PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasi vaihtanut nimeään?  (Luettu 29952 kertaa)

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Pasi vaihtanut nimeään?
« : Toukokuu 21, 2008, 21:02:15 ip »
Jostain pätkästä käsitin että olisit joskus vaihtanut nimeä. Eli etkö siis ole ollut syntymästäsi saakka Pasi Viheraho? Mikä oli aikaisempi nimesi ja mistä syystä sen olet muuttanut? Oletko joskus halunnut pysyä tuntemattomana, vaikka nyt et kaihda julkisuutta? Jos käsitin oikein että olet vaihtanut nimen niin mistä tempaisit nykyisen nimesi?

En ainakaan itse ole törmännyt muihin Viherahoihin, joten tuo lienee melko harvinainen nimi.
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi vaihtanut nimeään?
« Vastaus #1 : Toukokuu 21, 2008, 21:31:11 ip »
Ei se liene salaisuus, että Pasi on nimeään vaihtanut. Ja on ainoa Viheraho-niminen Suomessa. :D Muistaakseni sanoi, että tuo nimi vain kuulosti hyvältä, ja siksi päättyi siihen. En tiedä, onko edellinen nimi salaisuus, mutta sukunimi selviää ainakin Musta Ikaros -videolta. :D Etunimi on sitten hyvin lähellä Pasia, mutta on kahden kirjaimen ero.

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi vaihtanut nimeään?
« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2008, 22:40:35 ip »
Jaa että ainoa. No ilmankos nimi oli iskostunut alitajuntaani newssejä lukiessani.
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Jaska-

  • Member
  • *
  • Viestejä: 25
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi vaihtanut nimeään?
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2008, 21:03:42 ip »
Jeps, kyllähän Pasi tuon vanhan nimensä mainitsi ihan kokonaisuudessaan yhdessä viime syksyn lähetyksessä. Löytyy käsittääkseni äänitekin tuosta kohdasta netistä, ei tosin sen vuoksi, että siinä mainitaan Pasin vanha nimi, vaan aivan muusta syystä. Itse en kuitenkaan viitsi täällä ruveta asiasta sen enempää huutelemaan, vaan saavat kaikki halukkaat selvittää nimen itse. Eihän tuolla vanhalla nimellä kuitenkaan loppujenlopuksi enää ole mitään merkitystä, mutta rupeaahan tuollainen aina kieltämättä kiinnostamaan, kun siitä pientä vihiä saa.

antsa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 349
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi vaihtanut nimeään?
« Vastaus #4 : Toukokuu 22, 2008, 21:28:59 ip »
IMDB:kin tietää Pasin entisen nimen  ;)

Mutta asiaan, eipähän tuo nimen vaihtaminen nyt niin maailman suurin juttu ole.. Vaimon kanssa kun mentiin naimisiin, niin kumpikaan ei halunnut ottaa toisen sukunimeä - keksimme siis uuden. Nykyinen sukunimemme on varmaan samalla tavoin suojattu kuin Pasinkin, mikäli on ainoa lajissaan.

Jaska-

  • Member
  • *
  • Viestejä: 25
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi vaihtanut nimeään?
« Vastaus #5 : Toukokuu 22, 2008, 23:14:48 ip »
IMDB:kin tietää Pasin entisen nimen  ;)

Mutta asiaan, eipähän tuo nimen vaihtaminen nyt niin maailman suurin juttu ole.. Vaimon kanssa kun mentiin naimisiin, niin kumpikaan ei halunnut ottaa toisen sukunimeä - keksimme siis uuden. Nykyinen sukunimemme on varmaan samalla tavoin suojattu kuin Pasinkin, mikäli on ainoa lajissaan.

Enpä tiennyt, että tuollainenkin on nykyään mahdollista. Itselleni on jäänyt sellainen käsitys, että halutessani vaihtaa sukunimeäni olisi minulla vaihtoehtoina äitini tyttönimi tai isoäitieni tyttönimet, mutta tämä lienee sitten vanhaa tietoa. Sen olen tiennyt, että vankilassa istuneet voivat vaihtaa koko nimensä juuri sellaiseksi kuin itse haluavat. Kyseisestä nimenmuutoksesta ei tosin ainakaan entisen Juha Valjakkalan tapauksessa ollut järin suurta hyötyä, sillä lehdethän ovat tuoneet hänen nykyisen nimensä esille moneen kertaan. Myös vanha nimi muistetaan mainita jokaisessa artikkelissa, joka tosin omasta mielestäni on hyvä asia, sillä tuollaisten ihmisten nimien tulisikin olla jokaisen tiedossa.

kuppazki

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 236
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi vaihtanut nimeään?
« Vastaus #6 : Toukokuu 22, 2008, 23:18:46 ip »
Itse kuulin sukulaismieheltä joka oli viimekuukausiin asti php:n leivissä noin 30 vuotta ja kirosi edelleen sitä puhelinjupakkaa  ;D