PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: HALUATKO VARASTAA SÄHKÖÄ?  (Luettu 5965 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
HALUATKO VARASTAA SÄHKÖÄ?
« : Helmikuu 06, 2016, 23:16:23 ip »
Mikäli haluat neuvon maksutta miten ohitat mittarin.
Erityisesti Carunan asiakkaat neuvon teitä oikein mielelläni.
Otathan kuitenkin huomioon lainsäädännön,mutta minua ei kyllä henkilökohtaisesti kiinnosta jos nyt satut hieman edullisempaa "yösähköä" verkosta ottamaan.
Tämä toimenpide on erittääin yksinkertaista.
Blommit on kyllä mittarissa mutta yleensä noihin johtoihin pääsee mukavasti käsiksi ennen mittaria niin ettei kytkentä missään näy ja sähköyhtiöt eivät huomaa pientä lisäkulutusta koska heidän verkoissaan tapahtuu häviöitä melkoisesti joten tuollainen pieni ohikytkentä ei näy missään mittareissa.
Itse en saa kilpaillutettua sähköä joten autan mielelläni edullisemman sähkön saantia Sinulle.
En tee mutta tarvittaessa neuvon teknisissä asiossa jotta saisit edullisemman sähkön.
Kesämökeille ja omakotitaloihin sillä kerros ja rivitaloissa kytkennät on yleensä lukittujen ovien takana.

Koska sähköyhtiöt vittuilevat kieltäytymällä myymästä minulle edullisempaa sähköä haluan auttaa Teitä .


Parhain terveisin Pasi Viheraho
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: HALUATKO VARASTAA SÄHKÖÄ?
« Vastaus #1 : Helmikuu 07, 2016, 10:24:11 ap »
Teen aiheesta videon kunhan löydän paikan missä sen voin kuvata.
Malttakaa mielenne.kohta teillä kaikilla on mahdollisuus edullisempaan sähköön.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jarkkola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 13
  • Karma: +0/-0
Vs: HALUATKO VARASTAA SÄHKÖÄ?
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2016, 21:59:25 ip »
Jos vielä on vanhanaikainen mittari, ei etäluettava niin seuraava kikka onnistuu 2-tariffimittarilla. Kytkinkello on yleensä 2-vaiheen takana. Siinä on jousikuormitteinen varrakäyntiaika, joka kestää sen 3 päivää ennenkuin kello lakkaa käymästä. Eli irroittaa sulakkeen ja laittaa sitten kolmen päivän päästä sen takaisin oikeaan aikaan, siten että kytkinkellon aika on päivällä yö jne. niin saa yösähkön päivällä.

Tosin taitaa jo jokapaikassa olla jo etäluettavat digitaaliset mittarit joten ei tuotakaan enää voi hyödyntää.

sähkäri

  • Member
  • *
  • Viestejä: 34
  • Karma: +0/-0
Vs: HALUATKO VARASTAA SÄHKÖÄ?
« Vastaus #3 : Joulukuu 11, 2016, 09:17:31 ap »
Niillä joilla on sähköpääkeskuksessa pääsulakkeet tulppasulakkeita, ja nekin ennen mittarointia, kuten yleensä onkin, seuraava ohje voi johtaa tulipaloon mutta siitä huolimatta, oon joskus joutunu työnpuolesta tekemään näin, kun ei olla saatu työmaalla riittävästi virtaa koneen käyttöön mittaroinnin läpi, siis otetaan samanlaiset tulppasulakkeet kuin pääsulakkeet on, ja tyhjennetään niistä sisukset ulos, (jotain valkeeta hiekkaa), otetaan tulppasulakkeen se suojakuori jossa pieni pyöreä lasi-ikkuna, irroitetaan sekin, sitten pujotetaan niin paksu johto kuin sopii ensin sen suojakuoren reijästä läpi, ja sen jälkeen vielä tulppasulakkeen läpi, vois vielä ettiä pienen prikankin jonka läpi kuparijohdin (monisäikeinen) pujotetaan ja levitetään tasaisesti sen ympäri, muistaa sitten että sulakkeiden väliltä tulee 400 volttia ja tuon sulakkeen ja sähkökaapin rungon välillä on 230 voltin jännite, ennenkuin kiertää tämän yhdistelmän paikalleen sulaketauluun, niin huolehtii ettei sähköjohdon toinen pää ole irtaallaan missään, vaan se on kytketty asianmukaiseen kulutuskojeeseen, tai sitten asianmukaiseen pistorasiaan

Jos taloon tulee sähköt ilmakaapelilla niin kuormittaa voi yleensä enintään 100 -150 Amppeeria, mutta tavalliseen taloon ehkä enintään 63 Ampeeria.

Jos joku tumpelo sössii homman vielä näilläkin ohjeilla, niin minä en sitten ole vastuussa ettästiiätte, vaikka oonkin aito sähkäri.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: HALUATKO VARASTAA SÄHKÖÄ?
« Vastaus #4 : Joulukuu 11, 2016, 23:50:53 ip »
Niillä joilla on sähköpääkeskuksessa pääsulakkeet tulppasulakkeita, ja nekin ennen mittarointia, kuten yleensä onkin, seuraava ohje voi johtaa tulipaloon mutta siitä huolimatta, oon joskus joutunu työnpuolesta tekemään näin, kun ei olla saatu työmaalla riittävästi virtaa koneen käyttöön mittaroinnin läpi, siis otetaan samanlaiset tulppasulakkeet kuin pääsulakkeet on, ja tyhjennetään niistä sisukset ulos, (jotain valkeeta hiekkaa), otetaan tulppasulakkeen se suojakuori jossa pieni pyöreä lasi-ikkuna, irroitetaan sekin, sitten pujotetaan niin paksu johto kuin sopii ensin sen suojakuoren reijästä läpi, ja sen jälkeen vielä tulppasulakkeen läpi, vois vielä ettiä pienen prikankin jonka läpi kuparijohdin (monisäikeinen) pujotetaan ja levitetään tasaisesti sen ympäri, muistaa sitten että sulakkeiden väliltä tulee 400 volttia ja tuon sulakkeen ja sähkökaapin rungon välillä on 230 voltin jännite, ennenkuin kiertää tämän yhdistelmän paikalleen sulaketauluun, niin huolehtii ettei sähköjohdon toinen pää ole irtaallaan missään, vaan se on kytketty asianmukaiseen kulutuskojeeseen, tai sitten asianmukaiseen pistorasiaan

Jos taloon tulee sähköt ilmakaapelilla niin kuormittaa voi yleensä enintään 100 -150 Amppeeria, mutta tavalliseen taloon ehkä enintään 63 Ampeeria.

Jos joku tumpelo sössii homman vielä näilläkin ohjeilla, niin minä en sitten ole vastuussa ettästiiätte, vaikka oonkin aito sähkäri.

Ennen oli helpompaa kun vain mittarilta irroitti nolla johdon niin tuli edullisempaa "yösähköä"

 
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X