PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA  (Luettu 363958 kertaa)

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #63 : Lokakuu 22, 2016, 00:56:57 ap »
moi.pasi.
kommentti liityen videoon:AVAIMET HUKASSA PISSILLÄ JA PÄIVÄN KOHOKOHTA: LIDL :SSA, niinkuin videolla jo kerroitkin että menköön tuo ns "sähkoasentaja" kertomaan ajatuksiaan jollekkin muulle foorumille.
toivottavasti annoit viestin lähettäjälle bannit ja voisit nostaa syytteen harhaan johtavan tiedon levittämisestä.
suojamaahan on laitteen käyttäjän turvallisuutta parantava asia jolla on tarkoitus estää laitteen mahdollisessa vika tilanteessa siitä saatava sähköisku.
sujamaajohto eli nykyisin kevi (keltavihreä) pitää olla muita johtimia pidempi jotta se irtoaisi viimeisenä itse laitteesta mm pistotulppa ja siten estää laitteen runkoon mahdollisesti tulevan sähkovirran.
se että on luovuttu tuosta ns nollauksesta johtuu siitä että juurikin kuormitus tilanteessa tuo ns nollajohdon potentiaali nousse maahannähden eli varsinaisen maan ja nollan välille tulee jännite ero,joka tuolla erillisellä (omalla) suojamaaa  johdolla pyritään estetään ja toinen syy on että jos nollatun pistorasian ns nolla johtimeen tulee katkos kytkennän jossain vaiheessa niin sujamaadoitetun laitteen runko tulee jännitteelliseksi.

tuolle ns"sähkoasentajalle" terveisiä että kyllä laitteet toimii ilman suojamaatakin,mutta onko sillä enää merkitystä siinä vaiheessa kun käyttäjä on saanut kuolettavan sahköiskun juuri maajohdon puuttumisen takia

homma meni tarkalleen ottaen niin että tuo närkästyi kun vähättelin kevin merkitystä ja sitä että yhdessä paikassa olosuhteiden pakosta jouduin käyttämään keviä nollana.
se on kuulema suuri rikos.
no loput sitten tän innoittamana trollattiin hieman lisää.
kaiessa on riskinsä varsinkin näissä vanhoissa taloissa joissa on kaikki nollattu kun ei täällä vain ole sellaista salaperäistä maa johtoa yhtään missään.

Tuota suuresti minäkin hämmästelin, että tuollaisia ohjeita antaa kun asia on juuri noin kuten mara kertoo, että se kevi irtoaa viimeisenä.

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #64 : Lokakuu 22, 2016, 01:16:36 ap »
Jee, Tea osti lidlistä ihan aitoa voita, hienoa.

no enpä minäkään kovin paljoa margariineja ole ostellut vaan voita ja punaista maitoa
se on Pasi hyvä juttu, että käytät voita ja punaista maitoa. Tilamaitoa vielä kun jostain saisi suoraa, niin olisi erinomaista etenkin lapsille.

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #65 : Lokakuu 22, 2016, 01:19:29 ap »
LIDL ROMANTTINEN RUOKAVINKKI EHDOTUS EILISILLÄ AROMEILLA, Ihmettelit Pasi tuota voipakettia. Huomasin saman Lidlin voipaketissa, että tuosta suojakääreestä on jätetty pois alumiini.

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #66 : Lokakuu 22, 2016, 02:51:21 ap »
AAMU-OHJELMAA, sellanen mielenkiintoinen juttu, että mää olin ? Mikä juttu se sitten oli kun unohtui mielestä?

Roxenez

  • Member
  • *
  • Viestejä: 30
  • Karma: +0/-0
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #67 : Lokakuu 22, 2016, 02:56:11 ap »
AAMU-OHJELMAA, sellanen mielenkiintoinen juttu, että mää olin ? Mikä juttu se sitten oli kun unohtui mielestä?
https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/autoilijat/turvavyo

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #68 : Lokakuu 22, 2016, 10:29:22 ap »
AAMU-OHJELMAA, sellanen mielenkiintoinen juttu, että mää olin ? Mikä juttu se sitten oli kun unohtui mielestä?
https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/autoilijat/turvavyo

tänne ei kuulu sitten jatkossa tämänkaltaiset sivu juonteet.
jos et tajua ni on oma ongelmasi.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: YLEISTÄ KESKUSTELUA MISTÄ TAHANSA VIDEOISTA
« Vastaus #69 : Lokakuu 22, 2016, 11:03:23 ap »
AAMU-OHJELMAA, sellanen mielenkiintoinen juttu, että mää olin ? Mikä juttu se sitten oli kun unohtui mielestä?
https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/autoilijat/turvavyo

"Roxenez
Itse kyllä itket muiden tyhjäkäynnistä, mutta itse toimit kuitenkin samalla tavalla. Erikoista tuokin, että et kestä yhtään arvostelua ja aina nimittelet ihmisiä"

Just tälläisen paska ininän takia mä en jaksa kyl sua jatkossa täälläkään.
voit lähtee menee jos laatu on tätä tasoa ja pyrit tähän.
mä en kaipaile tämänkaltaista palautetta.
kiitos.
kirjoitan tänne koska youtubessa se menee hukkaan.
menes joskus koittamaan sytyttää dieseliä palamaan tulitikulla ni tiedät miksi en sammuttele autoja.
mutta sinähän sitä et vain tajua.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X