se on hajonnut sen osia pitäisi löytyä itse kannesta video kuvassa en ainakaan itse nähnyt minkäänlaista rauta silppua ventiilikoneistossa.
ventiilissä ei näyttäisi olevan minkään laisia lukitus paloja,mitkä normaalisti on moottoreissa vaan lukitus on toteutettu tuon ventiili jousen yläpään "lautasessa" olevan hahlon avulla,rikassa on pyöreä ventiilin varren kokoinen reikä laijassa jonka avulla ventiili lukitaan jouseen,tuo rikka on alas päin kovera ja juurikin tuolla puutuvalla kupilla on tarkoitus pitää se riikka ja jousi keskellä ventiilin vartta.

moottorin kierrokset ei milestäni ole vielä pensa koneelle liian korkeat vaikka on nelitahtinen ,jos 3000 rpm/50hz nimellis kierokkisilla pyörivä agrikaatti antaa taajudeksi 75hz se tarkoitta 4500rpm:ää.
jos käynti nopeuden haluaa tarkistaa niin se onnistuu videolta kuultavan agrikaatin äänen avulla esim audactyn ääniohjelman avulla,nelitahti moottori "paukahtaa"yhden kerran kahden kierroksen aikana.
DIAGNOOSI:kiinassa on laadun valvonta pettänyt tosi pahasti.
en ole aivan varma mutta videolla näkyy että juurikin tuo puuttuvan kupin puolella on ventiilin säätö paljon syvemmällä,mikä kielii ko osan puuttumista.

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP
« Vastaus #10 : Lokakuu 14, 2016, 02:05:35 ap »
https://www.youtube.com/watch?v=lI01UMqAV1E

Venttiili tuosta vempeleestä meni alle 18 tunnissa  Olisitte nyt sisällä purkaneet tuon aggregaatin.

Tessu

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 582
  • Karma: +0/-0
Vs: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP
« Vastaus #11 : Lokakuu 21, 2016, 02:44:50 ap »
Ei kyllä käy Kiinailmiökään ilman venttiilinosia  että on ne siel ollu mutta kadonnu,ei kyllä noin sais tapahtua.
Taitavat olla verrattavissa pehmeeseen pellinpalaan joka haihtuu olemattomiin (jollei jostain löydy),oli miten oli noilla tunneilla pitäs vieläkin pelata.
Ei muistaakseni ole siinä maailmanparhaaksi sanotussakaan Briggsin koneessakaan mitään lukituskiiloja taitaa olla sielläkin vaan jousi ja hahloprikka,hieman laadukkaampia osia varmaan kun kestävät,ei kai vaan tässä Kiinanvehkeessä ole ne jousetkin pelkästä rautalangasta kieputettu? itte vaihtasin jostai rikkonaisesta Brigsin motista oikeat osat jos ne sinne sattus käymään? edes jotankin modaamalla...

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: TUOTTEESSA VIRHE ? VIRHEVASTUU EI OLE VOIMASSA SANOO VERKKOKAUP
« Vastaus #12 : Lokakuu 22, 2016, 12:57:00 ip »
https://www.youtube.com/watch?v=lI01UMqAV1E

Venttiili tuosta vempeleestä meni alle 18 tunnissa  Olisitte nyt sisällä purkaneet tuon aggregaatin.

opettele lainailemaan oikein ja lopeta toi turhan paskan tänne määttäminen
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X