PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Lapin matka 2015 Pasi ja Tea porojen luona  (Luettu 4150 kertaa)

hessulivei

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
  • Karma: +0/-0
Lapin matka 2015 Pasi ja Tea porojen luona
« : Heinäkuu 30, 2016, 20:44:06 ip »
https://www.youtube.com/watch?v=gkQ7qYMf7ZE

Olipas mukava video lapin reissulta, kiitos siitä! Kyllä se vaan reissaaminen onnistuu pienelläkin budjetilla, kun on kekseliäisyyttä. Sitä kekseliäisyyttä joutuu itse kukin välillä kaivelemaan esille :)
Toinen juttu on, että kaikki ei edes ilkeäisi asua reissulla auton tavaratilassa tai syödä näkkäriä ja perunasalaattia auton konepelliltä. Mielummin mököttävät kotona kun ei ole varaa hotelliin eikä ravintoloihin. Hieno juttu, ettei häpeä olemassaoloaan olipahan taloudellinen status mikä tahansa! Siitä sietäisi meidän perushäpeässä elävien keskiverto suomalaisten ottaa mallia.

Tuosta kun Pasi ihmettelit mercedeksen tankkausta useampaan kertaan, että miksi sinne saa lirutella viimeset kymmenen litraa hitaasti saadakseen tankin piripintaan. Meille venäjällä tankkaajille ilmiö on tuttu, koska tankki pitää saada joka reissulla ängettyä laitojaan myöten täyteen ;). Kaikkiin omistamiini autoihin on joutunut liruttamaan viimeiset 5-10 litraa hitaasti, saadakseen tankin piripintaan. Syy on se, että tankkeihin on jätetty paisuntavara. Kun tankataan kylmää ainetta maan alta ja laitetaan auto parkkiin 25 asteen helteeseen, niin senhän tietää miten käy jos ei ole paisuntavaraa. Jostain se ulos tulee...

Ette tainnu käydä muoniossa 50 sentin kahvilla ja munkilla?

Edit viheraho: Lisätty video URL

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2016, 20:59:18 ip kirjoittanut Viheraho »

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Lapin matka 2015 Pasi ja Tea porojen luona
« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2016, 21:01:11 ip »
Ei tiedetty noin halpaa kahvi paikkaa.
Jos oikein hyvin käy niin tänä syksynä uusiksi tuo kierros.
Mutta autossa nukkuminen kyllä onnistuu kunhan vain saa itsensä vaakatasoon niin kyllä se siitä.
Suihkumahdollisuus olisi kiva ja olen ajatellut että sekin olisi kohtalaisen helppoa rakentaa kun olisi vain niitä käden taitoja.
vesi säiliö vastus jolla sen lämmittää ja pumppu että se tulee ylhältä ja jossain metsässä voi hyvin poiketa suihkuttelemassa.
mutta näin meni tuo reissu ja jos oikein hyvin menee niin pääsee tänäkin syksynä.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

hessulivei

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
  • Karma: +0/-0
Vs: Lapin matka 2015 Pasi ja Tea porojen luona
« Vastaus #2 : Heinäkuu 31, 2016, 11:35:19 ap »
Niitähän on sellaisia retkisuihkuja myynnissä, mutta lämmitintä niissäkään ei kai ole.
Yksinkertaisin vois olla joku invertteri ja vedenkeitin jolla sais veden lämpimäksi. Sitte joku astia jonka nostas puunoksaan ja suihkuhan pelittäs kapillaarisesti.

Et ole ajatellu kauempaa norjan puolelta videota tehdä?

Itse kävin Norjassa kans "halpamatkalla"  ;D. Menin karigasniemeltä yli ja ajelin aina nordkappiin asti. En tiedä oletko siellä päin ajellut, mutta maisemathan on kuin toiselta planeetalta kotosuomen maisemiin verrattuna.

Laskitko muuten paljon paloi rahaa kaikkinensa teillä tuohon lapinreissuun?

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Lapin matka 2015 Pasi ja Tea porojen luona
« Vastaus #3 : Heinäkuu 31, 2016, 17:11:23 ip »
Niitähän on sellaisia retkisuihkuja myynnissä, mutta lämmitintä niissäkään ei kai ole.
Yksinkertaisin vois olla joku invertteri ja vedenkeitin jolla sais veden lämpimäksi. Sitte joku astia jonka nostas puunoksaan ja suihkuhan pelittäs kapillaarisesti.

Et ole ajatellu kauempaa norjan puolelta videota tehdä?

Itse kävin Norjassa kans "halpamatkalla"  ;D. Menin karigasniemeltä yli ja ajelin aina nordkappiin asti. En tiedä oletko siellä päin ajellut, mutta maisemathan on kuin toiselta planeetalta kotosuomen maisemiin verrattuna.

Laskitko muuten paljon paloi rahaa kaikkinensa teillä tuohon lapinreissuun?

Joku tonnin verran tuohon meni.
norjan puolelle tarttis olla koirapassit ja nykyisin sitten kissa passia ja 2 koirapassia.
ei jaksa sitä paperi sotaa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X